از گوشه و کنار سیاست گیلان

تکذیب مهندسی انتخابات در فومن/دست نوشته شهید کوچک زاده بر یک کتاب/انتقاد مجدد استاندار گیلان از هیئت مدیره یک شرکت/برخی هرچه می خواهند می گویند/درآمد ۷ میلیاردی یک دلال حقوقی از شهرداری/معرفی ۱۰ عضو شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

تکذیب مهندسی انتخابات در فومن

رسول جماعتی در گفتگو با کاسپین اظهار کرد: از فرمانداری به من اعلام کرده اند که صلاحیت شمارد شده است و با توجه به اینکه چهره های معروف شهرستان رد صلاحیت شده اند فکر می کنم امکان رقابت در این شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه از قول من نوشته اند که این انتخابات از قبل مهندسی شده است در صورتی که من این حرف را نزده ام.

کاندیدای رد صلاحیت شده شفت و فومن، افزود: من این طور گفتم که با وجود چهره هایی مانند امثال بنده که در شهرستان بودیم و حذف شده ایم امکان رقابت در شهرستان منتفی است.

درآمد ۷ میلیاردی یک دلال حقوقی از شهرداری

شنیده می شود یک دلال حقوقی بدنام که در ظاهر جهت عوام فریبی و رد گم کنی مخالف همه شهرداران رشت در سه سال اخیر بوده از برخی پرونده های حقوقی به خصوص پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ درآمدی بالغ بر ۷ میلیارد ریال داشته است .هرچند که حدود دو سال پیش تا حدودی دست وی از این به اصطلاح خودش «نانخانه» کوتاه گردیده اما وی در پی آن است که با روی کار آوردن یک شهردار «خودی» درآمد خود را به چند برابر افزایش دهد. این دلال حقوقی با اجیر نمودن و در واقع با سوء استفاده از احساسات پاک و حرفه ای چند جوان روزنامه نگار گیلانی و با در اختیار گذاشتن دفتر خویش و پرداخت مبالغی بسیار کم به صورت ماهیانه آن ها را در اختیار گرفته است، اخیراٌ سعی در اختلاف افکنی میان اعضای شورای شهر رشت و تخریب عضو نجیب و پاک دست (نیکومنش نودهی) دارد که بی شک با هوشیاری اعضای شورای شهر این توطئه نقش بر آب خواهد شد. جا دارد که ثابت قدم شهردار رشت دست این افراد را از کیسه بیت المال و شهرداری رشت کوتاه نماید و نسبت به سوء استفاده های این افراد افشاگری های لازم را صورت دهد

دست نوشته شهید کوچک زاده بر یک کتاب

محتشم سلیمانی در یادداشتی نوشت:یکی از ویژگی های جالب شهید حامد (مهدی) کوچک زاده از شهدای مدافع حرم گیلانی، که از فعالان فرهنگی استان و از اکران کنندگان مردمی فیلم عمار بود خواندن کتاب و مطالعه بود.

یکی از دوستان شهید درباره این ویژگی شهید کوچک زاده می گوید: حامد کتاب هایی که می خرید پس از مطالعه بر آن نوشته ای به تقریر در می آورد و سپس کتاب را به دوستان خود هدیه می داد.

در یکی از این موارد، وی بر کتاب «من زنده ام» دست نوشته جالب دارد. شهید کوچک زاده در این کتاب نوشته است:

«در این دو روزی که این کتاب در دستم بود همراه با اسوه های ایستادگی و مردانگی و غیرت، زندگی کردم. با خواندن این کتاب، لحظه لحظه به بار مسئولیتمان نسبت به انقلاب اسالمی و ارزشهای آن که هزاران جان فدای آن گشته و چه زجرها و مصیبت ها را مردمان این مرز و بوم تحمل کردند تا پایبند به استقلال ایران اسلامی باشند (افزوده می شود). انشاءالله امام زمان (عج) عزیز در این مسیر ما را مستدام بدارد. به همه عزیزان و دوستان توصیه خواندن این کتاب ارزشمند را می کنم باشد تا با افتخار به این مرز و بوم انقلاب بسازیم.

دست-نوشته-شهید-حامد-کوچک-زاده-بر-کتاب-من-زنده-ام

انتقاد مجدد استاندار گیلان از هیئت مدیره یک شرکت

استاندار گیلان در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح ۴ طرح صنعتی رشت با اشاره به اینکه از عملکرد هیئت مدیره شهر صنعتی رشت راضی نیستم تصریح کرد : زیبنده استان گیلان نیست که تولید کننده در بازار آزاد زمین را از واسطه گران تهیه کند.

وی با تأکید به اینکه زمین‌های داخل شهر صنعتی برای سرمایه‌گذاری و افزایش قیمت نیست گفت: اگر پس از ۳ سال وقفه شرایط تولید در زمینی فراهم نشود باید بازپس گرفته شود.

دکتر نجفی افزود : در صورت عدم رفع مشکل، این مسئله در شوراهای نظارتی استان طرح شود.

گفتنی است استاندار گیلان پیش از این و در خرداد ماه سال جاری نیز از مدیران شهرک صنعتی رشت انتقاد کرده بود.

برخی هرچه می خواهند می گویند

محمدمهدی رهبری ، نماینده مردم رودسر و املش در گفت و گویی با تابناک ، درخصوص آخرین وضعیت انتخابات استان اظهار کرد: از اصول اولیه دین ما رعایت اخلاق و اخلاقمداری است اما هر بار که به انتخاباتی در این کشور نزدیک می شویم ، عده ای شروع به بی اخلاقی و بی حرمتی ها می کنند.

نماینده مردم رودسر و املش تصریح کرد: عده ای در این کشور ، حد و مرزی برای انتقاد کردن قائل نیستند و هرچه می خواهند می گویند که این امر به ضرر نظام و کشور تمام می شود.

رهبری خاطرنشان کرد: اگرچه مجلس نهم تندروی هایی داشت که به ضرر کل مجلس تمام شد اما پیش بینی از وضعیت مجلس اینده بسیار سخت است و معمولا موج های قبل از انتخابات تعیین کننده هستند و باید منتظر ماند که در هفته های اخیر چه اتفاق جدید و چه موجی در راه خواهد بود.

این نماینده گیلانی ادامه داد: مجلس آینده قطعا مجلس عاقل تر و پخته تری نسبت به مجلس نهم خواهد بود و روحیه اعتدالی آن همه گیر خواهد شد.

وی افزود: در ماه های نزدیک به انتخابات شاهد بسیاری از بی اخلاقی ها بودیم و به بسیاری از بزرگان نظام بی احترامی شد ، درحالی که همه باید قدر دان سرمایه های بزرگ این نظام و انقلاب باشیم.

رهبری در پایان در خصوص ترکیب مجلس آینده اظهار داشت: مجلس دهم شبیه مجلس سوم و ششم نخواهد شد و اگر اتفاق خاصی نیفتد نزدیک به ۸۰ درصد ترکیب فعلی نمایندگان گیلان تغییر می کنند.

معرفی ۱۰ عضو شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان 

صبح مشرق نوشت:اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان معرفی شدند.

حسن کربلایی از موتلفه اسلامی، ذکریا شاهدی از جبهه پایداری، محمد حقی از یاران انقلاب اسلامی، نقی علیزاده از پیروان خط امام و رهبری، صادق مقدادی از شورای راهبردی حزب الله، حمزه طاهری از ایثارگران اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان هستند.

سبحان الله علی پور از رهپویان انقلاب اسلامی، حسین علی نژاد از اصولگرایان ولایی، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری از روحانیون و سردار نظرعلی علیزاده دیگر اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان هستند

Share