حجت الاسلام و المسلمین مهدی رهنما در جمع خبرنگاران

قصد کناره گیری از انتخابات را ندارم/مجلس خبرگان ولی فقیه را کشف می کند نه نصب/ضرورت شبکه سازی و تربیت نیروی فرهنگی در گیلان/فقهای شورای نگهبان جایگاه ممتازی در حوزه دارند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رهنما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما قصد کناره گیری از انتخابات به نفع کاندیدای دیگری را دارید یا خیر گفت: بنده این موضوع را به شدت تکذیب می کنم و به هیچ وجه قصدی برای کناره گیری ندارم. حتی حضور خود را در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ضروری می دانم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام و المسلمین مهدی رهنما در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متولد ۲۰ خرداد سال ۱۳۶۰ در شهر رشت می باشد، اشاره کوتاهی به سوابق خانوادگی خود کرد و اظهار داشت: بنده فرزند حجت الاسلام و المسسلین شیخ حسن رهنما از روحانیون بنام، مبارز و سرشناس استان گیلان هستم.
photo_2016-02-18_12-55-11به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت حجت الاسلام رهنما ادامه داد: والده بنده خانم درویشی از اساتید حوزه و دانشگاه و اصالتا رشتی هستند.به دلیل دغدغه علمی که والدین بنده داشتند به مهد علمی اسلام یعنی قم سفر کردیم لذا از سه سالگی در شهر مقدس قم رشد یافتم.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه گیلان با اشاره به اینکه عمده سال های زندگی خود را در قم سپری کرده است اظهار کرد: از سال اول ابتدایی به بعد دوران تحصیلی خود را در این شهر گذراندم و سپس در سال ۱۳۷۷ وارد حوزه علمیه قم و مدرسه آیت الله مکارم شیرازی شدم و بعد از آن جهت ادامه تحصیلات حوزوی به مدرسه تخصصی فقیه آیت الله شبیری زنجانی رفتم که به علت نمرات خوب بنده جزو واحد نخبگان حوزه شدم و دوره هفت ساله درس خارج خود را نیز در مدرسه آیت الله مرحوم فاضل لنکرانی گذراندم و هنوز درحال ادامه درس خارج خود هستم و علاوه بر آن هم اکنون مدیریت مدرسه تخصصی فقه و اصول حوزه علمیه قم را برعهده دارم.

مجلس خبرگان ولی فقیه را کشف می کند نه نصب

حجت الاسلام رهنما با بیان اینکه امام راحل با بنیان گذاری جمهوری اسلامی ایران مدل جدیدی از حکومت داری را در جهان عرضه کرد که به آن مردم سالاری دینی می گویند و چیزی که این بطن آن بیرون می آید ولایت فقیه است گفت: یک مسلمان در درجه اول حکومت را از آن خدا می داند و سپس این حکومت به ائمه اطهار واگذار شد در انتها فقه ها به عنوان حاکم در جامعه اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه اعضای مجلس خبرگان رهبری ولی فقیه را نصب نمی کنند یعنی به او حق حکومت نمی دهند بلکه اعضای خبرگان رهبری ولی فقیه را کشف می کنند , یادآور شد: زیرا مردم عادی نمی توانند فرد مورد نیاز را پیدا کنند.اگر فرق کشف و نصب را متوجه شویم بسیاری از مشکلات حل می گردد.

قصد کناره گیری از انتخابات را ندارم

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه آیا شما قصد کناره گیری به نفع کاندیدای دیگری را دارید یا خیر گفت: بنده این موضوع را به شدت تکذیب می کنم و به هیچ وجه قصدی برای کناره گیری ندارم. حتی حضور خود را در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ضروری می دانم.photo_2016-02-18_12-55-15

وی با بیان اینکه نگاه بنده به هیچ به نتیجه انتخابات محدود نمی باشد اظهار کرد: در صورتی که توفیق خدمت نصیب بنده نشد نیز به استان گیلان در جهت رشد فرهنگی کمک خواهم کرد و حاضرم به صورت هفتگی در استان حضور پیدا کنم.

فقهای شورای نگهبان جایگاه ممتازی در حوزه دارند

رهنما با بیان اینکه مسیر تأیید صلاحیت ها در شورای نگهبان برای مجلس خبرگان بدین گونه می باشد که افراد یا باید در آزمون شرکت کنند و یا باید رساله علمی مکتوب داوطلبان مورد تائید چهار نفر از شش عضو فقیه شورای نگهبان قرار گیرد.

حجت الاسلام رهنما افزود: بسیاری مانند بنده در آزمون شرکت کردند که در مرحله کتبی آن آزمون ۶۰ نمره ای برگزار گردید و در مرحله شفاهی آن سه نفر امتحان می گرفتند که پس از تأیید حداقل دو نفر از آنها داوطلب مورد پذیرش قرار می گرفت.
وی اظهار کرد: فقهای شورای نگهبان به حدی جایگاه رفیع و ممتازی در حوزه دارند که کمترین انتقادها به تأیید صلاحیت ها صورت گرفت و اگر این جایگاه وجود نداشت انتقاد بسیاری به آنها صورت می گرفت.
رهنما عنوان کرد: جایگاه حقوقی که مجلس خبرگان در اختیار یک عضو این مجلس می گذارد ظرفیت عظیمی را در اختیار وی قرار می دهد که فرد دلسوز می تواند از این جایگاه در جهت رشد فرهنگ به خوبی استفاده کند و دغدغه فرهنگی مشوق اصلی برای بنده جهت حضور در مجلس خبرگان رهبری بود.

ضرورت شبکه سازی و تربیت نیروی فرهنگی در گیلان

حجت الاسلام رهنما با اشاره به اینکه دغدغه فرهنگی در استان گیلان یک بحث جدی است تصریح کرد: باید به شبکه سازی و تربیت نیروی فرهنگی در استان گیلان پرداخت.
وی با بیان اینکه تأثیر مجلس خبرگان بر زندگی مردم بسیار ویژه است و رفیع ترین جایگاه را دارد اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری با یک آراء مردمی باشد مطمئناً نفوذ پذیری صحبت های رهبری در جامعه زیاد می شود زیرا رهبری جامعه مانند پدر جامعه است و هرچقدر به فرمایشات ایشان توجه شود کشور در مسیر درستی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام رهنما در پایان به تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در بخش پوستر اسراف زیادی می شود که کار درستی نیست.

 

tel final1

Share