مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مطرح کرد

مردم در انتخابات بهترین ها را انتخاب کنند/اجرای طرح بیست/یکی از چالش های اصلی آموزش و پرورش مدیریت نیروی انسانی است/استقبال گسترده از پرسش مهر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل آموزش و پرورش گیلان عدالت آموزشی را یکی از شاخصه های اصلی ارزیابی عملکرد آموزشی و از مطالبات اصلی مردم و برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و گفت:برای کمک به دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار و با همکاری گروه های آموزش متوسطه و بهترین دبیران استان «طرح بسیج علمی» در روزهای پنجشنبه به اجرا در می آید

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جمع صمیمانه تعدادی از مدیران رسانه استان گیلان با بیان اینکه رسانه ها مطالبه گر حقوق مردم هستند اظهار کرد:به عنوان یک مسئول همیشه موظفیم در مقابل خواسته های شما اصحاب پاسخگو باشیم و از سوی دیگر پاسخ اقناعی می تواند هم افزایی ایجاد کند.

hajati_0521حاجتی گفت: دهه فجر یادآور خاطرات مردم بزرگ ایران در سال ۵۷ است که در خیابان ها چشم به راه حضور حضرت امام در خیابان ها بودند و پس از ۱۵ سال تبعید از ایشان استقبال بی نظیری بعمل آوردند.مردمی که در مراسم تشییع پیکر امام راحل نیز حضوری حماسی داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ضمن اظهار امیدواری به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت:امیدوارم مردم در انتخابات پیش رو نیز حضوری حداکثری داشته باشند.

مردم در انتخابات بهترین ها را انتخاب کنند

حاجتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرده اند یادآور شد:در انتخابات همه ی اقشار جامعه که نگران وضعیت کشور هستند باید به صحنه بیایند و بهترین ها را انتخاب کنند.باید افرادی وارد مجلس شوند که با توجه به هویت, دیانت و تعهد آنها به نظام, مجلس شورای اسلامی نیز به حضور چنین افرادی به خود افتخار کند.

وی افزود:امیدوارم با حضور حداکثری مردم نمایندگانی انتخاب شوند که آموزش و پرورش  را خوب بشناسند و با مشکلات آن آشنا باشند.نمایندگانی که بدانند این آموزش و پروش است که نیروی انسانی خلاق, ماهر, شریف و متعهد تولید می کند.

حاتی در ادامه گفت:امیدورام در سال ۹۵ و با تشکیل مجلس جدید شاهد اتفاقات خوبی در بودجه و مباحث اقتصادیباشیم و در جهت کیفیت بخشی آموزش و پرورش حرکت کنیم.

این مسئولان با بیان اینکه برخی اظهارات در مورد آموزش و پرورش صرفا برای تبلیغات انتخاباتی است متذکر شد:امیدوارم با انتخاب هایی که توسط مردم صورت می گیرد نمایندگان مشکلات آموزش و پرورش را با تدبیر و کمک به دولت مرتفع کنند.

تالیف کتاب حقوق شهروندی در جهت یادگیری جمعی برای زندگی جمعی

حاجتی در ادامه به اهم اقدامات فرهنگی و اقتصادی اداره کل آموزش و پروش گیلان اشاره کرد و با بیان اینکه به دلیل تالیف ,توزیع و آموزش کتب حقوق شهروندی این اداره کل مورد تقدیر قرار گرفته است اظهار کرد: یکی از اهداف قرن ۲۱ یادگیری جمعی برای زندگی جمعی است و برای تحقق این امر نیازمند آشنایی با حقوق شهروندی هستیم.در راستای اهداف دولت تدبیر و امید کتاب های پیک حقوق شهروندی تدوین و در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی توزیع شد که این اقدام مورد تقدیر معاون حقوقی رئیس جمهور قرار گرفت.

