در دومین همایش تجلیل از نارنجی پوشان مطرح شد:

شیرزاد: در سال ۹۵ مزایای جدیدی برای پاکبانان رشت در نظر گرفته می‌شود/ثابت قدم: مدیران شهرداری رشت پیگیر مطالبات پاکبانان هستند/مهدوی: باید حقوق معوق پاکبانان پرداخت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر به همت کار گروه اقشار آسیب پذیر شورای اسلامی شهر رشت، دومین همایش تجلیل از نارنجی پوشان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان ،همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر به همت کار گروه اقشار آسیب پذیر شورای اسلامی شهر رشت، دومین همایش تجلیل از نارنجی پوشان برگزار شد.(گزارش تصویری)

در سال ۹۵ مزایای جدیدی برای پاکبانان این شهر در نظر گرفته می‌شود/پاکبانان زحمتکش ترین اقشار جامعه را تشکیل می‌دهند

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حمایت کارگروه اقشار آسیب پذیر شورای شهر رشت از پاکبانان گفت: در سال ۹۵ مزایای جدیدی برای پاکبانان این شهر در نظر گرفته می‌شود.

IMG_1134فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت در دومین همایش تجلیل از پاکبانان رشت که عصر امروز(۱۴ بهمن) در سالن اجتماعات شهدای این شهر برگزار شد، گفت: پاکبانان زحمتکش ترین اقشار جامعه را تشکیل می‌دهند که برای پاکیزگی و زیبایی شهر و سلامت شهروندان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه پاکبانان در معرض مستقیم با آلودگی هستند، گفت: پاکبانان با رفع آلودگی از سطح شهر در ارتقای سلامت جامعه نقش آفرین هستند در حالی که ممکن است با آسیب‌های جسمی مختلفی مواجه شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت اعلام کرد: در راستای افزایش سطح آگاهی پاکبانان در پنج منطقه شهرداری رشت برگزاری کلاس‌های آموزشی را پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرروت حمایت از پاکبانان اظهار کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت کارگروهی به عنوان کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر تشکیل شد.

رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورای شهر رشت اذعان کرد: رسالت مهم کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورای اسلامی شهر رشت فعالیت در همین راستا و پیگیری مطالبات این قشر از جامعه به ویژه پاکبانان است.

وی پاکبانان را زحمتکشان بی ادعای شهر نامید و گفت: این قشر از جامعه هیچ انتظاری از مسئولان به جز پرداخت به موقع حقوق و مطالبات خود ندارند.

شیرزاد ابراز امیدواری کرد: با فعالیت مستمر شهرداری و شورای اسلامی رشت بتوانیم  حمایت بیشتری از کارگران حوزه رفت و روب و فضای سبز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های پاکبانان شبانه روزی است، گفت: در قرارداد سال جدید مزایای جدیدی برای پاکبانان در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت تعداد پاکبانان شهر رشت را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در مراسم امروز از ۴۴ پاکبان نمونه تقدیر می‌شود.

شیرزاد اعلام کرد: این پاکبانان در حوزه‌های مختلف قرآن، ورزش، نمونه‌های مناطق و نواحی و پاکبانان تقدیر ویژه قدردانی می‌شوند.

مدیران شهرداری رشت پیگیر مطالبات پاکبانان هستند/برای کاهش تولید زباله نیاز به ترویج فرهنگ خودکنترلی داریم

شهردار رشت توجه به حقوق پاکبانان را در تقویت انگیزه کار آنان موثر دانست و گفت: مدیران شهرداری رشت پیگیر مطالبات پاکبانان هستند.

IMG_1066سید محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت در دومین همایش تجلیل از پاکبانان رشت که عصر امروز(۱۴ بهمن) در سالن اجتماعات شهدای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: هر روز که از خانه بیرون می آییم آثار زحمات این قشر زحمتکش را میبینیم که شهر را از نازیبایی‌ها که زندگی شهری اقتضا می‌کند پاک میکنند.

وی با بیان اینکه شهر یکی از شهرهایی است که بیشترین زباله را در استان تولید می‌کند، گفت: باید در زمینه تولید زباله و تلاش برای کاهش این روند فرهنگ سازی شود.

شهردار رشت اذعان داشت: برای کاهش تولید زباله نیاز به ترویج فرهنگ خودکنترلی داریم تا هرچه بیشتر زباله کمتری در خانواده شهروندان گیلانی و شهرستان رشت تولید شود.

وی با اشاره به تولید روزانه ۸۰۰ تن زباله در شهر رشت، اعلام کرد: باید با کمک رسانه‌های گروهی و تشکل‌های مردم نهاد برنامه‌ ریزی دقیقی صورت بگیرد و از این ظرفیت برای کاهش تولید زباله بهره برد.

