سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات خبرداد

تأیید صلاحیت ۱۶۱ داوطلب خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان/داوطلبان از فردا می‌توانند تبلیغات انتخاباتی‌شان را آغاز کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات از تأیید صلاحیت ۱۶۱ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,سیامک ره‌پیک سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در گفت‌وگو با بخش خبری ۱۳:۳۰ شبکه خبر درباره تأییدصلاحیت شدگان انتخابات خبرگان رهبری گفت: از تعداد ۷۹۵ داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در مجموع صلاحیت ۱۶۱ نفر از داوطلبان توسط شورای نگهبان تأیید شدند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی انجام شده طی جلسات فشرده و متعددی که در شورای نگهبان برگزار شد، پرونده‌های داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۳۹۲۰۷۱۶۰۰۰۲۳۴_PhotoAکه به نتایج بررسی‌های شورای نگهبان اعتراض کرده بودند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و روز گذشته نتایج این بررسی‌ها از طرف فقهای محترم شورای نگهبان اعلام و شب گذشته نیز کتباً به وزارت کشور ارسال شد.

ره‌پیک تصریح کرد: نتیجه بررسی‌ها این طور بود که شورای نگهبان در مجموع ۱۶۱ نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری را به عنوان تائید صلاحیت‌شده نهایی به وزارت کشور اعلام کرد و اسامی تائید صلاحیت‌شدگان نیز به خود داوطلبان ابلاغ شده و از فردا می‌توانند تبلیغات انتخاباتی‌شان را آغاز کنند.

وی در ادامه درباره روند تبلیغات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری گفت: داوطلبانی که صلاحیت آنان تائید شده می‌توانند از فردا یعنی ۲۲ بهمن‌ماه تبلیغات خودشان را آغاز کنند و این تبلیغات باید بر اساس ضوابط قانونی که در قانون خبرگان و سایر قوانین مشخص شده و با رعایت حدود باشد، تبلیغات داوطلبان خبرگان رهبری تا یک روز قبل از ۷ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی درباره روند رسیدگی به اعتراضات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از بررسی‌هایی که در شورای نگهبان انجام شد، چند کار صورت گرفت، یکی رسیدگی به اعتراضات افرادی بود که در مرحله قبل از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، عدم احراز صلاحیت یا عدم تائید صلاحیت برای آنان اعلام نشده بود، در آن مرحله تعداد کمی از داوطلبان که حدود ۱۴۷ نفر بودند و صلاحیت آنها در مراحل قبلی تائید شده بود، در شورای نگهبان بنا بر استنادات جدید صلاحیت‌شان رد شد.

وی با بیان اینکه این ۱۴۷ نفر کسانی هستند که بعد از مرحله رسیدگی شورای نگهبان‌، می‌توانند طبق قانون به نتایج رسیدگی‌ها اعتراض کنند، تصریح کرد: ما هم‌اکنون در مرحله بررسی اعتراضات این افراد هستیم که اصطلاحاً به این افراد «ردّ ابتدایی» گفته می‌شود، پرونده‌های آنان آماده شده و در اولین فرصت ممکن رسیدگی‌ها آغاز خواهد شد، شورای نگهبان در مهلت قانونی یک هفته، شکایات این داوطلبان را بررسی و پس از پایان یک هفته نتایج را اعلام خواهد کرد.

ره‌پیک در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که بعد از این مرحله تائید صلاحیت می‌شوند و همچنین کاندیداهایی که قبلاً در رسیدگی‌ها تائید صلاحیت شده بودند، می‌توانند از یک هفته مانده به انتخابات ۷ اسفند ماه تا پایان روز پنجم اسفندماه مطابق قانون تبلیغات و نظرات و شایستگی‌های خودشان را به مردم اعلام کنند.

tel final1

Share