از گوشه و کنار سیاست در گیلان

ماجرای دیگ میلیاردی گمشده کارخانه چوکا و دلایل رد صلاحیت/صدای آمریکا را قبول دارید اما قوه قضائیه را نه؟!/نه‌تنها نمی‌توانم از ردصلاحیت ها دفاع کنم بلکه توان توجیه آن را هم ندارم/نامه سرگشاده یک دانشجو به رئیس دانشگاه پیام نور کشور

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

ماجرای دیگ میلیاردی گمشده کارخانه چوکا و دلایل رد صلاحیت

گیل نگاه نوشت: بهمن محمدیاری یکی از کاندیداهایی که تا این لحظه موفق به اخذ تایید صلاحیت برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس از حوزه تالش، ماسال و رضوانشهر نشده گفت: پیگیر روند شکایات خود هستم و مطمئن هستم که نتیجه خواهم گرفت.
نماینده سابق تالش در مجلس همچنین در مورد دلایل رد صلاحیتش گفت: پرونده من پاک است و افرادی که مواردی را به من نسبت می‌دهند بهتر است به فکر پرونده سیاه خود باشند که بزودی علنی خواهد شد.

محمدیاری ضمن انتقاد از جوسازی‌های انجام شده در خصوص گم شدن دیگ چوکا و تصاویر منتشر شده در این خصوص گفت: در گفت و گوهای گذشته به رسانه‌ها بار‌ها تاکید کردم اسیر جوسازی‌ها نشوید؛ قرار بود در چوکا ۱۰ هزار شغل ایجاد شود ولی تا به حال نه تنها کاری نشده بلکه در آستانه انتخابات و با فشار برخی فقط از چوکا دود بیرون می‌آید و خبری از اشتغال نیست.

صدای آمریکا را قبول دارید اما قوه قضائیه را نه؟!

nadimi_9261 (3)ایرج ندیمی در روزنوشت های خود نوشت:آورده اند که ؛صداى امریکایعنى ارش سیگارچى که پیش از این به اتّفاق یکى دوتن از دست اندرکاران مطبوعات گیلانى که قبل از آن داستانهاى زندان و فرار سیگارچى از ایران براى مصاحبه نزد مسئولان گیلانى مى امدند و هم اکنون  نیز به تحریک آن چند نفر  همان خزعبلات قبل از اعلام راى دادگاه علیه مفترى را !؟
بازپخش کردندتا کاندیداى مخالف نظرشان از آن بهره گیرد!؟
جالب است !دادگاه ایران وتجدیدنظر حقّ را به امناء سه نفره داده و شکایت  را حسب اعلام نظر کارشناسان رسمى دادگسترى و حسابرسان وارد تشخیص نمى دهد که حسب آن نظر دادگاه هم ‘ سه نفر امناء علیه مفترى شکایت مى کنند و هفته پیش وکیل مفترى  در نزد دادگاه درخواست استرداد شکایت سه نفر را با تاکید برسلامت امناء  وگذشت مطرح مى سازد.ولى انان که مى گفتند؛ما در روزهاى آتى برنامه داریمبه نفع رقیب فکرى خویش او را تحریک کرده و جالب تر هواداران رقیب به اصطلاح ارزشى با آن داستان انتخابات پیش که حمله به فرماندارى و… را در کنار خویش داشتند, طىّ پیامکى درچاه این طرفدار …و مخالف نظام در خارج افتادند و انرا به بیانیه دعوت پیامکى تبدیل ساختند؟!؟!
درست دقّت فرمایید که ؛سیگارچى ضدّ نظام ، فرارى از کشور را چه کسانى براى صداى امریکا تحریک کردند!؟چه کسانى اهداف او را منتشر مى سازند؟!
ارزشى هاى دیروز!؟و بر اشفته به هیات اجرایى و نظارت آن انتخابات!  و امروز هم گرفتار در دام صداى امریکا و سیگارچى  گشته و منتقد راى هیات اجرایى و چهارگانه اطلاعات ، ناجا ، قوّه قضاییه ، ثبت واحوال ، هیات نظارت استان ، نظارت مرکزى در صف حمایت از فحاشى علیه روحانیت در ان نامه کذاى مفترى به فرماندارى تبریز قرار مى گیرند!؟
الامان ، اى واى ٠٠٠