ثابت قدم یادآور شد: با کاهش زباله زحمت پاکبانان کاهش یافته و گامی در جهت رفاه بیتشر آنان برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: پاکساز محیط شهری و ایجاد شهری پاک با مشارکت همشریان فهیم تحقق خواهد یافت.

شهردار رشت خاطرنشان ساخت: اگر نیاز و هدف، رسیدن به سیمای بصری شهر باشد نیازمند مسئولیت پذیری همه شهروندان است تا شعار شهر ما خانه ما محقق شود.

وی پاکبانان را بازوان اجرایی شهرداری توصیف و اظهار کرد: حفظ محیط شهری با همکاری تمام شهروندان و حضور پاکبانان در عرصه‌های خدمتی میسر می‌شود.

ثابت قدم با بیان اینکه در برنامه‌های و اقدامات شهری این قشر زحمتکش باید مورد توجه قرار بگیرند، گفت: اگر منافع و حقوق پاکبانان در برنامه ریزی شهری لحاظ شود انگیزه کار و فعالیت در آنان تقویت می‌شود.

وی پاکبانان را سفیران پاکی و سلامت شهر و شهروندان نامید و گفت: پاکبانان از اقشار زحمتکش جامعه هستند و در مجموعه شهرداری بدون منت کار می‌کنند.

شهردار رشت تاکید کرد: مجموعه مدیران شهرداری رشت پیگیر مطالبات پاکبانان هستند و همواره به این قشر زحمتکش توجه ویژه دارند.

وی اظهار داشت: ارج نهادن به جایگاه و موقعیت اجتماعی پارکبانان وظیفه‌ای است که باید همگان به آن توجه داشته باشند.

شهردار رشت تصریح کرد: توجه ویژه به جایگاه پاکبانان نیاز به فرهنگسازی دارد، جایگاهی که سعی شده حرکت‌هایی در سال‌های اخیر با همت شورای شهر و شهرداری رشت برای تقویت آن انجام شود.

باید حقوق معوق پاکبانان پرداخت شود

فرماندار رشت با بیان اینکه مسئولان حساسیت لازم برای رفع مشکلات پاکبانان دارند، گفت: باید این حساسیت به فعل برسد و حقوق معوق پاکبانان پرداخت شود.

IMG_1199عیسی مهدوی، فرماندار رشت در دومین همایش تجلیل از پاکبانان رشت که عصر امروز(۱۴ بهمن) در سالن اجتماعات شهدای رشت برگزار شد، اظهار کرد: پاکبانان، کارگرانی زحمتکش و بی ادعا هستند که اگر یک روز کارشان را انجام ندهند قطعاً سلامت و آسایش شهروندان به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه پاکبانان، سلامتی وآسایش، رفاه و بهداشت را به محیط شهری هدیه می‌دهند، گفت: این موضوعی است که پاکبانان و شهروندان باید به آن توجه کنند.

فرماندار رشت، فعالیت پاکبانان را نوعی ایثار خواند و گفت: این قشر از جامعه به سبب نوع فعالیتی که دارند همواره درمعرض تهدیدهای مختلفی مانند آسیب‌های فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی قرار دارند.

وی ضرورت آموزش‌های جامع و به روز به پاکبانان را انکارناپذیر خواند و اظهار کرد: آموزش می‌تواند آسیب‌های تهدید کننده سلامت پاکبانان را کمتر کند.

مهدوی خاطرنشان کرد: کار پاکبانان به اندازه چشمان بیداری که امنیت و نظم شهر را تامین می‌کنند ارزشمند است.

وی افزود: پاکسازی و زیباسازی محیط شهر و رفع آلودگی‌های محل زندگی مردم از برترین نمونه‌های خدمت به شهروندان است.

فرماندار رشت، پاکیزگی و آراستگی را از مولفه‌های شهر توسعه یافته دانست و گفت: از طرفی مسئولان موظفند نیازمندی‌های پاکبانان را برطرف کنند.

وی اعلام کرد: تامین زندگی خوب و متناسب شان پاکبانان سبب می‌شود این قشر زحمتکش به آرامش برسد و برای پاکیزگی شهر بیشتر تلاش کند.

مهدوی با بیان اینکه مسئولان حساسیت لازم برای رفع مشکلات پاکبانان دارند، گفت: باید این حساسیت به فعل برسد و حقوق معوق پاکبانان پرداخت شود.

فرماندار رشت تاکید کرد: ساماندهی وضعیت پاکبانان باید در اولویت‌های نخست برنامه‌های شهرداری قرار بگیرد تا این قشر ساعی از حداقل حقوق خود در جامعه محروم نباشند.

tel final1

Share