سید مهدی طباطبایی

مجلس از دوره هفتم از راس امور خارج شد/ ایجاد تقابل بین حکومت و مردم و روحانیت در مجلس هفتم انجام شد/ تصور می کردند که هر مخالفتی با رئیس جمهور مقابله با رهبری است

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه مجلس هفتم هزینه رهبری را بالا برد، گفت: از این دوره دیگر مجلس از راس امور بودن خارج و تبدیل به یک مجلس تابع شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، مراسم رونمایی از کتاب بازیگران و بازیگردانان مجلس به تالیف نسرین وزیری و به همت وبسایت تاریخ ایرانی در موسسه اطلاعات برگزار شد.
۱۵-۸-۱۰-۱۸۲۶۴۱_mg_9534در این مراسم حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی به عنوان نماینده مجلس هفتم سخن گفت. او در ابتدا تاکید کرد که به چهار اصل معتقد و پایبند است  که شامل حفظ نظام جمهوری اسلامی، حفظ مقام معظم رهبری، حفظ دستاوردهای انقلاب و حفظ حریم و حرمت است.

طباطبایی سپس با تاکید بر اینکه همه مجالس دستاوردهایی داشتند و دستاوردهای نظام را نباید نادیده بگیریم، اظهار کرد: زمینه‌ای که مجلس ششم به وجود آورد، خودبه‌خود مجلس هفتم ساخته شد. اول جوی که در مجلس هفتم مطرح می شد، جو حاکم علیه مجلس ششم بود.

وی ادامه داد: اولین شعار آبادگران ساده زیستی بود. می گفتند با آش رشته جلسه برگزار می کنیم و من اولین آخوند مخالف با این روند بودم.

طباطبایی با بیان اینکه مجلس ششم خیلی مقاوم بود که جلوی تغییر را گرفت اما تغییر در مجلس هفتم شروع شد، اظهار کرد: در مجلس هفتم به هیچ وجه حاضر نبودند ریاست مجلس را یک روحانی به دست بگیرد. البته من در رابطه با خودم نمی گویم چراکه هیچوقت پستی را که مزاحم منبرم باشد، قبول نمی کنم، اما آقای فاکر در آن مجلس حضور داشتند که خب حیله هایی به کار رفت که روحانی رئیس نباشد، خیلی بد بود. آنها آنچه در اخلاق نمی گنجید، انجام دادند تا بتوانند رئیس را غیرمعمم بگذارند و موفق شدند.

وی ادامه داد: موضوع ساده زیستی مطرح شد و من مخالفت کردم. به یک خبرنگار گفتم که در ناهار مجلس دو خورشت است، یک کوبیده و دو نوع برنج وجود دارد، همان مجلسی که ساده زیستی می خواست.

وی تاکید کرد: مجلس هفتم از راس امور بودن خارج شد و تبدیل به یک مجلس تابع شد. نمی خواهم بگویم که اخلاق ماکیاولی داشتند اما شبیه این اخلاق را به کار بردند، به حدی که شورای نگهبان را هم متزلزل کرد و کسی را به عنوان رجل سیاسی مطرح کرد که الفبای سیاست را نمی دانست.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: آنها هزینه رهبری را بالا بردند، می گفتند همه کارها را باید رهبری بگوید و تصور می کردند که هر مخالفتی با رئیس جمهور مقابله با رهبری است. آنقدر می گفتند که آدم را خسته می کردند.

وی گفت: در مجلس هفتم سکوت و بی تفاوتی نسبت به عملکرد دولت وجود داشت. دولت خلاف می کرد و کاری نمی کردند. آنها بسیاری از مشکلات با دولت را از طریق رهبری حل می کردند.

طباطبایی تاکید کرد: تغییرات کلی سیاسی در کشور به وجود آمد و حتی حرف شنوی از پیرها هم نداشتند. ایجاد تقابل بین حکومت و مردم و روحانیت در مجلس هفتم انجام شد. تغییرات سیاسی در ایران از مجلس هفتم به وجود آمد. اول انقلاب امام خواست برود قم و خواست برخی شخصیت ها کشور را اداره کنند اما گفتند نمی شود و خواستند خودشان قدرت را در دست بگیرند.

وی در پایان تاکید کرد: فتنه ۸۸ را محکوم می کنم و دیگر کسی از این موضوع سوء استفاده نکند.

tel final1

Share