ردپای پول های کثیف در کانال های تلگرامی و فضای مجازی در راستای تخریب و پرونده سازی علیه نامزدها

رونمایی از شکل و شمایل عجیب تخریب‌های انتخاباتی ;مفسدین دست به‌دامان پلنگ صورتی‌!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاندیدا دست به دامان هر کسی برای رای آوردن، می‌شوند و به هر دستاویزی متصل می‌گردند تا بتوانند یکی از کرسی‌های زمرد رنگ بهارستان را تصاحب کنند. در این مرحله بوی بد و نامطلوب فساد بدجور به مشام می‌رسد و باعث تاسف است که این بوی آزار دهنده تبدیل به آش کشک خاله انتخاباتهای اخیر کشور شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، روزنامه آفتاب یزد نوشت: زنگ اول به ثبت نام در کارزار رقابت‌های انتخابات مجلس دهم اختصاص یافته بود و آحاد ملت نهضتی به راه انداختند و با پویایی هرچه‌تمام‌تر در این انتخابات نام نویسی کردند. زنگ دوم اما نشاط و پویایی زنگ اول را نداشت چراکه بسیاری از ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شدند و از همین روی این روزها چشم انتظار نتایج بازنگری شورای نگهبان هستند. بدیهی است که هرچه به زنگ آخر نزدیک تر می‌شویم نفس‌ها در سینه حبس و نگرانی‌ها روز افزون می‌گردد. زنگ سوم، زمانی است که افراد می‌بایست دل به تقدیر بسپارند و در صورت تایید صلاحیتشان به تبلیغ بپردازند تا بتوانند در زنگ چهارم یعنی زنگ آخر آرا مردم را در سبدهای خودشان سرریز کنند. بی شک مهم ترین مرحله هر انتخاباتی در ایران پس از احراز صلاحیت‌های شورای نگهبان همین زنگ سوم و تبلیغات انتخاباتی است که ثانیه به ثانیه اش حائز اهمیت است و هر واژه‌ای که از دهان فرد کاندیدا خارج می‌گردد از این قابلیت برخوردار است که سرنوشت یک انتخابات را کن فیکون سازد و مسیر و جهت آن را به کلی تغییر دهد. در اینجاست که افراد کاندیدا دست به دامان هر کسی برای رای آوردن، می‌شوند و به هر دستاویزی متصل می‌گردند تا بتوانند یکی از کرسی‌های زمرد رنگ بهارستان را تصاحب کنند. در این مرحله بوی بد و نامطلوب فساد بدجور به مشام می‌رسد و باعث تاسف است که این بوی آزار دهنده تبدیل به آش کشک خاله انتخاباتهای اخیر کشور شده است. طنز تلخ ماجرا هم آنجایی است که در گذر سالها و هم زمان با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای تولید فسادهای انتخاباتی هم مدرن تر می‌شود و اگر تا دیروز افراد برای حذف رقبای خود پوستر و پلاکاردهای تبلیغاتی یک دیگر را به آتش می‌کشیدند و در نهایت هم با شام و ناهار سعی در جلب آرا مردم می‌کردند، این روزها از «پیامک»، «سی دی» و «شبکه‌های اجتماعی» برای تخریب و مالیدن پشت یکدیگر به خاک بهره می‌برند. آش آنقدر شور شده که صدای وزیر اطلاعات هم در آمده است، به طوری که روز دوشنبه پرده از یک روشِ تبلیغاتی پیشرفته کثیف برداشته است.

رونمایی وزیر از مفسدین انتخابات مجلس دهم

alavi-mahmoodمحمود علوی، وزیر اطلاعات، دوشنبه شب در جمع مردم اسلامشهر خبر از اولین فساد تبلیغاتی صورت گرفته در انتخابات مجلس دهم داد و چنین گفت: «ما اطلاع داریم که چه تعداد سی‌دی غیراخلاقی انتخاباتی از سوی چه کسانی عرضه می‌شوند. ما می‌دانیم فقط برای تهمت‌زدن و افترا از سوی برخی افراد در یک مورد بالغ بر ۵ میلیون سی‌دی‌ غیرواقعی و سرشار از تهمت و افترا تهیه شده تا در دوران انتخابات توزیع شود و این یک هشدار است و با متخلفین برخورد شدید قانونی خواهد شد.» بدین ترتیب وزیر اطلاعات از نخستین شیوه تبلیغاتی برخی‌ها یا بهتر است بگوییم از فسادهای تبلیغاتیِ مفسدین انتخابات مجلس دهم رونمایی نمود.

کانال‌های تلگرامی؛ وسیله ترور شخصیتی رقبا

jafarzade_5778بی‌شک انتشار سی دی‌های غیراخلاقی رقبا نسبت به یکدیگر تنها راه تبلیغات مفسدین انتخاباتی نیست و یکی از گروه‌هایی هم که در معرض آماج حملات این مفسدین قرار دارند نمایندگان فعلی مجلس هستند. درهمین راستا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس نهم، سایر راه‌های نوینی را که مفسدین انتخاباتی برای تخریب رقبای خود بهره می‌برند، افشا نمود و گفت: اکنون کانال‌هایی در تلگرام تشکیل می‌دهند و در آن کانال‌ها دست به تخریب و ترور شخصیتی افراد می‌زنند. باید پرسید که چرا نهادهای نظارتی و مسئول آنچنان اقدامی برای جمع کردن این بساط نمی‌کنند. جمع کردن و بستن چنین کانال‌هایی بیشتر از سی‌دی‌های غیراخلاقی اولویت دارد. چرا که در این کانال‌های تلگرامی یک شبه زندگی یک فرد را برهم می‌زنند و شما هم به دلیل ماهیت کانال که فقط فرد تشکیل دهنده‌اش می‌تواند در آن پست بگذارد نمی‌توانید از خودتان دفاع کنید.
وی افزود: باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود. مبنای تخریب کاندیداهای جدید هم نمایندگان مجلس است و درصدد جایگزین کردن خودشان به جای آن نماینده هستند و از انجام هیچ کاری هم کوتاهی نمی‌کنند و در کمال تاسف برخی‌ها هم که ادعای ارزشی‌بودن دارند این کانال‌ها را حمایت می‌کنند.