صداى امریکا ؛وقتى براى کاندیداى خاص یا هواداران او امریکا حجّت مى شود!؟!؟ و به جاى قوّه قضاییه (که اوّلا هرسه شکایت مفترى در مورد کوثر وامناى سه نفره را ،در دومرحله وارد تشخیص نداد و علاوه انکه ان فردرا به جهت نشر اکاذیب مورد تعقیب و وثیقه گذارى قرارداد!؟) به فرمایش امام راحل ومقام معظم رهبرى که مارا ازحیله امریکایى برحذر داشتند  این هوادارن نا اگاه ما را به گوش کردنآن فرا مى خوانندکه با این عمل ناشیانه  این جماعت وابسته !مى توان دریافت که ؛
این فراخوان یعنى ؛ما صداى امریکا را قبول داریم!؟و اینکه ما مراجع چهارگانه که مفترى را ردّکردند! قبول نداریم!؟
یعنى سه بار محکوم شدن مفترى را (که اخیراً هم توسط مراجع چهارگانه وشوراى نگهبان رد شد وان مطالب را درمورد روحانیت در نامه خویش به مسئولین نوشت ) قبول داریم!؟
حال از دروغگویان بپرسید که ؛امریکا را قبول دارید و قوّه قضاییه را قبول ندارید!؟!؟مفترى محکوم شده و صداى امریکا را قبول دارید و مراجع چهارگانه و هیات نظارت استان و شهرستان و مرکزى اذربایجان را قبول ندارید!؟واى به حال شما که زود خود را معّرفى کردید!؟

نه‌تنها نمی‌توانم از  ردصلاحیت ها دفاع کنم بلکه توان توجیه آن را هم ندارم

sajediبه گزارش آستان خبر ,حجت الاسلام ساجدی با اشاره به اعلام نظر هیئت‌های نظارت درباره داوطلبین مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند فرآیند بررسی صلاحیت‌ها تمام نشده ولی افکار عمومی و اقشار مختلفی درگیر با بحث بررسی نظارت‌ها، با توجه به اینکه تعداد زیادی از داوطلبین توسط مرجع محترم نظارت به‌خصوص در ارتباط با داوطلبین حضور در مجلس شورای اسلامی رد یا عدم احراز صلاحیت شدند طبعاً یک وقفه‌ای بین مردم و طرفداران داوطلبین به وجود آورده است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه باید میان حفظ نظام بر پایه ارزش‌ها و احکام اسلامی و رعایت حقوق ملت تعادل به وجود آید اظهار داشت: همه‌کسانی که در این قضایا نقشی دارند دغدغه ارزش‌های اسلامی و نظام اسلامی و مصالح ملی را دارند منتها برخی بر حقوق ملت ازجمله حق افرادی که کاندیدا می‌شوند تأکید بیشتری داشته و میگویند اگر مردم تصمیم بر انتخاب داشته باشند باید دست آن‌ها را در انتخاب باز گذاشت و در برسی صلاحیت و احراز صلاحیت‌ها سختگیری نکرد و از طرف دیگر افرادی چه در میان جامعه و نیروهای انقلابی و وفادار به‌نظام و چه در مرجع رسمی و قانونی، بر حفظ نظام و مراقبت از نفوذ افراد نالایق و نفوذی دغدغه جدی دارند که باید گفت هردو جنبه در جای خود درست است باید در بین این دو تعادل ایجاد شود.

وی با اذعان به اینکه نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان مردم‌سالاری دینی الگوی بدیعی در دوران معاصر عرضه کرده است بیان کرد: باید این الگو در نهاد اجرا به نحوی باشد که موجب عزت اسلام و نظام اسلامی شود و به‌گونه‌ای نباشد که اساس اسلام را تهدید کند و ما را در کشور و یا در منظر سایر ملت‌ها متهم به بعضی از مسائل کند.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه افزود: نظام جمهوری اسلامی به دنبال انقلاب میلیونی مردم بر پا شد تا ارزش‌ها و احکام الهی را در قالب جمهوریت و با استفاده از روش دموکراسی در ایران پیاده کند و هردو بعد و هر دو طرف این مسئله مهم است و نباید هیچ‌کدام را فدای دیگری کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از افراط‌وتفریط پرهیز شود بیان کرد: متأسفانه گاهی با تغییر دولت‌ها هیئت‌های اجرایی به تبعیت از سیاست‌های حاکم بر قوه مجریه و وزارت کشور سلیقه‌ای را اعمال کرده و ما شاهد تأیید صلاحیت حداکثری یا رد صلاحیت حداکثری هستیم نه وادادگی خوب است نه سختگیری‌های غیرقابل‌توجیه.

