مسرور در مراسم افتتاح پروژه هاي دهه فجر عنوان کرد:

مجتمع بندری کاسپین با رویکرد صادراتی طراحی شده است/باید تلاش کنیم تا در منطقه آزاد حتی یک واحد غیر فعال نداشته باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مسرور با بیان اینکه این مجتمع بندری با رویکرد صادراتی طراحی شده است گفت:این بندر در صادرات منطقه آزاد انزلی به کشورهای حاشیه دریا خزر تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، منطقه آزاد انزلی امروز شاهد حضور دکتر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود.

Eftetahie22Bahman1به مناسبت گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری با مجموع سرمایه گذاری ۵۸۲۴ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و بخش خصوصی با حضور دکتر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مهندس رضا مسرور رییس هیات مدیره ومدیر عامل سازمان و دکتر نجفی استاندار گیلان، حسن خسته بند نماینده مردم انزلی غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس و مقامات استانی و شهرستانی، معاونین و مدیران این سازمان و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران این منطقه انجام گرفت.

رضا مسرور در آغاز مراسم افتتاحیه واحد تازه افتتاح شده تولید کننده محصولات فرمینگ صنعت ساختمان با تشکر از حضور دکتر ترکان در منطقه آزاد انزلی گفت: فعالین اقتصادی جز ارزش های منطقه آزاد انزلی محسوب می شوند.

وی با اشاره به افتتاح چندین پروژه در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی،مجموع ارزش سرمایه گذاری پروژه هایی که امروز افتتاح یا کلنگ زنی شدند ۵۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد که مهم ترین آنها احداث ۴ پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه زیرساختی در این منطقه می باشد.

مسرور با بیان اینکه این مجتمع بندری با رویکرد صادراتی طراحی شده است گفت:این بندر در صادرات منطقه آزاد انزلی به کشورهای حاشیه دریا خزر تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

وی با تشکر از سرمایه گذار پروژه آرتین بنا برای آماده کردن واحد در مدت کمتر از ۷ ماه و سایر سرمایه گذاران منطقه گفت: حمایت از سرمایه گذاران از الویت های این سازمان است و باید تلاش کنیم تا در منطقه آزاد حتی یک واحد غیر فعال نداشته باشیم.

مسرور با بیان اینکه شهرک صنعتی در سال های گذشته با مشکلاتی مانند نبود معافیت مالیاتی، استقرار گمرک مواجه بود گفت: با توجه به همکاری مشترک و موثر شرکت شهرک های صنعتی و گمرکات استان مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده حل شده است.

مهندس مسرور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را از موضوعات با اولویت سازمان عنوان کرد و گفت: اجرای سیاست های اقتصادی سبب ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی فعال کردن پروژه های غیر فعال را یکی از سیاست های مهم سازمان متبوع خود دانست و گفت: از آنجایی که استان گیلان با کمبود زمین های قابل واگذاری مواجه است فعال کردن پروژه های غیر فعال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مسرور با بیان اینکه اگر در منطقه آزاد انزلی ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار منطقه آزاد باشد می توانیم با این زمین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به خلق مزیت، بهبود فضای کسب و کار در منطقه، اعمال معافیت ها و مزیت های قانونی مناطق آزاد در این منطقه افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی با کمک معاونت صنایع ۵ واحد غیر فعال را در مدت محدود با کمک سرمایه گذارن فعال کرده است.

رییس هیات مدیره سازمان از مساعی ارزشمند مجموعه مدیریتی سازمان و همراهی فعالان اقتصادی در تحقق ماموریت های این سازمان در حوزه های اقتصادی و اشتغالزایی تشکر وابراز امیدواری کرد روزی را شاهد باشیم که هیچ واحد غیر فعالی در شهرک صنعتی نداشته باشیم.

دانشگاه غیر انتفاعی مهرآئین و همچنین پنج واحد صنعتی در شهرک صنعتی این منطقه شامل واحد صنعتی شرکت آرتین بنا، واحد صنعتی شرکت پویان شمال، واحد صنعتی شرکت چوب کاران عصر نوین، واحد تولید کننده کود شیمیایی شرکت بهسان نوپا و واحد صنعتی صدف تجارت گیلان از مهم ترین پروژه های بخش خصوصی در حوزه صنعت بود که امروز با حضور دکتر ترکان افتتاح شدند.

همچنین عملیات اجرایی بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین، احداث مجتمع تجاری، گردشگری و خدماتی شرکت آباد رایان، ساخت استخر سرپوشیده (فاز دوم مرکز تفریحات دریایی)، پردیس نمایشگاهی صنایع دستی و برج مراقبت مجتمع بندری کاسپین از مهمترین پروژه هایی بودند که عملیات اجرایی آنها ظهر امروز آغاز شد. همچنین موج شکن های شرقی و غربی و ساخت پست اسکله مجتمع بندری کاسپین نیز مورد بازدید قرار گرفتند.

افتتاح مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه و نمایشگاه توانمندیهای منطقه آزاد انزلی در حوزه های فرهنگی، صنعتی، اقتصادی، گردشگری، عمرانی و شرکت های دانش بنیان و کار آفرین آخرین بخش از این مراسم بود که در عصر امروز با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت آیین های بومی و محلی گیلان برگزار شد.

tel final1

Share