سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات گیلان:

تأئید صلاحیت‌ها امسال در گیلان نسبت به سه دوره قبل بیشتر است/ ۵۷/۵ درصد تأئید صلاحیت شدند/این گفته را که فقط اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده‌اند را قبول ندارم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو و سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات گیلان گفت: در این دوره از انتخابات نمایندگان مجلس، تائیدیه‌های نامزدهای انتخاباتی نسبت به ۳ دوره قبل بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از تسنیم ،عضو و سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات گیلان گفت: در این دوره از انتخابات نمایندگان مجلس، تائیدیه‌های نامزدهای انتخاباتی نسبت به ۳ دوره قبل بیشتر است.
۱۳۹۴۱۱۲۱۱۲۲۰۱۸۷۱۰۷۰۸۶۵۹۴احمد قنبریان اظهار داشت: تعداد تأئیدیه‌های گیلان برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس بیشتر است و در این دوره ۵۷/۵ درصد از نامزدهای انتخابات نمایندگان مجلس تأئید صلاحیت اخذ کردند.

عضو و سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات گیلان با بیان اینکه تعداد کل ثبت‌نام شدگان ۳۶۷ نفر بودند که قبل از اعلام اسامی توسط شورای نگهبان ۲۶ نفر انصراف از حضور در انتخابات دادند، گفت: کل ثبت‌نامی‌ها در این دوره ۳۴۱ نفر بودند که از این تعداد ۳۸ نفر آن‌ها عدم احراز گرفتند و تعداد ۱۰۳ نفر از نامزدهای این دوره رد صلاحیت شدند، که این آمار و ارقام نشانگر آن است که تأئیدیه‌های این دوره بیشتر از دوره قبل است.

وی بیان کرد: کسانی‌که اعتقادشان بر این است که این دوره سخت‌گیرانه‌تر از دوره‌های قبل بود باید به این نکته توجه کنند که در دوره هفتم مجلس بیشترین تأئید ۴۶ درصد و در دوره گذشته آمار تأئیدشدگان به ۵۶ درصد رسید ولی با همه این سختگیری‌ها که عنوان شد این دوره ما ۵۷/۵ درصد تأئید صلاحیت در استان گیلان داشتیم.

قنبریان اظهار کرد: برخی از افراد اعتقادشان بر این بود که اصلاح طلبان زیادی رد صلاحیت شده‌اند و این شامل حال اصولگرایان نبود، من فقط با یک مثال این بحث را روشن می‌کنم که ما روحانیونی داشتیم که عدم صلاحیت گرفته‌اند و افراد مهمی از اصولگرایان نیز رد صلاحیت شده‌اند.

عضو و سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات گیلان گفت: در بررسی صلاحیت‌ها هیچ نگاهی متمایز به اینکه شخص اصولگرا و یا اصلاح‌طلب است، نمی‌شود و هیچ وقت نیز چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد و در این بین افرادی هستند که منتصب به اصلاح‌طلبی هستند و در پشت پرده اصلاح طلبان خود را مخفی کرده‌اند، آنان فقط پرده اصلاح‌طلبی بر روی خود پهن کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما تخلفاتی مانند تخلفات مالی، سیاسی، اخلاقی و یا تخلفات سیاسی خارج از چارچوب نظام را ملاک قرار می‌دهیم و قطعاً این افراد رد صلاحیت شده‌اند، بیان کرد: این گفته را هرگز قبول نمی‌کنم که می‌گویند فقط اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده‌اند.

tel final1

Share