سرپرست مدیرعامل سازمان زیباسازی و فضای سبز شهرداری رشت

تندیس های مشاغل فراموش شده گیلانی ها در رشت نصب می شود/رنگ آمیزی دیوارهای مغازه ها و منازل مسکونی قدیمی در صورت تمایل شهروندان رشتی

به گزارش پایگاه اطلاع رساتی دیارمیرزا ،سرپرست مدیرعامل سازمان زیباسازی و فضای سبز شهرداری رشت از تهیه و نصب تندیس هایی از مشاغل فراموش شده گیلانیان در سطح شهر رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رساتی دیارمیرزا ،به نقل از مهر ،سرپرست مدیرعامل سازمان زیباسازی و فضای سبز شهرداری رشت از تهیه و نصب تندیس هایی از مشاغل فراموش شده گیلانیان در سطح شهر رشت خبر داد.

۱۹۹۹۰۷۸محمدباقر بشردانش با اعلام این خبر اظهار کرد: سیمای بصری شهر رشت با نصب این تندیس ها زیباتر خواهد شد و مطمئنا این اقدام در جلب گردشگران نیز تاثیرگذار است.

وی افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از فراموش شدن مشاغلی که سال ها در بازارها و اقصی نقاط استان گیلان دیده می شد، تهیه می شود تا گردشگران و نسل حاضر با آن ها آشنا شده و از فرهنگ غنی مردم گیلان مطلع شوند.

بشردانش با بیان اینکه تهیه تندیس ها تا نیمه فروردین ماه سال آینده طول می کشد، گفت: مشاغلی همچون چلنگری، ماهیگیری، فوتوگرافی که از سابقه دیرینه ای در گیلان برخوردارند مضمون این تندیس ها را تشکیل می دهند.

وی همچنین با اشاره به اجرای نقاشی های دیواری در ۳۰ نقطه شهر رشت اظهار کرد: در اجرای نقاشی های دیواری از هنر و تجربه اساتید این حوزه و دانشگاهیان استفاده شده است.

سرپرست سازمان زیباسازی و فضای سبز شهرداری رشت تصریح کرد: زیباسازی بناها و دیوارهای قدیمی شهر با همکاری شهروندان امکانپذیر است و شهرداری رشت آمادگی دارد با ابراز تمایل شهروندان، دیوارهای مغازه ها و منازل مسکونی قدیمی را میزبان نقاشی های دیواری کند.

tel final1

Share