شطرنج جام خزر با حضور آناتولی کارپوف آغاز شد

رویدادهای ورزشی ابزاری مناسب در راستای توسعه گردشگری و توریسم/دیدار مسرور و کارپوف مساوی شد/منطقه آزاد انزلی آینده بزرگ و روشنی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آناتولی کارپف قهرمان سابق شطرنج جهان و رییس کمیته مناطق آزاد در مجلس دومای روسیه با مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و از مجتمع بندری کاسپین و ظرفیت های گردشگری و تجاری و ورزشی این منطقه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد انزلی ،آناتولی کارپف قهرمان سابق شطرنج جهان و رییس کمیته مناطق آزاد در مجلس دومای روسیه با مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و از مجتمع بندری کاسپین و ظرفیت های گردشگری و تجاری و ورزشی این منطقه بازدید کرد.

Bazdid-mr-karpof-az-mantaghe-1-1394.11.22رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ابتدای جلسه با اشاره به ظرفیت های و مزیت های منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر اظهار داشت: رویکرد و ماموریت اصلی این سازمان گسترش مبادلات اقتصادی و تعاملات باکشورهای حاشیه خزر، به ویژه کشور روسیه است در این راستا در سالهای اخیر اقدامات مناسبی برای گسترش همکاریهای بین المللی و توسعه همکاریها با کشورهای این منطقه انجام داده ایم.

وی  با بیان اینکه  برگزاری مسابقات بین المللی در منطقه همانند تورنمنت بین المللی شطرنج جام خزر به توسعه روابط کشورهای منطقه کمک خواهد کرد اظهار داشت : میزبانی مسابقات ورزشی بین المللی و توسعه زیرساخت ها با استانداردهای بین المللی ازالویت های این سازمان در حوزه ورزش است و امیدواریم با میزبانی این مسابقات شطرنج  روابط حسنه مردم ایران  با روسیه بیش از گذشته  گسترش یابد.

آناتولی کارپف قهرمان سابق و اسطوره شطرنج جهان و رییس کمیته مناطق آزاد در مجلس دومای روسیه در این دیدار با تشکر از مدیرعامل سازمان برای حمایت و میزبانی منطقه آزاد انزلی از مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر اظهار داشت: برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی یکی از جذابترین  ظرفیت ها برای جذب گردشگر بوده و فرصت ارزشمندی برای توسعه توریسم ورزشی است

وی به سوابقی از نقش تورنمنت های ورزشی در معرفی شهرهای و مناطق مختلف در سطح جهان اشاره کرد و افزود :دیپلماسی ورزشی در جهان امروز بسیار موثر است

آناتولی کارپف با اشاره به بازدید صورت گرفته از مجتمع بندری کاسپین و ظرفیت های گردشگری و تجاری منطقه اظهار داشت :ظرفیت ها و توانمندیهای منطقه آزاد انزلی بسیار ارزشمند بود و اقدامات و برنامه های این منطقه در مسیر توسعه مرا تحت تاثیر قرارداد و با توجه به مسئولیتم در کمسیون مناطق آزاد مجلس دوما روسیه در خصوص گسترش روابط منطقه آزاد انزلی با مناطق آزاد و ویژه کشور روسیه هماهنگیهای  لازم را انجام خواهم داد.

در این جلسه مسعود رهنما مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان  از حمایت های رییس هیات مدیره و مدیر عامل این سازمان از ورزش گیلان و توسعه زیر ساخت های ورزشی در منطقه قدردانی کرد و از همراهی و همکاریهای صورت گرفته سازمان منطقه آزاد انزلی در جهت برگزاری هر چه باشکوه مسابقات بین المللی درمنطقه تشکر کرد و افزود : حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی در ارتقا جایگاه ورزش گیلان در سطح کشور بسیار موثر بوده است و با میزبانی و حمایت های این سازمان دورنمای برگزاری مسابقات بین المللی در استان شرایط مطلوب تری خواهد یافت

گفتنی است چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج «جام خزر» با حضور استاد بزرگ شطرنج ۱۹ کشور جهان از جمله آناتولی کارپف قهرمان صاحب نام شطرنج جهان از ۲۲ بهمن ماه به مدت هفت روز با حمایت و میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار میشود.

رویدادهای ورزشی به عنوان ابزاری مناسب در راستای توسعه گردشگری و توریسم ورزشی محسوب میشوند

IMG_20160212_111249رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر به میزبانی این منطقه برگزار میشود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آغاز سی و هشتمین بهار انقلاب اظهار داشت: رویدادها ی ورزشی به عنوان ابزاری مناسب در راستای توسعه گردشگری و توریسم ورزشی محسوب میشوند و بسیاری از این رویدادهای که همه ساله در نقاط مختلف جهان برگزار می شود، به دلیل ماهیت جذاب ورزش و علاقه مندی مردم به تماشای آن، توجه رسانه ها، سیاست مداران، و صاحبان صنعت و سرمایه را بخود جلب می کند. در همین راستای منطقه آزاد انزلی بعنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور  همگام با توسعه اقتصادی، صنعتی و عمرانی، توجه به فعالیت های اجتماعی بویژه ورزشی را در دستور کار خود قرار داده که برگزاری موفق مسابقات متعدد ملی و استانی در سطح منطقه در سال جاری خود گواهی بر این مدعاست.

