در جلسه شورای شهر انزلی مطرح شد

برای اینکه فاتحه انزلی را نخوانیم و به بن بست نرسیم مسئولی برخیزد/با توجه به گسترش قلیان سراها فکر نکنم شهر قهرمان انزلی در آینده قهرمانی داشته باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زنجان خواه تصریح کرد: بیکاری کانون خانواده را تهدید می کند و از شورا و همه ی ارگان ها می خواهم برای رونق کسب و کار جوانان فعالیت کنند و گسترش بازارچه را می توان یک راه حل مفید دانست ولی با توجه به گسترش کافه ها و قلیان سراها فکر نکنم شهر قهرمان انزلی در آینده قهرمانی داشته باشد که به مصرف دخانیات عادت نکرده باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شصت و چهارمین جلسه عادی و علنی شورای شهر بندر انزلی با حضور شهردار و بیست تن از شهروندان برگزار شد.

برای اینکه فاتحه انزلی را نخوانیم و به بن بست نرسیم مسئولی برخیزد

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , شعبان جعفری در نطق پیش از دستور شورا با تبریک دهه فجر عنوان کرد: در سال های اخیر بار ها دغدغه حریم تالاب و دریا اعلام شد تا مشکلات مردم حل شود ولی اقداماتی که بتواند مشکلات را حل کند هنوز ارائه نشده است .
jafariSC_0508وی ادامه داد: در این راستا از شهرداری می خواهم که اقدامات بیشتری انجام دهد و همه مسئولین تلاشمان را بیشتر کنیم تا مشکلات مردم حل شود.
عضو شورای شهر انزلی افزود: حریم تالاب به جاده ها رسیده و در میدان مرکز شهر میراث فرهنگی ، در تالاب و در حریم آن محیط زیست و آب منطقه ای را داریم که در هر کدام با محدودیت هایی مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: برای اینکه فاتحه انزلی را نخوانیم و به بن بست نرسیم مسئولی برخیزد و این مشکل را حل کند.
جعفری خواستار ساماندهی بازارچه ها و بازار ماهی فروشان شد و گفت:عید نوروز بسیار نزدیک است و باید ساماندهی صورت بپذیرد.
وی به حساب مسدود شهرداری اشاره کرد و گفت : شهرداری در بسیاری از پرونده ها پیروز شده ولی چه مشکلی وجود دارد که هر چند ماه یکبارحساب شهرداری انزلی بسته می شود؟! اگر کسی مقصر است آن را تعیین تکلیف کنیم و از دستگاه های قضایی و امنیتی بخواهیم که این معضل را برای همیشه حل کنند.

با توجه به گسترش کافه ها و قلیان سراها فکر نکنم شهر قهرمان انزلی در آینده قهرمانی داشته باشد

zanjan_8987-Copyبهمن زنجان خواه دیگر عضو شورای شهر اقتصاد انزلی بر پایه اقتصاد دریایی دانست و گفت: متأسفانه به دلیل عدم اجرای برنامه جامع ملی و استانی در حال از دست دادن این سرمایه ها هستیم و بهتر است گام های بهتر و بیشتری در بحث محیط زیست را برداریم.

وی افزود: عدم توجه به مصوبات خود به خود تنش را افزایش میدهد و از شهرداری می خواهم که اگر مصوبه ای را نمی تواند اجرا کند در خواست تصویب آن را هم نکند.

زنجان خواه تصریح کرد: بیکاری کانون خانواده را تهدید می کند و از شورا و همه ی ارگان ها می خواهم برای رونق کسب و کار جوانان فعالیت کنند و گسترش بازارچه را می توان یک راه حل مفید دانست ولی با توجه به گسترش کافه ها و قلیان سراها فکر نکنم شهر قهرمان انزلی در آینده قهرمانی داشته باشد که به مصرف دخانیات عادت نکرده باشند.

از طراحی نمای ساختمان به سبک قدیم می ترسند

badieifar_0221محمدرضا بدیعی فر رییس شورای شهر انزلی در ادامه ی این جلسه اظهار کرد: برای رشد و آبادانی هر چه بیشتر شهر به تصمیم و کمک همه ی دستگاه های شهرستان نیازمندیم.
وی یادآور شد: در جلسه ای که با معاونین اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان داشتیم مشکلات را به ایشان گفتم و از آنها خواستم فکری به حال مشکلات کنند.
بدیعی فر با بیان اینکه امروزه برخی معماران و ساختمان سازان می ترسند که نمای ساختمان را به سبک قدیم طراحی کنند, تصریح کرد : برخی می ترسند که بر اساس نگاه میراث ساختمان سازی کنند زیرا تا چند سال دیگر می گویند که این ساختمان جز میراث فرهنگی است و به گفته مهندسان ساختمان جز اموال میراث می شود!

