کارگردان مستند «کاوشی در کتاب مقدس» خبرداد

جشنواره محصولات فرهنگی، پژوهشی در حوزه اسلام و مسیحیت برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کارگردان مستند «کاوشی در کتاب مقدس» با اشاره به برگزاری جشنواره محصولات فرهنگی، پژوهشی در حوزه اسلام و مسیحیت توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: جشنواره مذکور در سه محور برگزار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کارگردان مستند «کاوشی در کتاب مقدس» با اشاره به برگزاری جشنواره محصولات فرهنگی، پژوهشی در حوزه اسلام و مسیحیت توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: جشنواره مذکور در سه محور برگزار شده است.

۱۳۹۴۱۱۱۰۰۰۰۰۴۶_PhotoAمحمدرضا محبوب به موضوع «قرآن و کتاب مقدس» اشاره کرد و افزود: بررسی دیدگاه قرآن نسبت به تحریف کتاب مقدس، بررسی محتوایی کتاب مقدس، نقادی جدید کتاب مقدس و بررسی بشارت‌های کتاب مقدس به پیامبر اسلام (ص) از محورهای موضوع «قرآن و کتاب مقدس» است.

وی موضوع دوم جشنواره محصولات فرهنگی، پژوهشی در حوزه اسلام و مسیحیت را «مقایسه تطبیقی آموزه‌های اسلام و مسیحیت» خواند و بیان کرد: بررسی تطبیقی الهیات مسیحی در مورد خداشناسی، وحی، آخرت‌شناسی، موعودشناسی، نجات‌شناسی، شفاعت، جبر و اختیار و عدالت از محورهای موضوع مذکور است.

دبیر موسسه حقیقت سبز با بیان اینکه حق والدین، همسر، فرزند، همسایه، خانواده، مخالف، محیط زیست، حیوانات، تعلیم و تربیت، نظافت و بهداشت با موضوع «مقایسه تطبیقی حقوق متقابل در ادیان ابراهیمی» از آثار ارسالی جشنواره مذکور است، تصریح کرد: آثار «مقایسه تطبیقی سبک زندگی در ادیان» در جشنواره محصولات فرهنگی، پژوهشی در حوزه اسلام و مسیحیت بررسی شده است.

محبوب به آثار «مقایسه تطبیقی احکام در ادیان ابراهیمی» در جشنواره مذکور اشاره کرد و گفت: نماز، روزه، قربانی، ارث، وقف، ازدواج، طلاق، مهریه و نفقه، حجاب، احکام خوراک، جهاد، توبه، تقلید، وضو و غسل، جشن و عزاداری، گناه و ارتداد در قالب موضوع مذکور بررسی شده است.

وی «تبشیر شیوه‌ها و رویکردها» را سومین محور جشنواره محصولات فرهنگی، پژوهشی در حوزه اسلام و مسیحیت دانست و خاطرنشان کرد: نقد و بررسی جریان‌های تبشیری، شیوه‌ها و ابزارهای تبشیری و راهکارهای مقابله از جمله آثار ارسالی به جشنواره مذکور است.

کارگردان مستند «کاوشی در کتاب مقدس» به موضوع علوم فراروانی و رابطه آن با ادعاهای جریان‌های «پنطیکاستی» اشاره کرد و یادآور شد: آثار ارسالی با محوریت تدوین مقاله، تدوین کتاب، ترجمه، مدیریت سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی، تولید کلیپ و مستند، تولید پوستر و عکس‌نوشته بررسی شده است.

محبوب، اجرا یا کارشناسی برنامه تلویزیونی را از دیگر موضوع‌های جشنواره محصولات فرهنگی، پژوهشی در حوزه اسلام و مسیحیت خواند و اظهار کرد: صاحبان ۱۶ اثر برتر لوح تقدیر، تندیس جشنواره و سکه بهار آزادی دریافت کردند.

وی به برگزاری جشنواره مذکور در هشتم و نهم دی ماه جاری در شهر قم اشاره کرد و افزود: مستند «کاوشی در کتاب مقدس» تولید موسسه «حقیقت سبز» در جشنواره محصولات فرهنگی، پژوهشی در حوزه اسلام و مسیحیت با دریافت لوح تقدیر و تندیس به عنوان اثر برتر معرفی شده است.

دبیر موسسه حقیقت سبز با بیان اینکه مستند «کاوشی در کتاب مقدس» به روشنگری و طرح سئوال در حوزه الهیات مسیحی و کتاب مقدس مسیحیان پرداخته است، تصریح کرد: اثر مذکور در ۳۰ قسمت تهیه شده و تلاش کرده واقعیت‌های الهیات مسیحیت را به طور شفاف به تصویر بکشد.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی رئیس قطب و تعمیق ایمان و باورهای دینی و مقابله با جریان‌های انحرافی در لوح تقدیر به موسسه حقیقت سبز اظهار کرد: با تقدیر و سپاس از حضور فعال جنابعالی در نخستین جشنواره تولیدات فرهنگی، پژوهشی در حوزه اسلام و مسیحیت در بهمن ماه سال ۹۴، با کمال مسرت اعلام می‌دارد اثر گران‌سنگ شما با عنوان مستند «کاوشی در کتاب مقدس» مورد تقدیر شورای داوری جشنواره قرار گرفت، تداوم این توفیق و کامیابی را از خداوند منان آرزومندیم.

tel final1

Share