با حضور استاندار گیلان

ریل گذاری راه آهن رشت- قزوین از مسیر رشت آغاز شد/در تلاش هستیم تا پایان سال ۹۵ شاهد بهره برداری از خط ریلی رشت – قزوین باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدعلی نجفی استاندار گیلان ظهر امروز در بازدید از مراحل ساخت راه آهن رشت- قزوین گفت : ریل گذاری راه آهن رشت- قزوین از مسیر ایستگاه فلکده رشت آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی استاندار گیلان ظهر امروز در بازدید از مراحل ساخت راه آهن رشت- قزوین گفت : ریل گذاری راه آهن رشت- قزوین از مسیر ایستگاه فلکده رشت آغاز شده است.(گزارش تصویری)

۲۰۱۶۰۲۱۳۱۳۰۶۳۲_IMG_4468وی با بیان اینکه زیرسازی این پروژه به طول ۱۶۴کیلومتر،  ۹۳ درصد پیشرفت کار دارد گفت: تاکنون ۴۵ کیلومتر از مسیر راه آهن از سمت قزوین  ریل گذاری شده است.

استاندار گیلان از اجرای ۱۲.۵ کیلومتر ریل گذاری از سمت رشت خبر داد و افزود: ریل گذاری این مسیر مرحله به مرحله انجام می شود و در تلاش هستیم تا پایان سال ۹۵ شاهد به بهره برداری رسیدن خط ریلی رشت – قزوین باشیم.

وی افزود: برای ساخت راه آهن تاکنون هزار و ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است و از مجموع ۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار امسال نیز ۱۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری راه آهن رشت- قزوین در سال آینده ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان به فعالیت شبانه روزی راه آهن در برخی از قسمت‌ها گفت : در بعضی از قطعات مثل حفر تونل‌ها که حساسیت بیشتری از لحاظ زمانی وجود دارد پیمانکاران با فعال کردن شیفت شب به صورت ۲۴ ساعت مشغول فعالیت هستند.

وی تأکید کرد: اتصال راه آهن به آستارا و بندرانزلی نیز بصورت جدی در حال پیگیری است.

tel final1

Share