سخنگوی دولت

خدا به جریان‌هایی که نتوانستند با چهره‎های شاخصشان در انتخابات حاضر شوند کمک کند/به خبرگزاری‎هایی که در انتشار اخبار گزینشی عمل می کنند معترضیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری سخنگوی دولت امروز در حالی برگزار شد که سایه انتخابات هفتم اسفند بر این نشست خبری سایه افکنده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین ،نشست خبری سخنگوی دولت امروز در حالی برگزار شد که سایه انتخابات هفتم اسفند بر این نشست خبری سایه افکنده بود.

۲۰۱۳۰۵۰۵۱۵۰۳۲۶_نوبخت-nobakht6محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوالی که به تایید صلاحیت قریب به ۴۰ نفر دیگر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سوی شورای نگهبان اشاره داشت و می‌پرسید که آیا در میان آنها از حامیان دولت هم کسانی وجود دارند یا خیر؟، اظهار داشت: هر تعداد که به جمع به تایید صلاحیت شده ها اضافه شود، دولت استقبال می کند. تا جایی که من از جریان های سیاسی خبر گرفتم همه مصمم هستند حتی با غیر یاران اصلی خودشان هم در انتخابات حضور داشته باشند. امیدوارم آنچه خیر ملت است با همین شرایط که از سوی برخی جریان ها به آن انتقاد شد، فراهم شود. اگر انتخابات هم مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن گسترده و منسجم باشد پیام های زیادی به خارج خواهد داد و چهره جمهوری اسلامی را از این همه منفی بافی هایی که علیه آن انجام می شود مبرا کند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید فضای انتخابات با این تایید صلاحیت ها رقابتی شده یا خیر؟، گفت: حتما همه از نظر جریان های سیاسی مطلع هستند. برخی معتقدند چهره های شاخصشان نتوانستند موفق به دریافت تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان شوند و در نتیجه نمی توانند با چهره های اصلی شان وارد انتخابات شوند. با این شرایط انشالله خدا کمکشان کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: دولت از نقد منصفانه استقبال می کند. اعتراض ما به خبرگزاری‎هایی است که به صورت رسمی فعالیت کرده و در انتشار اخبار گزینشی عمل می کنند.

نوبخت در پاسخ به این سوال که رییس جمهور شخصا در رابطه با تایید صلاحیت ها وارد شده است یا نه؟، گفت: بله. رییس جمهور آنچه در چهار چوب قانون در توان داشت را در این مسیر گذاشت. معاون اول و وزیر کشور از سوی رییس جمهور ومامور و مسئول شدند مسائل را پیگیری کنند و تا جای ممکن برای شورای نگهبان ابهام زدایی کنیم تا شرایط برای رقابتی شدن انتخابات فراهم شود. وقتی همه جریان ها احساس کنند در این انتخابات نماینده ای دارند حتما در انتخابات هم حاضر خواهند شد و انتخابات پر شور برگزار می شود. بنابراین رییس جمهور در چهار چوب قانون از همه توان خود در این راستا استفاده و اقدام کرد.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره جزییات برجام ۲ گفت: به زودی جزییات این موضوع از سوی رییس جمهور مطرح خواهد شد تا بتوانیم با هم گفت و گو کنیم و نقاط اشتراک و افتراق خود را پیدا کنیم. بسیاری از موارد ما اهداف مشترک داریم اما بیان ما با هم متفاوت است که اگر با هم گفت و گو کنیم این مسائل بر طرف خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره تصمیم دولت برای ارائه بودجه دو دوازدهم بنا به خواست مجلس چه خواهد بود؟، اظهار داشت: ما معتقدیم مجلس این امکان را دارد که با فشردگی طوری برنامه ریزی کند که بودجه ۹۵ را در همین سال به تصویب رساند. اصلا به مصلحت نیست که بودجه چندماه در سال ۹۵ معطل باشد و فعالان اقتصادی ندانند دولت چه سیاست هایی دارد. من قدردانی می کنم از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه طی جلساتی که با سازمان بودجه داشتند توافق شد برنامه زمان‌بندی تهیه کنند که بتوانیم تا بعد از دهم اسفند کار بررسی بودجه را در کمیسیون تلفیق اغاز کنیم.اگر تا هفته سوم فرودین هم بودجه تصویب شود باز هم ما می توانیم خودمان را برای اجرای تعهداتمان در سال جدید آماده کنیم.

نوبخت همچنین در بخش اول سخنانش توضیحی در رابطه با مصوبه هیات وزیران ارائه کرد و گفت: در مصوبه هیات وزیران در راستای سیاست انضباط مالی و پرداخت بدهی های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی و بانک ها قرار شد گام های عملی برداشته شود. به همین دلیل با ظرفیت های بودجه هر شخص حقیقی و حقوقی که مطالباتی از دولت دارد و ضمنا به دولت هم بدهکار است می توانیم این مطالبات را با اوراق تهاتر تسویه کنیم.

وی افزود: برخی پیمان کاران می گفتند در حالی که از دولت مبالغی را طلبکار هستیم اما از ناحیه مالیات یا بدهی های دیگر به دولت تحت فشار هستیم؛ خوشبختانه در جلسه قبلی هیات وزیران مقر شد تا ده هزار میلیارد تومان تا پایان امسال برای پرداخت بدهی های پیمانکاران و شخصیت های حقیقی و حقوقی از این نوع اختصاص دهیم. این روند در سال ۹۵ هم تکرار می شود. پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۹۶ بتوانیم همه کسانی که در این چهارچوب بدهی به دولت دارند را تسویه کنیم. بنابراین در دوسال اول برنامه ششم همه بدهی های دولت را از طریق اوراق مالی تسویه می کنیم. بعد از آن هم برنامه داریم با توجه به تراز مالی و گردش مالی دولت بدهی های دیگر دولت، از طریق غیر اوراق مالی را به صفر برسانیم.

وی افزود: تا بیستم بهمن ماه ۲۵هزار میلیارد تومان بابت طرح های عمرانی پرداختی داریم. ما قصد داریم هفته آینده همه اجزا برنامه ششم به تفکیک جزییات و به گونه تفصیلی برای همه حوزه ها را در قالب یک همایش و پنل های مختلف اطلاع رسانی کنیم.

tel final1

Share