مدیرعامل سازمان خاطرنشان کرد: هزاره سوم برعرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و ورزشی به گونه ای تاثیر گذاشته است که یک دهکده جهانی بدون محدودیت زمانی و مکانی برای نقش آفرینی همه کشورهای و افراد شکل گرفته است. در چنین محیطی ورزش نیز تاثیر شگرف در این دهکده داشته و توفیق کشورها در بسیاری از عرصه های بین المللی به میزان بهره برداری آنان از ورزش وابسته است.

مسرور با بیان اینکه  ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک پدیده فرهنگی، اجتماعی و تربیتی  است تاکید کرد :تحقق چشم انداز ۱۴۰۴ کشور که ما در منطقه آزاد انزلی در رسیدن به آن الگو حرکت می کنیم، نیازمند وجود نظام ها و ساختارهایی است که در آن ملت بزرگ ایران بتوانند ضمن  بهره گیری از مزایای ورزش در جهت حفظ سلامتی، شادابی و نشاط اجتماعی، ساخت جامعه ای پویا در مسیر رشد و تعالی معنوی و اخلاق فردی و اجتماعی گام بر دارد.

رییس هیات مدیره سازمان افزود: رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار رییس جمهور و اعضای دولت تدبیر و امید به اهمیت ورزش بعنوان اولویت های حوزه اجتماعی اشاره داشتند و تاکید فرمودند که باید به ورزش نگاه علمی، دقیق و همه جانبه ای داشت که در سایه آن هر دو بعد قهرمانی و همگانی ورزش، امکان رشد و ظهور و بروز داشته باشد و جامعه نیز از ثمرات ارزشمند آن بهره مند و برخوردار گردد

وی افزود: ما در منطقه آزاد انزلی  بر این باور داریم که استعدادهای درخشانی در میان ورزشکاران این منطقه و استان گیلان وجود دارد که در صورت اهمیت دادن به آنان می توانند بر سکوهای قهرمانی جهان بدرخشند.

مسرور در پایان از مدیران ورزش ،هیئت ها و انجمن ها و مجموعه های فرهنگی و ورزشی استان و همکاران خود در سازمان منطقه آزاد انزلی که در برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج خزر در تلاش هستند، سپاسگزاری کرد اظهار امیدواری نمود مسابقات خوب، زیبا و به یاد ماندنی را شاهد باشیم.

در آیین افتتاحیه این مراسم مسابقه شطرنج به روش بلیتس بین مهندس مسرور و آناتولی کارپف قهرمان سابق جهان برگزار شد که با توافق طرفین با نتیجه مساوی خاتمه یافت.

منطقه آزاد انزلی با توجه به ظرفیت ها و موقعیت استراتژیک خود آینده بزرگ و روشنی دارد

آناتولی کارپف اسطوره قهرمان شطرنج جهان شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر گفت: برگزاری مسابقات جام خزر باعث افزایش روابط دوستانه کشورها شده است.

آناتولی کارپف اظهار کرد: پنج کشور حاشیه دریای خزر تمام موفقیت خود را در همه زمینه ها مدیون این دریا است به طوریکه از طریق این دریا بعنوان یک پایگاه ، شطرنج بازان معروفی در مسابقات جام خزر در دوره های قبل و اکنون حضور داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد : مسابقات جام خزر مسیرهای روشنی را در همه زمینه ها برای افزایش ارتباطات بین المللی برای ما می گشاید.

وی با بیان این که علاوه بر داشتن مقامهای جهانی در شطرنج نماینده مردم در مجلس کشورش نیز هست افزود: امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص تلاش برای بهبود شرایط محیط زیست و روابط تجاری در منطقه آزاد انزلی و روسیه بحث و تبادل نظر کردیم  و معتقدم منطقه آزاد انزلی با توجه به ظرفیت ها و موقعیت استراتژیک خود آینده  بزرگ و روشنی دارد.

قهرمان شطرنج جهان یادآور شد: روابط دوستانه همیشه در بین کشورهای ایران و روسیه وجود داشته و مناطق آزاد تاثیر مهمی بر ارتقای این روابط خواهد داشت.

کارپف با اشاره به رابطه دوستانه با هیات شطرنج گیلان از شش سال پیش ، تعداد زیاد نفرات شرکت کننده در این مسابقات را حاکی از تلاش این هیات و نتیجه گیری فعالیتها خواند.

گفتنی است در این مسابقات به  میزبانی منطقه آزاد انزلی از ۲۲ تا ۲۹ بهمن برگزار میشود  هشتصد شرکت کننده از ۱۹ کشور جهان در چهار گروه جوانان و بزرگسالان در ۲۰ دور و دو گروه سنی مجزای زیر شش سال دختران و پسران در ۱۶ دور با همدیگر رقابت خواهند کرد.

Bazdid-mr-karpof-az-mantaghe-2-1394.11.22 Bazdid-mr-karpof-az-mantaghe-5-1394.11.22 (2) IMG_20160212_111248 IMG_20160212_111252 IMG_20160212_111254 IMG_20160212_111307

tel final1

Share