ساجدی بابیان اینکه باید برخی از این سیاست‌ها و رویه‌ها را تعدیل کرد تا آسیب‌های مربوط به کاهش مشارکت مردم در انتخابت را به حداقل برسانیم تصریح کرد: هنوز برای قضاوت زود است ولی بنده معتقدم آنچه در حال حاضر رخ داد بنده نه‌تنها نمی‌توانم از آن دفاع کنم بلکه توان توجیه آن را هم ندارم، به‌خصوص اینکه بحث عدم التزام به اسلام مطرح می‌شود و نباید با آبروی افراد بازی شود و با تسامح همه اعتبار و حیثیت افراد را بر باد دهیم که این مورد در شهرهای کوچک بسیار مسئله‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه با این روش‌ها مشارکت حداکثری مدنظر رهبری معظم تحقق پیدا نمی‌کند بیان کرد: باید علاوه بر موازین قانونی مقداری با مدارا و انصاف برخورد کرد و خودمان را جای آن افراد بگذاریم و ببینیم آیا می‌توانیم تحمل‌کنیم مثلاً بنده عضو مرجع نظارتی، اگر کاندیدا بودم و چنین رفتاری با من می‌شد این قاعده کلیدی اخلاقی را که پیشینیان ما فرمودند که هرچه برای خود می‌پسندید برای دیگران نیز همان را بپسندید و هرچه برای خود نمی‌پسندید برای دیگران نیز همان را نپسندید در این مورداجرا شده است یا خیر که این مسئله مهمی است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر جلوگیری از تأیید افراد معاند با نظام گفت: به اعتقاد من باید در مقابل انسان‌های برانداز، معاند و افرادی که معتقد به مبانی نظام اسلامی نیستند ایستادگی کرد و این افراد شایستگی انتخاب شدن و نمایندگی ملت را ندارند که در هر نظامی نیز به همین‌گونه است.

وی بابیان اینکه ما به دنبال این نیستیم که چه کسی رأی می‌آورد بلکه دو معیار  حضور حداکثری و انتخاب درست مدنظر رهبری برای ما مهم است گفت: با در نظر گرفتن توصیه‌های رهبری می‌توانیم جلوی بعضی از آسیب‌ها را بگیریم و یکی از این آسیب‌ها خریدوفروش رأی است که زشت‌ترین نوع آن هست.

نامه سرگشاده یک دانشجو به رئیس دانشگاه پیام نور کشور

پیام نورگیل خبر نوشت: یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور رشت با ارسال نامه ای به رئیس  دانشگاه  پیام نور نسبت به اطلاعیه جدید این دانشگاه مبنی بر پرداخت سریع و با مهلت ناچیز شهریه دانشجویان واکنش نشان داده است. متن این نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی، ریاست محتر دانشگاه پیام نور کشور

باسلام
نامه ای که امید است به نظاره شما درآید درددل یک دانشجوی ساده دانشگاه پیام نور یکی از مراکز زیرمجموعه شما می باشد، اعتراضی که شاید بسیاری از دانشجویان آن را در دل خود نگه می دارند و فقط برای دلگرمی خویش زیر لب می گویند «این نیز بگذرد »، یک زیر لب گویی همیشگی در این دانشگاه و البته تقریبا بی فایده و ناامید کننده. ناامیدی ای که در دانشگاه اگر نگویم روزبه روز ولی ترم به ترم بیشتر می شود، استدلال بنده جملاتی است که مدتهاست در دانشگاه پیام نور عادی شده و تکرار می شود; « فقط تموم کن برو از اینجا ». جسارت بنده را ببخشید اما حقایق را باید آشکارا و بدون ترس بیان کرد.

اما چه چیز باعث شده که این نامه تنظیم شود؟ این بار کدامین کارد به استخوان رسیده است مگر؟

با شروع انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ خبری که حیرت و تعجب ما را برانگیخت اطلاعیه ای بود که در صفحه اول سایت گلستان دانشگاه پیام نور درج شده است:

« لازم به ذکر است چنانچه حداکثر تا تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۴ نسبت به پرداخت شهریه متغیر و تسویه حساب اقدام ننمایید ثبت نام شما قطعی نخواهد شد و امکان حذف و اضافه و شرکت در آزمون پایان ترم غیرفعال می گردد.»

