در گفتگوی دیارمیرزا با سرمایه گذار پروژه عنوان شد

شیرینی یک حس خوب و نوستالوژیک با اقامت در کاروانسرای لات/ جاذبه های فرهنگی و گردشگری رشت شکوفا می شوند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سامانی با بیان اینکه با احیای کاروانسرای لات برای حضور گردشگران خارجی در گیلان جاذبه ایجاد می شود یادآور شد:مطمئنا حس نوستالوژیک گیلانیان مقیم خارج با حضور در این بنای تاریخی زنده می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاروانسرای چهار ایوانی لات(کاروانسرای شاه عباسی) مربوط به دوره قاجاریه در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان رشت و در نزدیکی مزار امامزاده هاشم در کنار جاده رشت – تهران واقع شده است. این بنای تاریخی به شماره ۱۵۶۶ در زمره آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در حال حاضر در مالکیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قرار دارد و به مدت ۱۲ سال به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

کاروانسرای لات نوروز ۹۵ افتتاح می شود

samanio_2016-02-14_21-30-47«حسین علی سامانی پارسا» سرمایه گذار این پروژه در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه طبق فراخوان صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و بر اساس تشریفات قانونی این کاروانسرا به بخش خصوصی واگذار شده است اظهار کرد:بعد از واگذاری این پروژه به بنده از تاریخ پانزدهم مهر ماه ۹۴ بلافاصله تیم های مشاوره و اجرایی در کاروانسرا مستقر شده و هم اکنون کارهای مرمت پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی انجام شده و در نوروز ۹۵ مراسم رونمایی و افتتاح این پروژه همزمان با «نوروز بازار» برگزار می شود.

سامانی افزود:کاربری این پروژه اقامتی و مسافرتی دیده شده است و در محوطه بازارچه صنایع دستی برپا و برنامه های آئینی نیز برگزار می شود.

سرمایه گذار کاروانسرای لات با بیان اینکه قرارداد صورت گرفته با صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ۱۲ ساله است اظهار کرد: یک سال دوره مرمت بنا است و اجاره ماهانه این بنا ۶ میلیون و دویست و سی هزار تومان است که سالانه ۲۰ درصد به این مبلغ اضافه می شود.

این سرمایه گذار از زیربنای دو هزار و ۵۰۰ متری کاروانسرای لات خبر داد و گفت:کل محوطه ۱۹ هزار مترمربع است.۱۷ اتاق اقامتی , سالن و پذیرایی دارد و غذاهای سنتی و محلی و همچنین  احتمالا فست فود در آنجا سرو می شود.

سامانی افزود:برای میهمان های ویژه بخش وی آی پی در نظر گرفته شده است و نظارت فنی مرمت پروژه زیر نظر اداره کل میراث و صندوق بوده و کاروانسرا حیات دوباره یافته است.

شیرینی یک حس خوب و نوستالوژیک با اقامت در کاروانسرای لات

سامانی با اشاره به اینکه این پروژه با موزه میراث روستایی مرتبط و از آنجا به داخل شهر رشت مرتبط می شود اظهار کرد:با اجرای طرح بازآفرینی شهر رشت و احداث پیاده راه فرهنگی که توسط شهرداری در حال انجام است جاذبه های فرهنگی و گردشگری رشت شکوفا می شوند.

وی از مذاکرات بعمل آمده با دفاتر خدمات گردشگری و آژانس های مسافرتی برای تدوین پکیج مسافرتی سالانه برای این مجموعه خبر داد و گفت:بطوریکه به گردشگر ان گفته شود که برای مثال در صورت اقامت سه روز در گیلان در کجا ساکن خواهند شد و همچنین در کدام جشن ها و رویدادهای فرهنگی شرکت خواهند کرد.

سرمایه گذار کاروانسرای لات در ادامه از سرمایه گذاری یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی برای مرمت و احیای این بنای تاریخی خبر داد.

سامانی با بیان اینکه با احیای کاروانسرای لات  برای حضور گردشگران خارجی در گیلان جاذبه ایجاد می شود یادآور شد:مطمئنا حس نوستالوژیکگیلانیان مقیم خارج با حضور در این بنای تاریخی  زنده می شود.

tel final1

Share