حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای

قبل از اعلام رسمی مراجع رسمی از گمانه زنی ها درباره رد صلاحیت ها اجتناب شود/۷۰۰ پیامک در مورد رد یا احراز صلاحیت افراد رد و بدل شده/قرار مجرمیت پرونده بقایی هنوز صادر نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در این مدت به نسبت بعضی از سنوات قبل پرونده زیادی نداشتیم گرچه همین مقداری هم که وجود دارد، امیدواریم کمتر شود، در کل ۳۱ استان تا آنجا که به من اطلاع داده اند ۴۰ پرونده تشکیل شده که بیشتر آن مربوط به مواردی است که در فضای مجازی تخریب هایی علیه برخی نامزدها صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از میزان ،حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و یکمین نشست خبری خود که بعدازظهر امروز با حضوراصحاب رسانه برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: یوم الله ۲۲ بهمن را گرامی می داریم و درودهای خالصانه خود را نثار روح امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای اسلام و انقلاب می کنیم.
eje31211000775_PhotoAوی ادامه داد: حدود یک ماه به انتخابات مانده، انشاء الله با التزام همگان به قانون هفتم اسفند ماه انتخاباتی پرشور و با نشاط را در فضایی آرام و با مشارکت حداکثری شاهد خواهیم بود.
تشکیل ۴۰ پرونده تخلفات انتخاباتی

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در این مدت به نسبت بعضی از سنوات قبل پرونده زیادی نداشتیم گرچه همین مقداری هم که وجود دارد، امیدواریم کمتر شود، در کل ۳۱ استان تا آنجا که به من اطلاع داده اند ۴۰ پرونده تشکیل شده که بیشتر آن مربوط به مواردی است که در فضای مجازی تخریب هایی علیه برخی نامزدها صورت گرفته است.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: تقاضای بنده این است که قبل از اعلام از مراجع رسمی از گمانه زنی در مورد کسانی که رد صلاحیت شدند یا صلاحیتشان احراز نشده اجتناب شود. بخصوص گمانه زنی‌هایی که متضمن خلاف قانون است و سبب می‌شود برخی افراد که اسمشان برده شده یا مطالبی در موردشان مستقیم یا غیر مستقیم گفته شده بیایند شکایت کنند و از این موارد داشته‌ایم.

وی افزود: برخی مواردی را مطرح کرده‌اند که فلانی رد صلاحیت شده با اینکه چنین چیزی از مراجع رسمی تأیید نشده است این درحالی است که حدود ۷۰۰ پیامک هم در این خصوص رد و بدل کرده اند و این افراد هم خودشان و هم دستگاه های اطلاعاتی را به زحمت می اندازند که این موارد شناسایی شده اند و افراد دستگیر و تحت تعقیب هستند.
اعلام آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: با مقاومت ملت و مسئولین و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری قضیه مذاکرات به مرحله ای که شاهدش هستیم رسید و بخشی از ظلم عظیمی که دشمن و در رأس آن آمریکا شیطان بزرگ در سالیان دراز به این ملت روا داشته بود، رفع شد و بخشی از تحریم ها لغو شد. امیدواریم با تلاش همگان و بخصوص دولت با مجاهدت و مدیریت صحیح بتوانند در جهت رفع مشکلات معیشتی، بیکاری و رکود قدم های بلندتری بردارد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این خصوص قوه قضاییه این آمادگی را دارد که درجهت کمک برای رفع مشکلات معیشت مردم و تولید بیشتر و رفع بیکاری دولت را همکاری و مساعدت کند.