اجرای طرح بیست

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به موفقیت چمشگیر دانش آموزان گیلانی در کنکور سراسری دو سال اخیر به اجرای «طرح ۲۰» در گیلان اشاره کرد و گفت:جهت تدام موفقیت با تصویب «طرح بیست» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان دانش آموزان دارای معدل برتر و ۲۰ و نفرات برگزیده (زیر ۴۰) آزمون های آزمایشی شناسایی و مورد حمایت های آموزشی,مشاوره ای و مالی قرار می گیرند.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ درصد مدارس گیلان هوشمندسازی شده اند به برگزاری کارگاه های تولید محتوای الکترونیک اشاره کرد و افزود:آموزش و پرورش نوین به جهت استفاده از زیرساخت های الکترونیکی و مجازی کاملا از آموزش و پرورش سنتی فاصله گرفته است.به موازات نصب تجهیزات سخت افزاری مدارس لازم است کادر آموزش و دانش آموزان بتوانند به تولید محتوی مناسب بپردازند و بدین منظور کارگاه های تولید محتوای الکترونیک برای معلمان و دانش آموزان مقاطع ابتدایی برگزار می گردد.

یکی از چالش های اصلی آموزش و پرورش مدیریت نیروی انسانی است

حاجتی به کسب رتبه برتر آموزش و پرورش گیلان در پروژه مهر اشاره کرد و گفت:یکی از چالش های اصلی آموزش و پرورش مدیریت نیروی انسانی است.با درک این چالش برنامه ساماندهی نیروی انسانی به عنوان یکی از محوری ترین برنامه های وزارت خانه در استان گیلان با جدیت دنبال می شود.

وی افزود:طی دو سال گذشته علی رغم بازنشستگی ۲ هزار نفر از نیروهای آموزشی استان توانسته ایم حدود ۵۰ درصد مبلغ حق التدریس را کاهش دهیم و درنتیجه از این محل ماهانه حدود ۲ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی حاصل شده است.و از سوی دیگر هیچ کلاسی خالی نمانده و جایگاه استان نیز در ارزیابی های و کسب نتایج در آزمون های کنکور و امتحانات نهایی تنزل پیدا نکرد بطوریکه در ارزیابی پروژه مهر سال ۹۴ آموزش و پرورش استان گیلان رتبه برتر را کسب کرد.

اختصاص ۱۵ الی ۲۰ درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز به آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان گیلان در کشور خبر داد و گفت: شورای آموزش و پرورش به تعبیر مقام معظم رهبری نهادی است که بهترین فکرها در آنجا برای آموزش و پرورش تصمیم می گیرند.در استان گیلان جلسات این شورا به ریاست استاندار و به طور منظم تشکیل می شود و با مصوبه شورا ۱۵ الی ۲۰ درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز استان به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

حاجتی ادامه داد:شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی نیز با تشکیل جلسات منظم ماهانه بسیاری از نیازهای دانش آموزان استان را تامین می نماید.

اجرای طرح بسیج علمی برای حمایت از دانش آموزان مناطق محروم 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان عدالت آموزشی را یکی از شاخصه های اصلی ارزیابی عملکرد آموزشی و از مطالبات اصلی مردم و برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و گفت:برای کمک به دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار و با همکاری گروه های آموزش متوسطه و بهترین دبیران استان «طرح بسیج علمی» در روزهای پنجشنبه به اجرا در می آید و جزوات کمک آموزشی ,کتب درسی و…به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

این مسئول در خصوص منابع مالی طرح بسیج علمی گفت:منابع علمی این طرح از سوی خیرین و به صورت داوطلبانه از سوی همکاران و دبیران تامین می شود.

استقبال گسترده از پرسش مهر

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح پرسش مهر اشاره کرد و عنوان نمود: در سال تحصیلی گذشته با توجه به پرسش مهر رئیس جمهور در رابطه با اهمیت آب و بروز مشکلات گوناگون زیست محیطی از جمله کم آبی و آلودگی آب در استان گیلان, آموزش و پرورش استان با همکاری شرکت آب منطقه ای گیلان طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) را در ۸۷۱ مدرسه ,۲۲۹۵ کلاس و برای ۶۰ هزار دانش آموز به اجرا گذاشت و علاوه بر آن همایش «ایست آب نیست» را نیز برگزار کرد.

