رییس مجمع نمایندگان استان گیلان

دست یکدیگر را بگیریم نه مچ پاها را/بزرگنمایی یک اشتباه موجب تخریب چهره شهر و استانمان می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ٬جعفرزاده اظهار داشت: ما یک خانواده هستیم و بسیاری از مشکلات را می توانیم به دست خودمان برطرف کنیم، انعکاس بین المللی و ملی یک اشتباه ظلم به مردم و فرهنگ شهر رشت می باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری و رونمایی از پوستر و تندیس نخستین جشنواره فرهنگی و هنری فجر صبح امروز در سالن رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء (صل الله علیه و آله) رشت برگزار شد.(گزارش تصویری)
IMG_8677

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رییس مجمع نمایندگان استان گیلان با تبریک موفقیت بزرگ تیم مذاکره کننده که توانستند برجام را به فرجام رسانند ,گفت: کار بزرگی که دولت و سرداران دیپلماسی آغاز کردند به نتیجه خوبی رسید.

گیلان می تواند  در عرصه های فرهنگی و هنریدر کشور حرف زیادی برای گفتن داشته باشد

جعفرزاده با تشکر از مجموعه کسانی که در برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر تلاش می کنند اظهار داشت: از شاخصه های مثبت این جشنواره این است که مجموعه هنرمندان و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر مجری این جشنواره می باشند.

عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس با بیان اینکه برگزاری این جشنواره کار بزرگی است و در انجام کارهای بزرگ طبیعتا اشکالاتی نیز بروز خواهد کرد تصریح کرد: بنده شهادت می دهم که تمام تلاش ها صورت گرفته بر این بوده است که اشکالات به حداقل ممکن برسد و ما نیز در کنار دوستان سعی خواهیم کرد تا این جشنواره به نحو احسن برگزار گردد.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان، استان بزرگی است و فارغ از شعارها، هنرمندان بسیار بزرگی در عرصه های تئاتر، موسیقی و حوزه های مختلف فرهنگی و هنری دارد ,گفت: گیلان می تواند در این زمینه ها در کشور حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

 بزرگنمایی یک اشتباه یا اشکال موجب تخریب چهره شهر و استانمان می شود/نباید بگوییم  فرصت انتقام پیش آمده است

jafarzaG_8668نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامّی اظهار داشت: برگزاری این نوع جشنواره ها علاوه بر ایجاد حرکت در میان جونان و بازدیدکنندگان می تواند منجر به ارزیابی هنرمندان از همدیگر و در نتیجه پیشرفت در عرصه های فرهنگی و هنریگردد.

عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس عنوان کرد: در انجام هر کار بزرگی امکان دارد اتفاقی رخ دهد که در جریان «روز رشت» این اتفاق افتاد و نه آن را تأیید و نه تکذیب می کنیم زیرا ۴۲ کار صورت گرفت که در یک مورد اشتباهی رخ داد و بزرگنمایی این یک اشتباه یا اشکال موجب تخریب چهره شهر و استان ما است.

جعفرزاده افزود: ما یک خانواده هستیم و بسیاری از مشکلات را می توانیم به دست خودمان برطرف کنیم، انعکاس بین المللی و ملی این موضوع ظلم به مردم و فرهنگ شهر رشت می باشد.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان همچنین تصریح کرد: نباید عرصه فرهنگ را با عرصه سیاست ادغام کرد زیرا فرهنگ ظرافت و پاکی های خاص خودش را دارد و نباید بگوییم حالا با این اتفاق اشتباه فرصت انتقام پیش آمده است.

عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی و هنری فجر با این وسعت برای اولین بار در حال برگزاری است اظهار کرد: با هم کمک کنیم که این جشنواره به خوبی برگزار شود زیرا ما در گیلان باید دست همدیگر را بگیریم نه مچ پاهای یکدیگر را و اگر اشتباهاتی وجود دارد دوستانه این مشکل را برطرف کنیم نه اینکه در بوق و کرنا نکینم و سپس بگوییم چرا برای شهر رشت سرمایه گذار نمی آید یا نوع نگاه به رشت مناسب نیست.

مشکلات را در درون خودمان حل کنیم نه با ارسال فیلم به رسانه های بیگانه

جعفرزاده با بیان اینکه در بوق و کرنا کردن و ارسال فیلم برای رسانه های خارجی و بیگانه کار خوبی نیست,یادآور شد: املاء ننوشته که غلط ندارد! اگر ما دلمان برای خودمان بسوزد و ید واحده شویم بسیاری از مشکلات را درون خودمان می توانیم حل کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: اگر خطایی اتفاق می افتد باید انصاف داشته باشیم. کجای دین اسلام فرموده است که امر به معرف و نهی از منکر در بوق و کرنا کردن است!؟ آنچه که بنده از دین اسلام یاد گرفته ام اینگونه نیست اگر من دلم برای شهر، فرهنگ و هنرم می سوزد باید خفا و در خلوت بیان شود برخی اقدامات رسم جوانمردی نیست.

به گزارش دیارمیرزا، گفتنی است در پایان این مراسم از تندیس و پوستر جشنواره‌ فرهنگی و هنری فجر رونمایی شد.

خبرنگار:صابر عاشری

tel final1

Share