دستگیری عضو سابق دفتر تحکیم در تعرض به سفارت عربستان
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پیگیری کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند و همچنین اینکه یکی از حمله کنندگان به خارج از کشور رفته است گفت: بنده درباره این موضوع یک نکته را باید اشاره کنم و آن توجه به این موضوع است که کاری که درباره حمله به سفارت عربستان صورت گرفت اقدام بدی بود واز طرف همه مسئولان نظام نیز این موضوع را تایید کردند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: دستگاه های قضایی و امنیتی کشورمان از ابتدا پیگیر این موضوع بودند که چگونه این موضوع رخ داد و چه کسانی در آن مداخله داشتند و ماهیت قضیه چه بوده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای ورود دستگاه قضایی به این مسئله ۱۰۰نفر بازداشت شدند خاطر نشان کرد: تعدادی از این افراد پس از بازداشت آزاد شدند اما برخی از آنها هنوز در بازداشت به سر می برند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای افزود: مسئله حمله به سفارت عربستان به صورت جدی از سوی دستگاه قضایی دنبال می شود و در این خصوص ۱۰۰ نفر تحت تعقیب قرار گرفته بودند که عده ای از آنها آزاد شدند.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: بنده باید به این موضوع اشاره کنم که موضوع حمله به سفارتی در یک کشور بی سابقه نبوده و حتی علیه سفارتخانه های ایران در طی سالهای گذشته هم مواردی صورت گرفته اما هیچ کجا به مانند جمهوری اسلامی ایران به شدت و جدیت این موضوع را پیگیری نکرده اند.

 

وی افزود: با کمال تاسف در زمینه حمله به سفارت عربستان مسئولان این کشور بد اخلاقی کردند که این موضوع همچنان ادامه دارد و دولت باید در این زمینه اقدامات در خور را انجام دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای تاکید کرد: در قضیه حمله به سفارت عربستان برخی از افراد به صورت ناخواسته بد اخلاقی کردند که باید این موضوع پیگیری شود.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: کسانی که در حمله به سفارت عربستان حضور داشتند و اقدامات تخریبی و تحریقی در سفارت انجام دادند به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول کسانی هستند که انگیزه ضد انقلابی و مجرمانه نداشته و وارد سفارت نشده اند و کار تحریقی انجام ندادند.

وی افزود: این دسته از افراد تنها در جهت اقداماتی که عربستان در حمایت از تروریسم، داعش و کشته شدگان در منا و حادثه گمرک انجام دادند و عده ای را جریحه دار کردند به نام اعتراض در جلوی سفارت خانه عربستان حضور پیدا کردند اما هیچ گونه اقدام تخریبی را انجام نداد ند و وارد سفارتخانه نشدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای تاکید کرد: تعدادی از افرادی که دستگیر شدند جز این دسته بودند که انگیزه تخریبی نداشتند و بعدا آزاد شدند.

 

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: دسته دوم در قضیه حمله به سفارت عربستان مظنونی هستند که با انگیزه آتش زدن و اقدامات غیر قانونی وارد سفارت شدند که هنوز تکلیفشان برای ما در رابطه با اینکه دشمن بین آنها نفوذ کرده درحال بررسی است و مشخص نشده است.

 

وی تاکید کرد: قراین و شواهدی درباره اینکه دست دشمن در این کارو سوء استفاده دشمن از برخی از عناصر ساده اندیش که اندیشه ضد انقلابی نداشتند در این حادثه وجود دارد که این موضوع در حال بررسی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای تصریح کرد: از جمله افرادی در قضیه حمله به سفارت عربستان دستگیر شده فردی است که ده سال قبل دانشجوی اخراجی از یکی از دانشگاه های شمال کشور بوده و از عناصر فعال دفتر تحکیم وحدت محسوب می شده که البته برخی از دروس طلبگی را نیز به صورت غیر حضوری خوانده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه خاطر نشان کرد: از سوی این فرد بعضی از دستورات در حمله به سفارت عربستان صادر شده اما اینکه با این دستورات با چه انگیزه ای بوده و این فرد با چه کسانی ارتباط داشته و آیا همه تخریبها توسط وی و افراد زیرمجموعه اش یا افراد دیگری صورت گرفته است از سوی دستگاه قضایی در حال بررسی است.

 

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد : تحقیق از این فرد و افراد دیگری در بازداشت به سر می برند از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری است و بررسی همه سیستمهای ارتباطی و سوابق قبلی و فعلی افرادی که در این ماجرا حضور داشتند در دستور کار ما قرار دارد.

 

وی افزود: توجه به این موضوع که آیا این فرد و افراد زیر مجموعه اش انگیزه ای را برای حمله به سفارت داشتند در حال حاضر از سوی دادستان تهران با همکاری دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی در حال بررسی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه تاکید کرد: این فرد در تهران بازداشت شده البته افرادی هم به دلیل حمله به سفارت عربستان دستگیر شدند و تعداد قابل توجه ای در بازداشت به سر می برند.