حاجتی به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای و فرجام خوش برجام اشاره کرد و گفت: پرسش مهر رئیس جمهور در سال جاری به موضوع پسابرجام اختصاص دارد و در نظر داریم در جهت بین المللی شدن آموزش و پرورش ضمن ترغیب دانش آموزان و همکاران به مطالعات تطبیقی و تعامل با آموزش و پرورش کشورهای حاشیه دریای خزر و سایر کشورهای جهان, همایش,کنگره و جشنواره هایی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون استقبال بسیار زیادی از پرسش مهر صورت گرفته است اظهار کرد:شرکت در پرسش مهر کاملا داوطلبانه است و بنا به درخواست دانش آموزان و استقبال آنها زمان شرکت در  پرسش مهر تمدید شده است.

نتایج درخشان طرح ارتقا آموزش قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان طرح ارتقا آموزش قرآن در دوره های ابتدایی سرآغاز حرکتی جدی تر در آموزش و فهم قرآن در دوره ابتدایی شده است, از نتایج درخشان اجرای این طرح خبر داد و گفت: کسب مقام سوم قرائت و حفظ دانش آموزی و چندین مقام کشوری در رشته های مفاهیم,اذان,نهج البلاغه تنها بخشی از دستاوردهای استان در راستای آشنایی دانش آموزان با مفاهیم قرآن و آموزه های دینی و سیره ائمه بوده است.

حاجتی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اهمیت ورزش در مدارس اظهار کرد:برای ترویج ورزش همگانی و بسترسازی ورزش قهرمانی همایش توسعه ورزش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان گیلان برگزار شد و در این همایش اساتید دانشگاه و کارشناسان رشته های مختلف در ارتباط با موضوعات همایش مطالب مفیدی ارائه کردند.

مشارکت در کنگره ۸ هزار شهید گیلان و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شفقت را از دیگر برنامه های این اداره کل دانست و گفت:شهدا مظهر ایثار,شفقت و پاسداشت استقلال در همه ی ابعاد هستند.برای نهادینه کردن فرهنگ شهادت از آغاز سال تحصیلی جاری برنامه های گوناگون فرهنگی,آموزشی و تربیتی با رویکرد کنگره بزرگداشت  ۸ هزار شهید گیلان برگزار شده است.

این مسئول ادامه داد: اگر در برجام به موفقیت درست یافته ایم به برکت خون شهدا و هدایت مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس جمهور بوده است بنابراین همواره وظیفه داریم در هر فرصتی از شهدا به عنوان کانون اصلی گفتمان سیاسی تجلیل کنیم.

حاجتی افزود: در قالب این کنگره اجلاسیه ای با محوریت معلمان و دانش آموزان شهید استان در سال ۹۵ و با سخنرانی  وزیر آموزش و پرورش برگزار می گردد.

وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در هجدهم اسفند ماه سال جاری و در مدرسه شهید چمران رشت که ۵۷ شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است خبر داد.

ضرورت استفاده از ابزارهای نوین برای برخورد با تهدیدها

به گزارش دیارمیرزا مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در جهان امروز نوع ابزارهایی که باید در مقابله با خطرات فرهنگی از آنها بهره ببریم متفاوت از گذشته است اظهار نمود: از هر وسیله ای می توان استفاده مثبت یا منفی کرد و بر فرض ویرانگر بودن نمی توان دانش آموزان را محدود کرد رویکرد حذفی چاره کار نیست باید برای مقابله با تهدیدها از ابزار نوین استفاده کنیم و در این میان خانواده ها و دانش آموزان و مربیان باید در ارتباط مستمر با یکدیگر قرار گیرند.

حاجتی با بیان اینکه برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید نقشه راه داشته باشیم اظهار کرد: دولت پیشین با عجله و شتابزده وارد اجرای طرح ۳-۳-۶ شد که ثمره آن خروج نیروهای کارآمد با ۲۵ سال سابقه کار و در کنار آن ورود نیروهای کم تجربه به مدارس بود.

tel final1

Share