استفاده ابزاری از پلنگ صورتی!

نماینده مردم رشت در پاسخ به این سوال که محتوای این کانال‌های تلگرامی چیست، اظهار داشت: کلیپ‌های حرفه‌ای ساخته می‌شود که حاوی مضامین غیراخلاقی، نشر اکاذیب و تهمت و افتراست و کسی هم نمی‌تواند نادرستی و دروغین بودن آن را ثابت کند. تازه شما نمی‌فهمید که اداره‌کنندگان این کانال‌ها چه کسانی هستند. جعفرزاده ادامه داد: مثلا روی صدای نماینده صدا می‌گذارند و با کارتون پلنگ صورتی قاطی می‌کنند و نماینده را به سخره می‌گیرند. پای همسر و بچه نماینده را هم حتی وسط می‌کشند. برای خود من چندین کانال ایجاد کرده‌اند.

«صدای رادیو»، تخریب می‌کند

این عضو کمیسیون بودجه و برنامه اضافه کرد: اینها دست گذاشته‌اند بر روی معدود نمایندگان سالم و موثر مجلس نهم و درصدد تخریب آنان هستند. این افراد یک کاندیدا را دوره می‌کنند و به او می‌گویند هم برای تقویت تو و هم برای تخریب رقیبت کانال درست می‌کنیم بعد در همان کانالی که به ما و خانواده‌هایمان حمله می‌شود از کاندیدای رقیب ما تعریف و تمجید می‌گردد. وی درباره شیوه دیگری که مفسدین انتخاباتی برای تخریب رقبای خود به کار می‌برند گفت: مدل جدید دیگر «صدای رادیو» است یعنی اینکه با لهجه محلی صدا ضبط می‌کنند و در تلگرام لحظه به لحظه می‌فرستند و با تمسخر و مزاح و طنز دست به تخریب یک کاندیدا می‌زنند و مثلا می‌گوید که: آقای فلانی که اکنون در فلان جا هستی… یا دیروز که به آن مکان رفتی در آنجا چنین اتفاقی افتاد و… مطالبی این چنینی بیان می‌شود.

وعده ما ساعت دو صبح
این نماینده مجلس نهم گفت: کار دیگری که می‌کنند این است که به خانه‌های مردم حوالی ساعات ۲ و ۳ صبح زنگ زده می‌شود و سخنرانی‌های ما پخش می‌شود. یک خا نمی‌به من گفت آقای جعفرزاده من به شما رای نمی‌دهم چرا ۲ صبح با من تماس گرفتید و سخنرانی خود را پخش کردید؟ من برایش کلی قسم خوردم که این کار رقیب است و برای تخریب صورت گرفته است.
وی افزود: راه بعدی هم از طریق پیامک است که به مردم اس ام اس خلاف و اشتباه می‌زنند که اکنون فلانی در فلان جا سخنرانی دارد و از شما دعوت به عمل می‌آید که در آنجا حاضر باشید. مردم به آنجا می‌روند متوجه می‌شوند که چنین چیزی نیست. این فجایع اکنون در حال رخ دادن در کشور است باید در مقابل آن بایستند در دوره‌های پیشین به اصطلاح از مردم دلبری می‌کردند و به آنها شام و ناهار می‌دادند اکنون در حال تخریب دل‌ها هستند. الان ستادهای انتخاباتی خلوت است و همه به فضای مجازی رو آورده‌اند. در آخر هم اینکه یک تیم فیلمبرداری به ستادها می‌آیند و پیشنهاد می‌دهند که کلیپ تبلیغاتی ضد یک کاندیدا بسازند.

هرزه نگارهای کاندیدا

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دیگر نمایندگانی است که داغ کانال‌های تلگرامی مخرب را چشیده است. وی در این باره گفت: من هم واقعا از وجود این کانال‌های تلگرامی که محتوای مخربی دارند رنج می‌برم. چرا که در آنها تنها کاری که نمی‌کنند نقد سازنده است در عوض با پخش مضامین غیراخلاقی شخصیت افراد و آبروی آنها را نابود می‌کنند و افکار عمومی را مخدوش می‌سازند. وی افزود: این افراد هرزه نگار هستند و باید جلوی آنها گرفته شود. بعضی از رقبا برای به دست آوردن کرسی‌های مجلس به هر دستاویزی متصل می‌شوند.

پول کثیف صَرف تبلیغات کثیف

آنچه مبرهن است، این است که بهره گیری از این شیوه‌های تبلیغاتی که وزیر اطلاعات از آن پرده برداشت مستلزم پرداخت هزینه‌های هنگفتی است و قطع به یقین هم منبع تامین کننده آن چیزی جز همان پول‌های کثیف معروف نمی تواند باشد و کسی هم تا اینجای کار سد راهشان نگشته است.

tel final1

Share