سخنگوی دستگاه قضا خاطر نشان کرد: هنوز برای این افراد کیفر خواستی صادر نشده است.

وی درباره ملبس بودن فرد بازداشت شده در قضیه حمله به سفارت عربستان گفت: درباره این زمینه اطلاعی ندارم.

قوه قضائیه مانند ادوار گذشته در این دوره نیز اقدامات قانونی را در زمینه تایید صلاحیت‌ها انجام داده است
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با یکی از سایت های خبری مبنی بر اینکه این شورا در ارتباط با روند تایید صلاحیت های برخی از داوطلبان از قوه قضائیه درخواست کرده است که اسامی ۱۷۰ نفر از افرادی را که از دولت سابق پول دریافت کرده اند به شورا بدهد، اظهار کرد: قوه قضائیه و دادستانی کل کشور به مانند سالهای قبل وظیفه دارد بر اساس استعلامی از سوابق داطلبان انتخابات ها صورت می گیرد در فرصت قانونی و بعضا در موعد مقرر استعلامات لازم را ارائه دهد.

وی افزود: دستگاه قضایی به مانند ادوار گذشته در این دوره نیز اقدامات قانونی را در زمینه تایید صلاحیت ها انجام داده است.

اعدام قاتل امام جمعه ساوجبلاغ

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا قاتلان امام جمعه سابق ساوجبلاغ اعدام شده اند، اظهار کرد: این متهم البته اتهامات دیگری نیز داشت و بر این اساس در کرمانشاه اعدام شد.

سخنگوی دستگاه قضا درباره اعتراض برخی از داوطلبان انتخابات مجلس دهم به دلیل عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان و اینکه آنها می توانند از طریق دادستانی پیگیر اعتراضات خود باشند، گفت: اتهامی در این باره وجود ندارد البته باید به این موضوع نیز اشاره کنم که درباره روند تایید و یا عدم تایید صلاحیت ها شورای نگهبان و سخنگوی این شورا باید پاسخگو باشد.

وی افزود: در قانون به طور صریح آمده است که اگر صلاحیت کسی برای ورود به انتخابات تایید نشود این موضوع به معنای احراز صلاحیت آن و اینکه وی فرد ناصالحی است نیست بلکه به این معنا است که این فرد صلاحیتش برای حضور در این سمت احراز نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای تاکید کرد: کسانی که شرایط قانونی را ندارند صلاحیت شان احراز نشده است اما توجه به این نکته نیز لازم است که میان عدم احراز صلاحیت و عدم تایید صلاحیت در قانون تفاوتهایی وجود دارد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: کسانیکه احیانا عدم صلاحیت آنها و یا احراز صلاحیتشان برای حضور در عرصه انتخابات تایید نشده طبق قانون گفته شده است که به کجا شکایت کنند.

وی تاکید کرد: مرجع رسیدگی به شکایت داوطلبان بر اساس قانون هیات نظارت است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای خاطر نشان کرد: ممکن است فردی هیچ گونه اتهامی نداشته باشد ولی صلاحیت وی برای حضور در انتخابات احراز نشده که قانون نیز در این مورد روشن است و ما باید ملتزم به قانون باشیم.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره ایجاد برخی از ناامنی ها در مناطق جنوب کشورمان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایطی که کشورهای همسایه ما دارند نه فقط به اذعان مسئولان کشورمان بلکه به اذعان سایر کشورها ایران در امن ترین وضعیت قرار دارد اما این به این معنا نیست که هیچ جرمی رخ نمی دهد.

وی تصریح کرد: گاها با انگیزه های ضد انقلابی شخصی و غیره سبب می شوند که اتفاقاتی رخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای افزود: در مورد ناامنی های اخیر در یکی از شهرهای جنوبی کشورمان اطلاعاتی مبنی بر وجود درگیریهایی مخابره شده است که اخیرا درگیری ایجاد شده بی ربط به قضیه انتخابات نبوده و طرفداران دو کاندیدا با یکدیگر درگیر شدند که این موضوع منجر به کشته شدن یک نفر شده است.

