فرمانده سپاه قدس گیلان و دبیرکل اولین کنگره فرماندهان و هشت هزار شهید گیلان

دیدار اعضای کنگره هشت هزار شهید گیلان با رهبر انقلاب/کارهای بزرگ و ماندگاری در این کنگره صورت می گیرد/هرگونه طرح و برنامه ای که به ذهن مردم می رسد به ستاد کنگره ارائه دهند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیرکل اولین کنگره فرماندهان و هشت هزار شهید گیلان گفت: پیش از برگزاری این کنگره دیداری با رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم داشت که یقینا راهگشای خوبی جهت برگزاری این مراسم خواهد بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نشست خبری سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و دبیرکل اولین کنگره فرماندهان و هشت هزار شهید گیلان با موضوع برگزاری کنگره صبح امروز در سالن شهدای صالحین سپاه قدس برگزار شد.
photo_2016-01-24_12-26-24به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت،عبدالله پور با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن دهه فجر قرار داریم و یاد همه فجرآفرینان را گرامی می داریم اظهار کرد: همه ما مدیون شهدایی هستیم که باعث عظمت و پیروزی برای ما شدند.
وی با اشاره به اینکه شهدا رفتند تا اسلام بماند و تمدن بزرگ اسلامی که امام راحل بنیان گذار آن است شکل گیرد گفت: برای اینکه فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه گسترش دهیم برنامه ای را مسئولین فرهنگی نظام در قالب «کنگره ملی شهدا» تدارک دیده اند که به شکل استانی در همه استان های برگزار می شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گیلان شانزدهمین استان برگزار کننده کنگره شهدا در کشور است ,تصریح کرد: در پشت برگزاری این کنگره انسان های گمنامی سال های سال زحمت کشیده اند و قرار است نتیجه آن را در اولین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در دهه دوم اردیبهشت ۹۵ مشاهده کنیم.
وی در خصوص تفاوت کنگره با یادواره شهدا گفت: کنگره مراسم بسیار بزرگی است که معمولا سران قوا در این مراسمات شرکت می کنند و علاوه بر این موضوع در کنگره تمامی اقشار و مردم استان مخاطب قرار می گیرند اما یادواره ها اصولا محلی و برای قشر خاصی صورت می گیرد.
دبیرکل اولین کنگره فرماندهان و هشت هزار شهید گیلان اظهار کرد: در این کنگره کارهای بزرگ و ماندگاری صورت می گیرد که مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید کردند.
وی با اشاره به اینکه برای دریافت مجوز برگزاری این کنگره موظف بودیم ۷۵ درصد آثار شهدا را جمع آوری کنیم اظهار کرد: امیدوار م همه ما برای برگزاری این کار بزرگ در اردیبهشت سال آتی آماده باشیم.
فرمانده سپاه قدس گیلان عنوان کرد: ما چهار برنامه محوری نقش زن و دفاع مقدس ، نقش فرهنگیان در دفاع مقدس، اجلاسیه ایثارگران و جانبازان و اجلاسیه هشت هزار شهید با حضور شخصیت های ملی را برای این کنگره پیش بینی کرده ایم.
دبیرکل اولین کنگره فرماندهان و هشت هزار شهید گیلان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این کنگره فضای کشور شهدایی شود و یاد شهدا در خاطره همه زنده گردد زیرا ادامه دادن راه شهدا عامل موفقیت درزندگی است.
عبدالله پور گفت: پس از تشکیل شورای عالی سیاست گذاری کنگره با مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و دبیرکلی سپاه، کمیته های ۱۸ گانه تشکیل شده است و سازمان هایی که می توانستند به کنگره کمک کنند وارد این کمیته ها شدند.
وی جمع آوری بیش از ۷۵ درصد آثار شهدا، چاپ بیش از ۱۸۰ کتاب، نصب یازده یادمان مادران سه شهید، چاپ کارنامه عملیاتی شهیدان استان در ۲ جلد کتاب، چاپ آلبوم دفاع مقدس، چاپ فصلنامه «ستارگان درخشان»، تولید چندین مستند، آرشیو دفاع مقدس، مصاحبه با تمامی فرماندهان گردان به بالا استان که در دفاع مقدس نقش داشتند، پخش ۱۳ ساله مجموعه قدسیان توسط صدا و سیما، نصب تابلوهای شهدا، سامندهی گلزار شهدا، نصب یادمان زن و دفاع مقدس در میدان معراج شهر رشت، طراحی ۵۹ سردیس از سرداران بزرگ استان که امیدواریم تا دهه فجر بخشی از آنها نصب گردند، ایجاد برنامه رادیویی و تلویزیونی «تا کنگره» را از فعالیت های مهم صورت گرفته دانست.

فرمانده سپاه قدس گیلان در زمینه دهه فجر نیز اظهار کرد: در زمینه دهه فجر اقداماتی از جمله یادواره دو هزار و ۲۰۰ شهید شهر رشت در ۱۹ بهمن، رونمایی از تندیس اولین کنگره فرماندهان و هشت هزار شهید گیلان، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، رونمایی از پوستر اولین کنگره فرماندهان و هشت هزار شهید گیلان، دیدار از خانواده شهدا تحت عنوان «دیدار با طلایه داران نور»، یادواره شهدا در محلات ۱۶ شهر استان، روایت گری در بحث راهیان نور، غنی سازی سایت هشت هزار شهید استان گیلان، ارسال پیامک به مناسبت دهه فجر تحت عنوان «پیک شهدا»، تجلیل از برنامه سازان صدا وسیما صورت می گیرید.
وی با بیان اینکه هرگونه طرح و برنامه ای که به ذهن مردم می رسد به ستاد کنگره ارائه دهند تا به کیفیت بخشی برگزاری آن به ما کمک کنند اظهار کرد: در دوران برگزاری این کنگره در برخی نقاط حمل ونقل، پزشکی و نان صلواتی به مردم تعلق می گیرد.
دبیرکل اولین کنگره فرماندهان و هشت هزار شهید گیلان گفت: پیش از برگزاری این کنگره دیداری با رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم داشت که یقینا راهگشای خوبی جهت برگزاری این مراسم خواهد بود.
عبدالله پور گفت: در کنار این کنگره دو نمایشگاه بزرگ فرهنگی و رزمی داریم ضمن اینکه نیروی دریایی سپاه رزمایشی را برگزار می کنند.
وی در پایان با بیان اینکه کسانی که می خواهند برای این کنگره خادمی کنند می توانند به ستاد کنگره مراجعه و ثبت نام نمایند گفت: تاکنون پانصد نفر برای این کار ثبت نام به عمل آورده اند که به دلیل بزرگی مراسم نیاز به نیروی بیشتری داریم.

tel final1

Share