آیت الله واعظ طبسی در جمع اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری

در انتخابات خبرگان امسال، دانشمندان جوان حضور دارند،برای همین نیامدم/اصول گرایی به معنای حزب اللهی بودن است/عده ای به اشتباه خود را حزب اللهی می دانند/عده ای بیمارند و به راه نمی آیند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی فقیه در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: از آنجا که دیدم در انتخابات امسال مجلس خبرگان رهبری، فضلا، علما و دانشمندانی جوان و خوشفکر حضور دارند، از ثبت نام در این دوره خودداری کردم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی ،نماینده ولی فقیه در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: از آنجا که دیدم در انتخابات امسال مجلس خبرگان رهبری، فضلا، علما و دانشمندانی جوان و خوشفکر حضور دارند، از ثبت نام در این دوره خودداری کردم.

۱۳۳۶۴۸_۹۵۶آیت الله عباس واعظ طبسی در جمع اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی افزود: بهتر است فعلا من از دور نظاره گر باشم و اگر چیزی به نظرم رسید، عرض کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصول گرایی یعنی جریانی که از جنبه فکری، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، طبق مبانی دین عمل کند و خود را در مقابل مردم، خدا و انبیای الهی مسئول ببیند.

وی افزود: اصول گرایی به معنای حزب اللهی بودن است و ما جریان حزب الله را در بین همه جریان های فکری، سیاسی و عقیدتی مقدم می دانیم.

آیت الله واعظ طبسی گفت: اصول گرایی یعنی اینکه خود را از لشکر خدا بدانیم و اعتقاد داشته باشیم که جندالله همیشه غالب خواهد بود.

وی تاکید کرد: یک اصولگرا باید سعی کند همه کارهایش به خاطر رضای خداوند متعال باشد و مادامی که مطمئن نشد کارهایش برای رضای خداست، اقدام نکند.

وی بیان کرد: عده ای به اشتباه خود را حزب اللهی می دانند و بسیاری از اختلافاتی که منجر به برخوردهای جدی می شود، ناشی از همین مساله است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در وهله نخست هر کس باید بین خود و خدای خود بررسی کند که آیا ویژگی های یک حزب اللهی واقعی را دارد و می تواند خود را در ارتش خدا ببیند یا خیر؛ در این صورت همه این نزاع ها و درگیری ها باید از بین برود؛ نه اینکه کم شود.

آیت الله واعظ طبسی افزود: جریان های دیگر هم اگر قبول مسئولیت و فعالیت برای رسیدن به یک سمت را برای خدا می دانند، باید به این جریان ملحق شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: وجود احزاب و گروه ها در جامعه لازم است و اساسنامه همه هم باید مبتنی بر مبانی دین تنظیم شود.

وی ادامه داد: زمانی که محوریت حرکت مبانی دین باشد، اگر در بحث های فکری به تفاهم هم نرسیم، در کنار هم با کمال صمیمیت و دوستی زندگی خواهیم کرد و هر کس مطابق افکار خودش، فعالیت می کند و هیچ مشکلی هم پیش نمی آید.

آیت الله واعظ طبسی اضافه کرد: در غیر این صورت پیشرفت معنا پیدا نمی کند و مجلس فعال، آگاه، آشنا به جریان های فکری و سیاسی و اهل تدبیر برای برخوردهای لازم شکل نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان در باره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در هیچ جای دنیا نمی بینیم که چنین جمعیتی در انتخابات کاندیدا شوند، اگر هم کاندیدا شوند، نمی پذیرند و انتخابات کاملا محدود است.

وی ادامه داد: آمریکایی های مدعی دموکراسی و آزادی، تنها دو حزب دموکرات و جمهوری خواه دارند و همه کسانی که قصد دارند در انتخابات کاندیدا شوند باید عضو یکی از این دو حزب باشند.

آیت الله واعظ طبسی اظهار کرد: اما در کشور ما همه آزاد هستند و هر کسی که نظام و قانون اساسی را قبول دارد، به امامت، ولایت و رهبری جامعه اسلامی معتقد است و می خواهد برای خدمت به مردم کار کند، می تواند در انتخابات حضور یابد.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه مجلس شورای اسلامی در نظام گفت: به لطف خداوند متعال در کشور ما همه مسئولان کنار هم هستند و ما باید بتوانیم عظمت و جایگاه مجلس شورای اسلامی را تبیین کنیم، اما باید بدانیم که مجلس جایگاه بسیار مهمی دارد.

آیت الله واعظ طبسی با تاکید بر ضرورت حضور آحاد ملت در انتخابات گفت: باید یک مجلس قوی، قدرتمند، خوش فکر، اهل تدبیر و حکمت با تلاش همه ما به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال بهتر از همه سال ها، شکوهمند و بیانگر عزت، استقلال و عظمت مردم ایران باشد لذا دنیا باید بداند که جوان، میانسال و کهنسال ما از لحاظ فکری و سیاسی بسیار رشد کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ما می توانیم با تلاش دلها را به یکدیگر نزدیک کنیم، گفت: البته عده ای بیمارند و تحت هیچ عنوانی به راه نمی آیند.

آیت الله واعظ طبسی افزود: این افراد اگر هم گاهی چیزی می گویند، حرف است و اهل عمل نیستند؛ البته ما با آنان کاری نداریم اما افرادی را که به خاطر نزدیکیشان به مبانی حزب الله، می توان با آنان همکاری کرد باید با تبلیغات صحیح جذب کنیم.

وی خطاب به اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: وظیفه شما بسیار سنگین است زیرا شما به عنوان یک جریان حزب اللهی دارای سابقه، مشغول فعالیت هستید و اگر خدای ناکرده یک حرکت سیاسی و فرهنگی خلاف این ادعا از شما صادر شود، کل جریان مورد سوال قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان همچنین از تبلیغات به عنوان یک کار فنی و هنری یاد و ذکر کرد: تبلیغ موثر نیازمند بهره گیری از اندیشه، مشورت و توانمندی افراد متخصص است.

آیت الله واعظ طبسی با بیان اینکه در تبلیغات محکم به میدان بیایید و با یک حرف کنار نکشید، افزود: اگر خود را واجد شرایطی که عرض کردم می دانید، جلو بروید، فعال و اهل مناظره و بحث باشید.

وی مناظره و بحث های انتخاباتی را مطلوب دانست و بر رعایت ادب و تقوا در این گفت و گوها تاکید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایام پیش رو، شرایط کشور در سال های پیش از پیروزی انقلاب را یادآور شد و گفت: ما باید قدر این روزها را بدانیم، زیرا پیش از پیروزی انقلاب، شرایط عجیبی در کشور حاکم بود و اصلا به کسی اجازه حرف زدن نمی دادند.

وی افزود: انسان وقتی از نزدیک با آن افراد ساواکی خبیث و کثیف برخورد می کرد، می فهمید که کشور دست کیست و توسط چه کسانی اداره می شود؛ متاسفانه عده ای هم احساس مسئولیت نمی کردند، تا اینکه امام راحل (ره) حرکت جدید فکری و فرهنگی را آغاز کردند.

tel final1

Share