مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد :

خارجی ها می توانند با ۱۰۰درصد سهام، در بندرانزلی سرمایه گذاری کنند/حضور مدیران شرکت آلمانیBaywa در بندر انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به جزئیات این بازدید درباره ارائه امتیاز به سرمایه گذاران خارجی اعلام کرد: سرمایه گذاران خارجی می توانند با صددرصد سهام، در زمینه های مختلف در بندرانزلی سرمایه گذاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از صدا و سیما ،سرمایه گذاران خارجی می توانند با صددرصد سهام، در زمینه های مختلف در بندرانزلی سرمایه گذاری کنند.
سید علی نعیمی مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : مدیران شرکت آلمانیBaywa ضمن بازدید از موقعیت های سرمایه گذاری بندر انزلی با مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار کردند.

naeimi0169مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد: شرکت آلمانیBaywa که در زمینه صادرات غلات و همچنین محصولات کشاورزی و میوه فعالیت و در ۱۱ کشور اروپایی و آسیایی نیز شعبه دارد علاقه مند به سرمایه گذاری در بندر انزلی است.

وی با اشاره به جزئیات این بازدید درباره ارائه امتیاز به سرمایه گذاران خارجی اعلام کرد: سرمایه گذاران خارجی می توانند با صددرصد سهام، در زمینه های مختلف در بندرانزلی سرمایه گذاری کنند.

نعیمی با تاکید بر امتیازات بندر انزلی نسبت به بنادر دیگر گفت: معافیت از مالیات و عوارض به علت منطقه آزاد بودن، وجود اراضی مناسب با امکانات لازم، داخل شهر بودن و همچنین تعامل مسئولان این استان را از جمله امتیازات بندر انزلی است.

وی افزود: شرکت آلمانی Baywa در سال ۲۰۱۵، پنج میلیون تن غلات از کشور اوکراین به کشورهای حوزه دریای خزر ازجمله ایران صادرکرده است و با توجه به لغو تحریم ها خواستار سرمایه گذاری در زمینه صادرات غلات در بندر انزلی است.

نعیمی در ادامه با اشاره به پیشنهاد اداره کل سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: در نشستی با این گروه آلمانی پیشنهاد شد، اداره بنادر و دریانوردی گیلان با شرکت آلمانی مذکور به صادرات صیفی ها به ویژه کیوی و گل و گیاه مبادرت ورزد.

وی گفت : مدیران این شرکت که در مونیخ مستقر هستند در ماههای آینده برای بررسی صادرات این محصولات به ایران سفر می کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان درباره سرمایه گذاری این شرکت آلمانی نیز گفت: در این بازدید تمامی موضوعات قابل طرح عنوان شد اما به مبلغ سرمایه گذاری اشاره ای نشده است .

وی همچنین با اشاره به تعامل مسئولان استان گیلان افزود: استاندار گیلان طی بخشنامه ای به تمامی ارگانها مستقر در استان گیلان اعلام کرده است، تمامی مجوزها خارج از نظام بندری که در ارگان های دیگر باید صادر شود در ۱۵ روز صادر شود و این دستور تا به امروز اجرایی شده است تا بتوان پیشتازی این استان را نسبت به استانهای دیگر ثابت کرد.

tel final1

Share