آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان

مردم شایسته‌سالاری را معیار انتخاب کاندیدا قرار دهند/ از مشکلات جامعه امروز توجه به فروع دین است/انتخاب فرد غیرشایسته خیانت به خدا و جمیع مومنان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسان دیارمیرزا ،نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر مردم فرد غیرشایسته را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند خیانت به خدا و جمیع مومنان است، گفت: مردم باید در انتخاب کاندیداها، شایسته‌سالاری را معیار قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسان دیارمیرزا به نقل از شبستان،آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز(۳ بهمن ) در دیدار اعضای شورای آموزش و پرورش استان، روسای ادارات و معاونین پرورشی مناطق ۳۳ گانه با وی که به مناسبت فرا رسیدن هفته شورای آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به اینکه مسئله شورا بسیار مهم است زیرا یک فکر، اشتباهش بیشتر از چند فکر است اظهار کرد: گاهی در میان افراد مشاور، مطالبی وجود دارد که می‌تواند برای گروه راهگشا باشد در حالیکه یک فکر به تنهایی نمی‌تواند این راهگشایی را داشته باشد.

ghorbani2016-01-14_22-33-10وی با اشاره به تاکید اسلام بر شورا گفت: ۱۴۰۰ سال پیش زمانی که استبداد، خودمحوری و دیکتاتوری بر جامعه حاکم بود، سوره‌ایی به نام شورا بر پیامبر نازل می‌شود که نشان از اهمیت این امر دارد و این از افتخارات مسلمانان است.

آیت الله قربانی تاکید کرد: اگر مسلمانان ما بر اساس قانون شورا عمل کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم ما مردم بافهم و با استعدادی هستند اذعان کرد: باید مشکلات را در همه استان رفع کنیم نه اینکه در بعضی از شهرها موفق و در برخی دیگر دچار مشکل باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مومنین باید در شوراها قرار گیرند چون اهداف مادی ندارند افزود: معیار مومنین، ایمان و باور آنها به انبیا و آخرت است و اینها از سرمایه‌های افراد در شوراهاست.

انتخاب افراد غیرشایسته خیانت به خداوند متعال و جمیع مومنین است

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اذعان کرد: باید این معیارها در نمایندگان مجلس نیز رعایت شود.

آیت الله قربانی ادامه داد: نمی‌شود کسی که هیچ اعتقادی به خدا، پیغمبر، صداقت و آخرت ندارد نماینده مردم در شورای اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر برای به دست آوردن کرسی مجلس نام نویسی کرده و تعدادی رد صلاحیت شدند تصریح کرد: با این رد صلاحیت‌ها، برخی‌ از اکنون به مصیبت‌خوانی پرداختند که چرا افراد زیادی را رد صلاحیت کردند؟ باید بدانها گفت آیا همه آنها قابلیت این را دارند که قانون گذار باشند یا به فرموده رهبر، نفوذی نباشند؟

امام جمعه رشت اظهارکرد: کسانی که خود را لایق نمی‌دانند نباید کاندیدا شوند، اگر کسی در میان کاندیداها هست که می‌داند بهتر از او افرادی هستند که می‌توانند مطلوب‌تر عمل کرده و خدمتی برای مردم انجام دهند باید خودشان کناره گیری کنند.

وی انتخاب افراد غیرشایسته را خیانت به جمیع مومنین و خدا دانست و تاکید کرد: مردم باید شایسته سالاری را محور قرار دهند.

از مشکلات جامعه امروز توجه به فروع دین است

آیت الله قربانی در ادامه با بیان اینکه قرآن تنها دین آسمانی است که تحریفی در آن صورت نگرفته واین اثبات شده افزود: در کشور کارهای قرآنی زیادی انجام شده و می‌شود اما کارهای قرآنی اصیل و ریشه دار کم است.

وی ادامه داد: امروزه توجهمان به فروع دین است نه اصول دین و این از مشکلات جامعه امروز ماست، باید مانند یاران امام حسین(علیه السلام) دین باور باشیم.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش بر توجه به محتوای درس‌هایی که در مدارس ارائه می شود اشاره و بیان کرد: در گذشته دانش آموزان در مدارس بوستان سعدی، شعرهای مولوی و محتواهای قرآنی را فرا می گرفتند و نگارش طبق نوشته‌های بوستان و گلستان تعلیم داده می شد که آن نوع تعلیم و تربیت اثر خود را در نوجوانان و فرزندان بیشتر باقی می گذاشت و اکنون در پیری نیز این تعلیمات دست ما را می گیرد.

وی ادامه داد: امروز تحصیل کردگان و نویسندگان ما باید از سرمایه‌های علمی گذشته بهره بگیرند زیرا در یک مطلب از آنها چندین اصطلاح فرانسه، انگلیسی دیده می شود تا یک آیه، روایت و شعر.

آیت الله قربانی با بیان اینکه معلم باید با اخلاق و رفتارش دانش آموزان را جذب کند نه با توبیخ و نمره ندادن، تاکید کرد: انسان‌هایی که دین باور هستند بر اساس اعتقاداتشان حرکت می‌کنند و به دنبال هدف و آرمانشان می‌روند حتی اگر به آنها پست و مقامی داده نشود.

منبرها تاثیرگذاری گذشته خود را ندارند

وی در بخش دیگری با بیان اینکه اینکه امروز چشم همه ما به آموزش و پرورش دوخته شده زیرا منبرهای ما تاثیرگذاری گذشته خود را ندارند تصریح کرد: رادیو و تلویزون گاهی بدآموزی دارد، مطبوعات ما هم گاهی چپی یا راستی دارند و معمولا صراط مستقیم را رعایت نمی‌کنند و امروز امید ما آموزش و پرورش است و شما اعضای شورای آموزش و پرورش هستید که باید با برنامه ریزی مناسب قلب این دانش آموزان را مثل آهن ربا جذب کنید.

امام جمعه رشت ادامه داد: دانش آموزان تحت تاثیر معلمان خود هستند و امروز جامعه ما با نظام الهی، قرآنی و دینی پیش می‌رود.

وی گفت: رفتن به جبهه‌ها و دیدن شهادت گاه‌های شهیدان در دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار است وباید بر همین روش تاکید کرد.

گفتنی است، در این مراسم از شوراهای برتر کیاهشهر، رودسر و لاهیجان تجلیل شد.

tel final1

Share