پیشنهاد احمدی فرد برای نوسازی بافت فرسوده

ahmadifar_0495امیر احمدی فرد یکی دیگر از اعضای شورای شهر انزلی با قدردانی از عملکرد مسئولین در مدیریت بارش برف اخیر خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ٣ ماده ٢ توزیع عادلانه آب رودخانه ای هر گونه ساخت و ساز در حریم دریا ممنوع است به جز با اجازه وزارت نیرو ! پس کجای قانون اعلام شده که در دریا وزارت نیرو دخیل است.

وی افزود: اختلاف ما با استان مازندران در این است که متولی ساحل دریا منابع طبیعی است.

احمدی فرد به وجود بافت های فرسوده در مرکز شهر اشاره کرد و یادآور شد:ما باید برای بهسازی بافت های فرسوده طرح های تشویقی برای انبوه سازان در نظر بگیریم و پیشنهاد بنده این است که ما برای احیای بافت های فرسوده مانند خیابان تهران و خیابان مظلوم با تراکم بالا برای قطعات بر اصلی متناسب با خط آسمان و ارتفاع ساختمان های همجوار در نظر بگیریم.
عضو شورای شهر انزلی ادامه داد: یا با کاهش عوارض ساخت و ساز و ماده ۱۰۰ بتوانیم موجب تشویق انبوه سازان شویم و با این اقدام میتوانیم هم درآمد شهر را بالا ببریم و هم یک خیابان موازی با خیابان اصلی برای تردد داشته باشیم و در توسعه کالبدی و فضایی شهر تصمیم ساز شویم.

وی در پایان اظهار کرد: برای حمایت از «عزیز طویلی» کتاب های تاریخ جامع انزلی توسط شهرداری خریداری و در مناسبت های دهه فجر به مردم اهدا شود.

از دغدغه های مردم خبر داریم

رضا پورشعبان شهردار انزلی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر عنوان کرد: از همه ارگان ها که برای حل بحران برف در کنار ما بودند و کمک کردند قدرانی می کنم.
poorshaban_0490
وی در مورد خصوص حریم سواحل گفت: به تمام صورت جلسات، بخش نامه و نامه ها پایبند بوده ایم و از دغدغه مردم نیز آگاهیم ولی شهرداری ها معضلات خاص خود را دارند.

پورشعبان در مورد معضلات مدیریتی موجود اظهار کرد: همگان شهرداری را متولی امور شهری می دانند اما به اندازه ٢٠ درصد نیز کنترل و نظارت نداریم.اگرچه  می دانیم توقعات به جا است ولی نمی توانیم آن طور که باید و شاید پاسخ لازم داده شود و نیاز است که برای حل مشکلات جلسه ای با مدیران ادارات داشته باشیم.

وی افزود: کسی که سند مالکیت دارد دیوان عالی می گوید که ملک از او باید خریداری شود و هیچ راه دیگری ندارد ، طبق مصوبات نمی توانیم پروانه ساخت صادر کنیم و از شورا خواهش دارم کمک و راه حلی ارائه دهند.

به گزارش دیارمیرزا گفتنی است در این جلسه اعضای شورا به اتفاق آراء با برگزاری مزایده بر طبق ماده ۱۳ آیین‌نامه مالی شهرداری ها برای نصب ۱۰۰ لایت باکس ال ای دی موافقت کردند .و کلیات پیشنهاد راهور برای جابجایی از مرکز شهر به سمت خیابان نواب روبروی آتش نشانی موافقت کردند اما مقرر شد در یک جلسه فوق‌العاده به چگونگی اجرای این طرح با حضور فرمانده نیروی انتظامی و راهور بپردازند و همچنین به پیشنهاد شهردار برای پرداخت پاداش ۲۰ میلیون تومانی به مدیران و کارگران شهری که در بحران برف زحمات زیادی کشیدن به اتفاق آراء موافقت شد.
در پایان چندین شهروند در مورد اجرای آزادسازی ساحل و تالاب مشکلات خود را بیان کردند و خواستار حل مشکلات شدند.

tel final1

Share