محمدکاظم شکوهی‌راد، مدیرمسوول روزنامه گیلان امروز:

تجاوز به شهروندی دیگران توهین به حریم آزادی است/جامعه‌ی رسانه‌ای باید خودش به پالایش و تحریم عناصر ناباب و سوء استفاده‌کنندگان از تکنولوژی و آزادی بپردازد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرمسوول روزنامه گیلان امروز گفت: جامعه‌ی رسانه‌ای باید به این بلوغ برسد که برای خود حریم و مرام‌نامه اخلاق حرفه‌ای تعریف و اجرا کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از رزنامه اعتماد گیلان ،مدیرمسوول روزنامه گیلان امروز گفت: جامعه‌ی رسانه‌ای باید به این بلوغ برسد که برای خود حریم و مرام‌نامه اخلاق حرفه‌ای تعریف و اجرا کند.

t_1450269374IMG_3413محمدکاظم شکوهی‌راد با اشاره به بداخلاقی‌های اخیر بعضی رسانه‌های مجازی در ماه‌های اخیر که به بی‌حرمتی انجامیده گفت: فضای مسموم رسانه‌ها، به‌ویژه رسانه‌های مجازی، امروز چنان آلوده و مسموم شده که هیچ حریم و محدوده و مرزی برای تجاوز به حقوق اجتماعی و شهروندی دیگران حتی حریم‌های خصوصی و اندرونی ‌افراد و خانواده‌ها را نمی‌شناسد و خود را آزاد می‌داند به همه جا متجاسرانه و متجاوزانه سر بکشد که این عمل توهین به آزادی و حریم آزادی است.

وی افزود: آنچه امروز در فضای مجازی جاری در کشور به‌طور عمده مشاهده می‌شود تبادل بسیاری اطلاعات و داده‌های غیرعلمی، غیرواقعی و در بسیاری موارد شبهه‌انگیز است که گسترش چنین اطلاعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، آماری، بهداشتی و پزشکی در این فضا می‌تواند فضای توسعه اطلاعات علمی و مبتنی بر واقعیات خالص را مورد تهدید قرار دهد. در کنار این و فراتر و مذموم‌تر از این مقوله، متاسفانه فضای دیگری شکل گرفته که مشحون از توهین، اهانت، تخریب و تحقیر افراد، اقوام و جریان‌های مختلف اجتماعی است این فضا فضای مسمومی است که شیرازه باورهای اجتماعی و اخلاقی جامعه‌ای که ادعایش «اخلاق مداری است» را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد.

شکوهی راد با اشاره به این‌که هر کار و فعالیت اجتماعی حتما ضوابط و معیارهایی دارد که اگر از مسیر و معیارهای علمی، اخلاقی و اجتماعی خارج شود عملکرد و نتیجه عکس دارد، گفت: فضای مسموم رسانه‌ها، به‌ویژه رسانه‌های مجازی، امروز چنان آلوده و مسموم شده که هیچ حریم و محدوده و مرزی برای تجاوز به حقوق اجتماعی و شهروندی دیگران حتی حریم‌های خصوصی و، اندرونی ‌افراد و خانواده‌ها را نمی‌شناسد و خود را آزاد می‌داند به همه جا متجاسرانه و متجاوزانه سر بکشد که این عمل توهین به آزادی و حریم آزادی است.

مدیرمسوول روزنامه گیلان امروز با اشاره به امکاناتی که فضای مجازی در اختیار مردم قرار داده است، گفت: عدم بهره‌گیری مناسب از این امکانات ناشی از کج فهمی سیاسی و فقر فرهنگی است، رشد قارچ‌گونه و سریع و برق‌آسای رسانه‌های مجازی عملا بی‌سروسامانی در این حیطه به‌خصوص در جغرافیای سیاسی ایران ایجاد کرده است که امید است برنامه‌ریزان فرهنگی و نهادهای مسوول در پی سامان دادن آن برآیند.

او در پایان تاکید کرد: جامعه‌ی رسانه‌ای باید به این بلوغ برسد که برای خود حریم و مرام‌نامه اخلاق حرفه‌ای تعریف و اجرا کند و خود به پالایش و تحریم عناصر ناباب و سوء استفاده‌کنندگان از تکنولوژی و آزادی بپردازد. امید است به این حد از بلوغ رسانه‌ای برسیم که برای پالایش این فضا محتاج ابزارهای کنترل حکومتی و دولتی و داغ و درفش قانونی نشویم.

tel final1

Share