_ جناب دکتر، این خبر یادآور نخستین اظهار نظر شما در مراسم معارفه تان به عنوان ریاست جدید می باشد، آن زمان که فرمودید دخل دانشگاه با خرجش نمی خواند. آیا تنها راه تنظیم دخل و خرج دانشگاه اخذ شهریه در اولین ماه ترم است؟ شهریه ای که هر ترم افزایش می یابد. افزایشی که اعتراض دانشجویان تمام مقاطع (از کارشناسی تا دکتری) را بارها درپی داشته، اما کجا فریادرسی، کجا گوش شنوایی…

_ جناب دکتر، بسیاری از دانشجویان با توجه به کم هزینه تر بودن دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه ها در این دانشگاه ثبت نام می کنند. این که در مدت زمان یک ماه مبلغی نزدیک به یک میلیون تومان برای شهریه پرداخت شود بسیار دشوار است. آن هم در این وضعیت اقتصادی.

_ جناب دکتر، خانواده ها با آرزوی آینده روشن برای فرزندشان آنها را به دانشگاه روانه می کنند. آیا می دانید برخی خانواده ها چه ریاضت های مالی را متحمل می شوند تا هزینه تحصیل فرزند خود را بدهند؟ آیا تاکنون خواهش بغض آلود مادری را از مسئول واحد شهریه دانشگاه دیده اید؟ تجربه ای که بنده شاهد آن بوده ام.

_ جناب دکتر، بسیاری از دانشجویان از نظر اقتصادی به خانواده خود وابسته هستند و استقلال مالی ندارند،

می دانید این خبر چه اضطرابی در خانواده ما ایجاد کرده است؟ هر ترم خانواده بنده چهار ماه پس انداز می کردند تا هزینه شهریه ام فراهم شود، اصلا مگر درآمد ماهیانه خانواده ما چقدر است که یک میلیون آن را یکباره به دانشگاه بدهیم؟

_ جناب دکتر، یک دانشجو باید حتی الامکان از نگرانی و مشغولیت ذهنی به دور باشد تا به حداکثر دریافت و فهم از علم و دانش برسد. چرا دانشگاه از اولین لحظات ثبت نام ترم جدید اینچنین تشویش و اضطراب به دانشجویان وارد می کند؟

_ جناب دکتر، اگر تصمیم برچنین اقدامی وجود داشته چرا اطلاع رسانی زودتر انجام نگرفته است؟ چرا دانشگاه دانشجویان را درعمل انجام شده قرار داده است؟ اگر شخصی نتواند این شرط دانشگاه را انجام دهد جز انصراف از تحصیل چه راهی برایش باقی می ماند؟

_ جناب دکتر، مگر دانشگاه چه امکانات درخشانی در راه تحصیل علم برای دانشجویان فراهم می کند؟ آیا شما خبر دارید کلاس های ما بدون وسایل گرمایشی برگزار می شد و می شود؟ آیا خبر دارید هر ترم برای تشکیل کلاسمان باید از چند نفر خواهش و تمنا کنیم؟ اصلا آیا خبر دارید بسیاری از مقررات و آیین نامه های آموزشی شما در پیام نورهای استان متوقف می شوند و به مراکز و واحدها نمی رسند؟

_ جناب دکتر، آیا خاطرتان هست جناب توفیقی سرپرست وقت وزارت علوم حرف از معادلسازی مدارک رشته های دانشگاه پیام نور را به میان آورده بود؟ دلیلش را یادتان هست؟ سطح پایین علمی. آیا این سطح را می شود با اخذ شهریه در اولین ماه هر ترم بالا برد؟

جناب دکتر بنده از طرف هیچ جمعیتی سخن نمی گویم، نگارش این نامه را نیز تنها برای اعلام اعتراض به شیوه جدید اخذ شهریه انجام داده ام. جناب دکتر اینکه دانشگاه پیام نور مشکلات بسیار دارد صحیح، اینکه مشکلات مالی هم دارد صحیح، اما راه حل رفع این مشکلات بدون شک این شیوه اخذ شهریه نیست. شاید شما مانند روسای پیشین قصد اصلاح این مشکلات را دارید. اصلاح مشکلات آرزو و امید همه دانشجویان دانشگاه پیام نور است. آرزویی که همیشه به دنبال تحقق آن هستیم اما هرچه که جلوتر می رویم از آن دورتر می شویم تا آنکه ناامیدانه از دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل می شویم. گویی که تنها مرحم درددل دانشجو فارغ التحصیلی اوست. سخن بسیار است جناب دکتر رستمی، بسیار …

tel final1

Share