تهیه‌ کننده و کارگردان مستند داستانی «آن سرِ آسمان‌سای» خبر داد:

مراحل تصویربرداری فاز اول مستند «آن‌ سرِ آسمان‌سای» در گیلان پایان یافت/توانستیم طی حدود ۵۸ روز ،این پروژه عظیم را به سرانجام مطلوبی برسانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراحل تصویربرداری فاز اول مستند داستانی”آن سرِ آسمان‌سای” به کارگردانی سید رضا سید دانش در گیلان پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از خبر انلاین ، تصویربرداری پروژه مستند داستانی «آن‌ سرِ آسمان‌سای»صبح امروز در این استان خاتمه یافت.

daneshG_9942تهیه‌ کننده و کارگردان مستند داستانی “آن سرِ آسمان‌سای” در حاشیه تولید این فیلم ، گفت: واقعه دوران سازِ کربلا ،در هزارو اندی سال قبل اتفاق افتاده ، اما اگر با چشمِ دل نگاه کنیم ، می بینیم که دیروز وُ امروز و فردا ، اتفاق افتاده وقصه ی آن را از هر زبان وُ بیان که بشنوی ، نا مکرر است .

وی افزود: مراحل پیش تولید و تحقیق در فاز اول ، حدود پانزده ماه طول کشید ومراحل تصویربرداری را از اربعین آغازنمودیم و با مدد گرفتن از نام مقدس مولایمان توانستیم طی حدود ۵۸ روز ،این پروژه عظیم را به سرانجام مطلوبی برسانیم .

سید رضا سید دانش گفت:در سایه توجهات حضرت صاحب الامر(عج)از همدلی ها و معاضدت های دوستان فاضل و اندیشمندم در اتاق فکر این پروژه قدردانی می نمایم که مسیر را برایمان هموار نمودند.

وی با بیان اینکه  این پروژه از تولیدات مرکز صدرا است گفت:مستند داستانی “آن سرِ آسمان‌سای” در سه فاز برنامه‌ریزی شده‌است، که فاز نخست آن به موضوع اربعین می‌پردازد و داستان معلمی را با همین محور روایت می کند .

کارگردان مستند داستانی “آن سرِ آسمان‌سای” گفت:برای انجام تصویربرداری فاز نخست این مجموعه از تکنیک های روز مستند سازی دنیا بهره گرفته ایم وهنرمندان برجسته ای در این راستا کمک یار ما بودند که طی مراسمی از آنها تجلیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تقریبا از یک ماه آینده مراحل تدوین فاز اول آغاز میشود یادآوری کرد: همچنان که در مراسم شروع این پروژه اعلام شددر صورت فراهم بودن امکانات، فاز دوم پروژه کلید خواهد خورد.

 سید دانش گفت: ما در فاز دوم درباره جناب سلمان صحبت خواهیم کرد که یکی از مفاخر بزرگ ملی و دینی ایران عزیزمان می باشند.

 وی افزود :به نظر من سلمان فارسی که حدود ۲۰ سال استانداری مدائن را بر عهده داشت،مدافع خاندان رسالت و الگوی یک مسلمان خود ساخته بود.

این تهیه‌ کننده خاطرنشان کرد:در مراحل تصویربرداری فاز نخست، که با اربعین حسینی شروع شد، شاهد جلوه های ویژه ارادت مخلصانه مردم این سرزمین اهورایی نسبت به صاحبِ سری که ،عشقِ او در دلهامان هر لحظه حرارت و گرمای تازه ای می آفریند بودیم ،جلوه هایی کهدوربین های ما از به تصویر کشیدن این دریای بیکرانه عاجز ماندند.

سید دانش در پایان تصریح کرد: مبارزه در راهِ هدف های الهی و ارزش های انسانی ، قلبِ تپنده ای را می مانَد ،‌که در همیشه ی زمان وُ مکان ، زنده وُ پُر تپش خواهد تپید و خواجه شیراز چه زیبا گفته است که : هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق ، ثبت است بر جریده عالم دوام ما…

سید رضا سید دانش کارمند رسمی سازمان صدا و سیماست و با بیش از ۱۹ سال سابقه برنامه‌سازی و مدیریت در مراکز فرهنگی و رسانه‌ای ، تا کنون تهیه کنندگی فیلمهای  مستند عروج روح الله ، اعتقاد پاک ،زائر و یاران ایران را برعهده داشته و  در ۴۲۱ عنوان برنامه رادیویی و تلویزیونی به عنوان تهیه کننده، نویسنده و گوینده حضور داشته است .

tel final1

Share