مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا

تلاش می کنیم به نحو احسن زنانی که در دفاع مقدس و انقلاب نقش آفرینی کردند را معرفی کنیم/رسانه ها نسبت به انعکاس مشکلات اجتماعی زنان و جایگاه بانوان نقش خود را ایفا کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رفیعی از تجلیل زنان فعال در دفاع مقدس و انقلاب و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت:معرفی شهدا و خانواده شهدا اگر چه کار آسانی نیست ولی هدف ما در کنگره ۸ هزار شهید گیلان اجرای برنامه ها به بهترین نحو است تا به نحو احسن زنانی که در دفاع مقدس و انقلاب نقش آفرینی کردند را معرفی کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه امروز زنان مسئولیت کار در بیرون از خانه را نیز بر دوش دارند اظهار کرد:یک زن وقتی کار در بیرون از خانه را شروع می کند باید بداند که در درجه اول۱۳۹۴۰۷۰۷۰۰۰۸۴۲_rafiei یک زن خانه دار و یک همسر برای شوهرش و یک مادر برای فرزندان خود است.

 وی با اشاره به تدبیر زن در خانه و همچنین هدایت خانواده اظهار کرد:باید آرامش لازم برای زنان شاغل فراهم شود و موقعیت خانوادگی آنها به سمت مطلوبی سوق داده شود.

مدیر کل امور بانوان با تاکید بر حمایت بیشتر از زنان سر پرست خانوار اظهار کرد:مهمترین وظیفه دفتر امور بانوان استانداری ایجاد ارامش برای زنان است و تمام تلاش خود را در دفتر امور بانوان خواهیم داشت تا زنان به آرامش لازم و حقوق شهروندی خود دست یابند.
.رفیعی با اشاره به اینکه توجه به مشکلات زنان نباید فقط مناسبتی باشد یادآور شد:صرفا در هفته زن نباید به فکر بانوان بیفتیم و رسانه ها نیز باید نسبت به پوشش خبری و انعکاس مشکلات اجتماعی زنان نقش ویژه خود را ایفا کنند.

 این مسئول  نقش رسانه ها را در معرفی مشکلات زنان بسیار پر رنگ دانست و اظهار کرد: در خصوص معرفی جایگاه زنان و میزان نقش آفرینی بانوان در جامعه و خانواده در فضای رسانه ای خللی احساس می شود و رسانه ها کمتر به این مسائل پرداخته اند.

مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان به فرموده های مقام عظم رهبری در نشست راهبردی خانواده و زن اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب با تاکید بر گفته امام (ره) عنوان داشتند که ایشان تنها کسی بودند که نقش زنان را می فهمیدند و در آن زمان که حصار محکم برای حضور زن در خارج از خانه بو دامام به قدرت زن ایمان داشت و نقش زنان را بی بدیل معرفی می کرد.

 وی به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در این نشست در خصوص جایگاه زنان اشاره کرد و افزود: رهبرانقلاب اظهار کردند اگر به زنان به خوبی توجه نشود تخریب جامعه را به همراه خواهد داشت.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری گیلان در ادامه افزود: این دفتر مسئول کمیته امور بانوان در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان است.

وی  از تجلیل زنان فعال در دفاع مقدس و انقلاب و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت:معرفی شهدا و خانواده شهدا اگر چه کار آسانی نیست ولی هدف ما در کنگره ۸  هزار شهید گیلان اجرای برنامه ها به بهترین نحو است  تا به نحو احسن زنانی که در دفاع مقدس و انقلاب نقش آفرینی کردند را معرفی کنیم.

رفیعی از برگزاری مسابقه کتابخوانی برای دانش آموزان دوره متوسطه تمام شهرستانهای گیلان خبر داد: منتخبین  این مسابقه با نویسنده کتاب «من زنده ام» خانم «معصومه آباد» نشست مشترکی خواهند داشت.

 مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری گیلان به فراخوان شعر و خاطره نویسی اشاره کرد و افزود: نرم افزاری با کمک بنیاد شهید از وصیت نامه شهداء برای کنگره تهیه خواهیم کرد.و دیوار نگاری و نقاشی در سطح شهر رشت و شهرستانها در مورد حضور حماسی زن در دفاع مقدس از دیگر برنامه این کمیته است.

tel final1

Share