در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

سابقه ندارد که کشوری از تحریم های اقتصادی، با صلابت و اقتدار خارج شده باشد/تلاش برای اشتغال زایی در منطقه آزاد انزلی قابل تقدیر است/مجتمع بندری کاسپین با رویکرد صادراتی طراحی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ترکان با اشاره به اینکه ترجمه برجام، خروج از رکود با اشتغال زایی و افزایش تولید ملی است با بیان اینکه گفت: دستاوردهای سیاسی دولت تدبیر و امید، موجب شادابی بیش از پیش عید انقلاب امسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور که برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری این منطقه در دهه فجر در منطقه آزاد انزلی حضور داشت با اشاره به اینکه  ترجمه برجام، خروج از رکود با اشتغال زایی و افزایش تولید ملی است با بیان اینکه گفت: دستاوردهای سیاسی دولت تدبیر و امید، موجب شادابی بیش از پیش عید انقلاب امسال شده است.

DSC_0588اکبر ترکان عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی افزود: در دنیا سابقه ندارد که کشوری از تحریم های اقتصادی، با صلابت و اقتدار خارج شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه این موفقیت نتیجه زحمات دولت تدبیر و امید و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری است، ادامه داد: امروز درشرایطی قرار داریم که دیگر مجبور نیستیم از منابع مشخصی در دنیا خرید کرده و برای فروش نفت، با اجازه دیگران پولمان را جابجا کنیم.

ترکان اظهار کرد: گشایش بازارهای جهانی پس از برجام، شرایط لازم را برای عرضه توانمندی های نیروهای متخصص کشور فراهم کرده است.

وی یا بیان اینکه دولت از تجربه برجام در بخش اقتصاد نیز استفاده میکند خاطرنشان کرد: در دوره ای قرار گرفته ایم که این موفقیت، می تواند موجبات دستیابی به رشد اقتصادی و خارج شدن از رکود با اضافه شدن درآمدهای ارزی کشور را فراهم آورد.

وی تاکید کرد: با گشایش بازارهای جهانی به روی کشورمان، می توانیم توانمندی های نیروهای متخصص کشورمان را به دنیا عرضه کنیم.

ترکان با اشاره به بازدید از پنج کارخانه صنعتی در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: تلاش برای اشتغال زایی در منطقه آزاد انزلی قابل تقدیر است و با بازدید از این کارخانه ها، به صنعت گران پرتلاش منطقه آزاد انزلی نماینده شایسته ای برای معرفی ظرفیت های این منطقه هستند و باعث توسعه صادرات و رشد صنعت در این منطقه شده اند، افتخار کردم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به ایجاد ۱۵۰ شغل در این پنج کارخانه خاطرنشان کرد: اگرچه این میزان اشتغالزایی در سطح کلان کشور عدد چشمگیری نیست، اما اشتغال حتی یک نفر در منطقه آزاد که موجبات رفاه خانواده ای را پدید آورد، باعث سربلندی است.

ترکان با تاکید بر لزوم فراهم کردن شرایط لازم در جهت کاهش رکود اقتصادی و افزایش تولید ملی در راستای گسترش صادرات از منطقه آزاد انزلی یادآور شد: منطقه آزاد انزلی دارای فرصتی تاریخی است که می تواند با بهره مندی از مجتمع بندری کاسپین در راستای افزایش ظرفیت های صنعتی و اقتصادی منطقه و کشور گام های موثری بردارد.

وی بیان اینکه ارتقای صادرات از مهمترین رویکردهای منطقه آزاد انزلی است ، ایجاد بندرکاسپین را منحصرا براساس صادرات دانست و افزود: علاوه برفراهم شدن نیازهای تجاری و صنعتی روسیه از طریق منطقه آزاد انزلی، گسترش صادرات محصولات صنعتی و تجاری منطقه آزاد انزلی از مهمترین اهداف به شمار می رود.

ترکان با اشاره به اجرای هفت ماهه پروژه ها توسط مجریان و سرمایه گذاران آن خاطرنشان کرد: صنعت گران پرتلاش منطقه آزاد انزلی نماینده شایسته ای برای معرفی ظرفیت های این منطقه هستند و بهره برداری از این پروژه ها در این مدت زمان کوتاه، حاکی از آن است که سرمایه گذار در منطقه آزاد انزلی درگیر بروکراسی اداری و کاغذبازی نشده و من به همکارانم در این منطقه افتخار می کنم.

مجتمع بندری کاسپین با رویکرد صادراتی طراحی شده است

رضا مسرور در آغاز مراسم افتتاحیه واحد تازه افتتاح شده تولید کننده محصولات فرمینگ صنعت ساختمان با تشکر از حضور دکتر ترکان در منطقه آزاد انزلی گفت: فعالین اقتصادی جز ارزش های منطقه آزاد انزلی محسوب می شوند.