قرار مجرمیت بقایی هنوز صادر نشده است
سخنگوی دستگاه قضا درباره آزاد شدن حمید بقایی و اظهارات وکیل وی مبنی بر اینکه درباره متهمش قرار مجرمیت صادر نشده است خاطر نشان کرد: اگر درباره پرونده ای یک اتهام وارد باشد اما در دادسرا این موضوع صادر نشود قرار منع تعقیب صدور می شود اما اگر این پرونده شاکی خصوصی داشته باشد و این شاکی نیز رضایت بدهد قرار مقوفی منع تعقیب صادر می شود اما در صورتی که اتهاماتی متوجه طرف باشد و شواهد و قراینی نیز در این ارتباط وجود داشته باشد و خود فرد نیز به آنها اعتراض کند بازرس می تواند قرار مجرمیت صادر کند.
وی افزود: قرار مجرمیت باید به نظر دادستان برسد و اگر وی تایید کند کیفرخواست صادر می شود و اگر تایید نکند و نواقصی در پرونده وجود داشته باشد بعد از آن اقدامات کیفرخواست صادر می شود و یا صادر نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای درباره پرونده حمید بقایی اظهار کرد: قرار مجرمیت و به طبع کیفرخواست هنوز برای وی صادر نشده است.
سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: قرار بازداشت تا دو ماه طی قانون فعلی اگر چنانچه تا قبل از دو ماه بازرس تشخیص دهد موجباتی که سبب صدور بازداشت موقت شده رفع شده است آن موقع می توان قرار بازداشت موقت را تمدید کرد اما چنانچه دو ماه گذشت و همچنان این فرد با توجه به نظر بازپرس باید بازداشتش تمدید پیدا کند در این مسئله بازداشت موقت دوباره تمدید می شود و این قرار به متهم ابلاغ می شود در صورتیکه متهم اعتراض داشته باشد اعتراض وی به دادگاه ارجاع داده می شود واگر دادگاه نظر بازپرس را مبنی بر ادامه بازداشت قبول نکند بازپرس مجبور می شود نظر دادگاه را قبول کند و قرار بازداشت را کم کند.
وی تصریح کرد: درباره این فرد سه بار قرار بازداشت موقت صادر شد و تحقیقات به صورت جامعه از وی صورت گرفت .
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای تصریح کرد: پس از پایان تحقیقات بازپرس به تناسب اتهاماتی که در این پرونده وجود داشت قرار صادر می کند که این قرار باید متناسب با میزان اتهامات شخصیت فرد و احتمال متواری شدن وی در نظر گرفته شود که درباره پرونده این فرد ابتدا قرار وثیقه صادر می شود که بعد تبدیل به قرار کفالت و وجه الکفاله می شود.
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: این فرد در حال حاضر با قرار وجه الکفاله آزاد است و قرار مجرمیت برای وی صادر نشده است.
وی گفت: تمدید مرخصی مهدی هاشمی باید با تشخیص مقام قضایی و پزشک باشد/ یک پزشک پزشکی قانونی نظر پزشک در مورد استراحت در منزل را تایید کرد/ قاضی آنرا کافی ندانست/ سه پزشک پزشکی قانونی نظر دادند که بعد ازعمل جراحی دوران نقاهت خارج از زندان باشد
سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با پروژه نگین گفت:  ۲ متهم بازداشت هستند/ حکم اولیه صادر و در مرحله تجدیدنظر است/ با ۹ هزار و ۴۵۸ نفر تسویه شده و به بخشی از حقوقشان رسیده اند.
* هیئتی متشکل از نمایندگان دولت، مجلس، وزیر نفت و دادستان کل کشور تشکیل شده تا قراردادهای جدید نفتی را بررسی کنند و اگر تشخیص دهند خلاف است جلوی آن گرفته می شود.
* توضیحات معاون اول قوه قضائیه در مورد پرونده کرسنت: این پرونده حکم قطعی دارد/ درخواست اعمال رسیدگی فوق العاده صورت گرفته است
* آخرین ادعای متهم نفتی این بوده که شماره حسابی در یکی از کشورها به وی داده شود تا پول را واریز کند/ شماره حسابی در روزهای اخیر داده شده است.
* شرکت های آمریکایی مجوزی برای فعالیت نگرفته اند و مجوزی برای فعالیت ندارند
* چنانچه به نهادی از جمله شورای نگهبان توهین یا افترایی وارد شود قطعا قابل تعقیب است/ در این زمینه برخی رسانه ها اقداماتی داشته اند که دادستان وارد شده است.

tel final1https://telegram.me/diyarmirzair

Share