رضا خوش اقبال در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

روند احداث پروژه های انزلی بسیار طولانی است/دانشکده دریایی تعامل خوبی با سازمان بنادر ندارد/برنامه هایم موجب تحول اقتصادی انزلی خواهد شد/ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه انزلی از منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از ظرفیت های بالقوه شهرستان نام برد و گفت:این ظرفیت ها باید بالفعل تبدیل شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاپیتان رضا خوش اقبال در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه بندرانزلی دارای ظرفیت های بالایی برای توسعه نظیر گمرک ، اداره بنادر ، منطقه آزاد ، کشتی سازی و شیلات است اظهار کرد:آنچه که باید در برنامه های خود مد نظر داشته باشیم نوع مدیریت شهری است .متاسفانه باید این موضوع را بپذیریم که مدیریت ما به گونه ای بوده که با دیگر شهرستان ها و استان ها در تعامل و رایزنی مناسبی قرار نگرفته ایم.

eghbala-722b-4153-9156-1fd53cdcdee5خوش اقبال با بیان اینکه به دلیل عدم رایزنی و تعامل مناسب با مسئولین روند ساخت و احداث بسیاری از طرح های شهر انزلی طولانی شده است, تصریح کرد: برای پروژه ها سالانه ردیف بودجه ای مشخص می گردد که در زمان اختصاص ردیف بودجه قدرت رایزنی و چانه زنی نماینده ها بسیار تاثیرگزار است.

وی افزود:اینکه نمایندگان چه مقدار بودجه را به استان و پس از آن به شهرستان ها اختصاص دهند بسیار حائز اهمیت است و نمایندگان علاوه بر قانون گذاری و نظارت باید بر اجرای قانون هم نظارت داشته باشند.

خوش اقبال با اشاره به این که مسئله ی منطقه آزاد هنوز مشخص و روشن نیست اظهار کرد:علی رغم گسترش منطقه آزاد این مساله نکته مثبتی برای انزلی در پی نداشته و بلکه تبدیل به یک تهدید نیز برای شهرستان شده چونکه اکثر بودجه شهرستان به سمت منطقه آزاد رفته و عملا اشتغالی نیز ایجاد نشده است.

وی از منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از ظرفیت های بالقوه شهرستان نام برد و گفت:این ظرفیت ها باید بالفعل تبدیل شود زیرا بسیاری از کشورهای حاشیه دریای خزر تمایل زیادی برای تعامل با ایران دارند و این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای دعوت از سرمایه گذاران است.

خوش اقبال بار دیگر بر استفاده حداکثری از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی تاکید کرد و ادامه داد: منطقه آزاد تجاری انزلی نباید از شهرستان جدا شود زیرا بودجه انزلی تاکنون صرف منطقه آزاد شده  و حالا اگر بخواهد جدا شود بندر انزلی به یک بن بست خواهد رسید.

فرمانده ی کشتی های جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از ظرفیت های شهرستان را دانشکده های آن دانست و عنوان کرد: متاسفانه دانشکده دریایی تعامل خوبی با سازمان بنادر نداشته و دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند آینده روشنی ندارند زیرا شرکت های کشتیرانی از نیروهای خارجی استفاده می کنند که اگر از نیروی دانشکده های بومی استفاده شود تحول خوبی در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در چند سال اخیر مطالعات بسیاری در مورد راهکار های حل معضلات انزلی انجام داده و سعی کرده که قانون مند حرکت کند.

خوش اقبال در بخش دیگری از اظهارات گفت: نوع تفکرات در مدیریت کلان شهری باید تغییر پیدا کرده و به خرد جمعی و متخصصین باور داشته شود.

کاپیتان خوش اقبال در بخشی دیگری از اظهارات خود به مقایسه مدیریت شهری و فرمادهی کشتی پرداخت و بیان داشت: فرماندهی کشتی به گونه ای مدیریت بحران است و یک فرمانده با مباحثی چون تجارت ، حقوق بین الملل ، مسائل بازرگانی و دریایی آشنا است و به دلیل آنکه انزلی ظرفیت بالایی در زمینه ی دریایی و بندری دارا بوده و بنده نیز در این امور آشنا هستم و برنامه ربزی جامعی انجام داده امم که این برنامه ها در آینده موجب تحول اقتصادی انزلی خواهد شد.

نامزد انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه انزلی در خصوص مشکلات ملوان نیز اظهار داشت:در مورد ملوان اظهار نظر نمی کنم و این مساله را به عهده ی کارشناسان می سپارم ولی بنده سرمایه گذار و دوستانی را می شناسم که تمایل دارند در تیم ملوان سرمایه گذاری کنند اما به خاطر نوع دیدگاه و همچنین استفاده جناحی که از این تیم صورت می گیرد فعلا تمایلی برای ورود ندارند.

tel final1

Share