DSC_0074وی با اشاره به افتتاح چندین پروژه در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی، مجموع ارزش سرمایه گذاری پروژه هایی که امروز افتتاح یا کلنگ زنی شدند ۵۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد که مهم ترین آنها احداث ۴ پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه زیرساختی در این منطقه می باشد.

مسرور با بیان اینکه این سازمان در حال تکمیل وایجاد زیرساخت های مهمی برای کشور در منطقه است، مجتمع بندری کاسپین را مهمترین زیرساخت در حال احداث این منطقه دانست که با رویکرد صادراتی طراحی شده است و تصریح کرد: این مجتمع بندری در صادرات منطقه آزاد انزلی به کشورهای حاشیه دریا خزر تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

وی با تشکر از سرمایه گذار پروژه آرتین بنا برای آماده کردن واحد در مدت کمتر از ۷ ماه و سایر سرمایه گذاران منطقه گفت: حمایت از سرمایه گذاران از الویت های این سازمان است و باید تلاش کنیم تا در منطقه آزاد حتی یک واحد غیر فعال نداشته باشیم.

مسرور با بیان اینکه شهرک صنعتی در سال های گذشته با مشکلاتی مانند نبود معافیت مالیاتی، استقرار گمرک مواجه بود گفت: با توجه به همکاری مشترک و موثر شرکت شهرک های صنعتی و گمرکات استان مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده حل شده است.

مسرور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را از موضوعات با اولویت سازمان عنوان کرد و گفت: اجرای سیاست های اقتصادی سبب ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی فعال کردن پروژه های غیر فعال را یکی از سیاست های مهم سازمان متبوع خود دانست و گفت: از آنجایی که استان گیلان با کمبود زمین های قابل واگذاری مواجه است فعال کردن پروژه های غیر فعال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مسرور اظهار داشت: اگر در منطقه آزاد انزلی ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار منطقه آزاد باشد می توانیم با این زمین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به خلق مزیت، بهبود فضای کسب و کار در منطقه، اعمال معافیت ها و مزیت های قانونی مناطق آزاد در این منطقه افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی با تلاش حوزه صنعت، ۵ واحد غیر فعال را در مدت محدود با کمک سرمایه گذارن فعال کرده است.

رییس هیات مدیره سازمان از مساعی ارزشمند مجموعه مدیریتی سازمان و همراهی فعالان اقتصادی در تحقق ماموریت های این سازمان در حوزه های اقتصادی و اشتغالزایی تشکر و ابراز امیدواری کرد روزی را شاهد باشیم که هیچ واحد غیر فعالی در شهرک صنعتی نداشته باشیم.

دانشگاه غیر انتفاعی مهرآئین و همچنین پنج واحد صنعتی در شهرک صنعتی این منطقه شامل واحد صنعتی شرکت آرتین بنا، واحد صنعتی شرکت پویان شمال، واحد صنعتی شرکت چوب کاران عصر نوین، واحد تولید کننده کود شیمیایی شرکت بهسان نوپا و واحد صنعتی صدف تجارت گیلان از مهم ترین پروژه های بخش خصوصی در حوزه صنعت بود که امروز با حضور دکتر ترکان افتتاح شدند.

همچنین عملیات اجرایی بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین، احداث مجتمع تجاری، گردشگری و خدماتی شرکت آباد رایان، ساخت استخر سرپوشیده (فاز دوم مرکز تفریحات دریایی)، پردیس نمایشگاهی صنایع دستی و برج مراقبت مجتمع بندری کاسپین از مهمترین پروژه هایی بودند که عملیات اجرایی آنها ظهر امروز آغاز شد. همچنین موج شکن های شرقی و غربی و ساخت پست اسکله مجتمع بندری کاسپین نیز مورد بازدید قرار گرفتند.

افتتاح مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه و نمایشگاه توانمندیهای منطقه آزاد انزلی در حوزه های فرهنگی، صنعتی، اقتصادی، گردشگری، عمرانی و شرکت های دانش بنیان و کار آفرین آخرین بخش از این مراسم عصر امروز  بود که برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت آیین های بومی و محلی گیلان  در این مراسم برگزار شد

بنابر این گزارش به مناسبت گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری با مجموع سرمایه گذاری ۵۸۲۴ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و بخش خصوصی با حضور ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان و نجفی استاندار گیلان ،حسن خسته بند نماینده مردم انزلی، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس و مقامات استانی و شهرستانی ،معاونین و مدیران این سازمان و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران این منطقه انجام گرفت.

tel final1

Share