شب گذشته رخ داد

بی احتیاطی و انفجار گاز شهری در رشت/نبود درپوش گاز شهری عامل انفجار/ مصدومیت ۲ نفر+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , در پی تماس خیل عظیمی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی در ساعت ۲۳:۰۸ دقیقه پنج شنبه ۱ بهمن ۹۴ مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار مهیب، ستاد فرماندهی ۱۱ دستگاه خودروی اطفایی و نجات از ایستگاههای ۱و۲و۴و۵و۷و۸ آتش نشانی را به محل حادثه واقع در خیابان شهید مطهری و ابتدای خیابان حاجی آباد اعزام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی آتش نشانی شهرداری رشت , در پی تماس خیل عظیمی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی در ساعت ۲۳:۰۸ دقیقه پنج شنبه ۱ بهمن ۹۴ مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار مهیب، ستاد فرماندهی  ۱۱ دستگاه خودروی اطفایی و نجات از ایستگاههای ۱و۲و۴و۵و۷و۸ آتش نشانی  را به محل حادثه واقع در خیابان شهید مطهری و ابتدای خیابان حاجی آباد اعزام کرد.

۲۰۵۹-۳۲حسین تقی زاده مسوول تیم نخست آتش نشانان اعزامی که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: بواسطه اعلام حادثه انفجاری که صدای مهیبش از ایستگاه ۷ آتش نشانی واقع در میدان صیقلان شنیده شد، سریعا در کمتر از ۲دقیقه به محل حادثه رسیدیم و پس از ایمن سازی محل و باز نمودن درب ساختمان تجاری به جستجوی محبوس شدگان احتمالی پرداختیم.

بابک رمضانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی در این باه گفت: طی بررسیهای بعمل آمده مشخص شد در طبقه چهارم یکباب آپارتمان ۱۱ واحده بر اثر نبود درپوش شیر گاز شهری و باز بودن گاز موجبات تجمع بیش از حد و نهایتا انفجار رخ داده است.

در ادامه شهرام مومنی سرپرست معاونت عملیات سازمان آتش نشانی با بیان اینکه میزان خسارات وارده توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است به برخی از آسیب های وارده اشاره داشت و افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته و اطلاعات کسب شده تاکنون ۱۱ واحد آپارتمان تجاری، یک فقره بانک، دو باب مغازه، دو خودروی سواری در حال حرکت دچار آسیب دیدگی ازجمله شکستگی و تخریب دیوار، درب، پنجره، شیشه و… شد.
مومنی در ادامه به مصدومیت دو شهروند(یک زن و یک مرد ) اشاره داشت و افزود: مصدومین که بواسطه موج انفجار و پرتاب شیشه دچار پارگی جزیی از ناحیه سر و دست و صورت شده بودند توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.

در پایان بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی با اشاره به انفجار مشابه گاز شهری که در بامداد ۲۲ دی ماه ۹۴ واقع در رشت-بلوار امام خمینی(ره) رخ داده بود به شهروندان توصیه کرد: دقت به ایمنی وسایل برقی و گازی امری مهم واساسی بوده که هر گونه سهل انگاری در استفاده، حفظ و نگهداری میتواند خسارات جبران ناپدیری را دربرداشته باشد.


tel final1

Share