نماینده ولی فقیه در سپاه

سپاه هیچگونه دخالتی در عرصه انتخابات نخواهد داشت/تحت هیچ شرایطی وارد مصادیق نمی شویم/این که پاسداران به چه کسانی رای دهند در اختیار خود پاسداران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی گفت: سپاه هیچگونه دخالتی در عرصه انتخابات نه تاکنون داشته و نه از این به بعد خواهد داشت و سپاه تحت هیچ شرایطی وارد مصادیق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از میزان ،حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی گفت: سپاه هیچگونه دخالتی در عرصه انتخابات نه تاکنون داشته و نه از این به بعد خواهد داشت و سپاه تحت هیچ شرایطی وارد مصادیق نخواهد شد.

۳۲۸۵۶۸_۹۷۶حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه،با اشاره به انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز هفتم اسفنده ماه، اظهار داشت: موضوعی که در شرایط کنونی بسیار قابل توجه و مهم است آن است که همه جریانهای مسئله دار در خارج و یا همفکرانشان در داخل، تمام توجه خود را به سمت این انتخابات معطوف کرده اند و همه نیروهایشان را در این عرصه به کار گفته اند.

وی ادامه داد:معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی به دنبال مجلسی شبیه به مجلس ششم هستند یعنی در ذهنشان یک مجلس منعطف نقش بسته که بتوانند خواسته هایشان را از طریق آن مجلس به کرسی بنشانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه یک انقلابی به گستردگی انقلاب شوروی در اثر حرکتهای نرم افزاری آمریکا به سقوط کشیده شد عنوان کرد: ریشه یابی ها نشان می دهد این اتفاق به تغییر محاسبات آقای خروشچف در سالهای ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۵ میلادی بر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: خروشچف به این تحلیل رسیده بود که شوروی و آمریکا در یک توازن قوا قرار گرفته اند و وی اعتقاد داشت که به دلیل سیطره شوروی بر حکمرانان آمریکای لاتین، آفریقا، شرق اروپا و غرب آسیا و همچنین به دلیل وجود نفت و گاز فراوان، نیازی به اتخاذ شیوه تقابل و تخاصم با آمریکا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خروشچف طرفدار ایده همزیستی مسالمت آمیز با آمریکایی ها بود تصریح کرد: آمریکایی ها در آن زمان از این تغییر محاسبات به شدت استقبال کردند فلذا در اولین اقدام پیمان “سالت ۱” مبنی بر منع گسترش کلاهک های اتمی و امحای برخی از سلاح های مازاد را به امضای دو طرف رساندند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: پس از این پیمان، آمریکایی ها موضوع حقوق بشر را مطرح کردند و در نتیجه آن پیمان هلسینکی منعقد شد؛ هدف آمریکایی ها در وهله اول آن بود که منطقه نفوذ شوروی را در نقاطی که وجود داشت قطع کنند و عمق استراتژیک این کشور را از بین برند و در وهله دوم قصد داشتند انقلاب شوروی را از درون به فروپاشی برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: آن زمان بحث این بود که شوروی را با بمب اتمی نمی توان نابود کرد و فقط از دو شیوه می توان آن را به فروپاشی رساند؛ شیوه اول، استفاده از نیروهای غرب گرا در داخل شوروی و شیوه دوم، انجام کارهای فکری روی مردم و شرطی کردن آنها نسبت به غرب که آمریکایی ها پس از اعمال این دو شیوه ، موجبات اضمحلال شوروی را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها عمق استراتژیک شوروی را از آمریکای لاتین، غرب آسیا و آفریقا قطع کردند افزود: امروز شاهدیم که از آن شوروی، تنها یک روسیه باقی مانده و پوتین رئیس جمهور این کشور در شرایطی قرار گرفته که می بیند آمریکایی ها همچنان چشم دیدن موفقیت های روسیه را ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دو اتفاق مهم زمینه فروپاشی شوروی از درون را فراهم کرد تشریح کرد: اولین مورد تغییر محاسبات خروشچف رئیس جمهور شوروی بود که تصمیمات و محاسبات وی زمینه نفوذ غرب در شوروی را فراهم آورد؛ آمریکایی ها آمدند عناصر غرب گرا در شوروی را شناسایی کردند و روی افکار عمومی مردم این کشور هم کار کردند؛ دومین مورد مربوط به وضعیت مجلس دومای شوروی بود که اگر این مجلس، یک مجلس انقلابی بود در برابر اقدامات و تصمیمات خروشچف می ایستاد؛ اگر در زمان گورباچف و یلسین، مجلس شوروی مجلسی انقلابی بود، در برابر اقدامات این دو رئیس جمهور مقاومت می کرد و نمی گذاشت که انقلاب شوروی به استحاله کشیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: در حال حاضر پوتین رئیس جمهور روسیه می بیند که آمریکایی ها حتی حاضر نیستند که حضور نیروهای روسی در خاک سوریه و بندر لاذقیه را ببینند و تحمل کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه این پروژه آمریکایی ها در خصوص ایران نیز در حال پیاده سازی است اذعان کرد: تفاوت های عمده ای میان انقلاب اسلامی ایران و انقلاب شوروی وجود دارد؛ ما دقیقا همان قلمرو شوروی به توان دو را تحت نفوذ معنوی خود داریم؛ یعنی در آمریکای لاتین، غرب آسیا، آفریقا و جغرافیای جهان اسلام، نفوذ و سیطره معنوی داریم؛ اگر شوروی روی جسم دولت ها نفوذ داشت، امروز جمهوری اسلامی ایران روی جامعه و بدنه مردم این مناطق از جهان نفوذ دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه دومین تفاوت انقلاب ایران و انقلاب شوروی در مقوله “رهبری” است، اضافه کرد: در شوروی سابق، خروشچف هم رئیس جمهور و هم رهبر بود و شاهد بودیم که با گذشت زمان محاسبات وی نیز تغییر کرد؛ اما در ایران اسلامی، رهبری در اوج صلابت قرار دارد و مرتبا تجربیات اشتباه و غلط دیگران را برای مردم و مسئولان بیان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه خطری که امروز متوجه انقلاب اسلامی ایران است شکل گیری یک مجلس ضعیف و منعطف است افزود: تفاوت سوم در مدل ایدئولوژی و جهان بینی است؛ جهان بینی شوروی مارکسیستی و باطل بود درحالیکه جهان بینی جمهوری اسلامی یک جهان بینی الهی و توحیدی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ما یک مجلس انقلابی می خواهیم که بتواند در برابر زیاده خواهی های اروپا و آمریکا بایستد و برجام را در چهارچوب سیاست های رهبری پیاده کند تاکید کرد: ما باید بدانیم که آمریکایی ها فقط دنبال مسئله هسته ای نیستند همانطور که در رویارویی با شوروی نیز به پیمان سالت ۱ اکتفا نکردند؛ آمریکایی ها یقینا به دنبال آن هستند که از هسته ای به فراهسته ای بروند؛ اینکه رهبری معظم انقلاب متمرکز شدند روی هسته ای ولاغیر به خاطر آن است که جلوی خطارفتن گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه عمق استراتزیک ایران اسلامی به هیچ عنوان قابل معامله نیست تصریح کرد: اشتباه محاسباتی خروشچف این بود که گمان می کرد با گرگ می توان به همزیستی مسالمت آمیز دست یافت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره انتشار برخی از شایعات در فضای مجازی مبنی بر حمایت سپاه از کاندیداها و یا گروههای خاص در دو انتخابات پیش رو گفت: سپاه هیچگونه دخالتی در عرصه انتخابات نه تاکنون داشته و نه از این به بعد خواهد داشت و سپاه تحت هیچ شرایطی وارد مصادیق نخواهد شد؛ بلکه فقط معیارها را می گوید؛ معیارهای یک نماینده انقلابی و یک مجلس در طراز انقلاب را می گوید و شیوه سپاه در بیان این معیارها همان شیوه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: سپاه ویژگی های یک نماینده انقلابی، مومن، متدین و مطیع نسبت رهبری و امام را توضیح می دهد و به هیچ عنوان وارد مصداق نمی شود چرا که این کار عوارض خطرناکی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان با بیان اینکه سپاه نهادی است که باید برای پاسداری از انقلاب در برابر خطرهای اصلی، سر به مهر بماند تاکید کرد: ما معیارها را می گوییم اما این که پاسداران به چه کسانی رای دهند در اختیار خود پاسداران است و ما برای هیچ فردی تعیین تکلیف نخواهیم کرد.

tel final1

Share