شهردار رشت مطرح کرد:

با اجرای طرح بازآفرینی رشت جایگاه اصلی خود را پیدا می کند/برگزاری جشنواره های متنوع با محوریت گردشگری خلاق در رشت/راه اندازی خانه های سلامت+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم به ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو اشاره کرد و افزود: جشنواره های مختلفی با محوریت گردشگری خلاق پیش بینی شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مشترک جمعی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر رشت با مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران در ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

با اجرای طرح بازآفرینی رشت جایگاه اصلی خود را پیدا می کند

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۵۰۵۹_IMG_3535به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,شهردار رشت در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه شهرها از کانون های اصلی سکونتگاه های مردم هستند, گفت: شهر رشت یکی از فشرده ترین شهرهای کشور از لحاظ جمعیت روزانه است.

محمد علی ثابت قدم  فاصله جغرافیایی کم روستاهای اطراف رشت را علت اصلی مهاجرت روستاییان به این شهر دانست و افزود: با افزایش۳۰۰  هزار سفر روزانه جمعیت رشت از یک میلیون نفر در روز عبور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از  ۵۵ محله رشت ۱۹ محله فرسوده و ۳ محله حاشیه نشین هستند اظهار کرد: این مساله موجب سنگین تر شدن وظایف شهرداری در رسیدگی به امور شهروندان شده است.

شهرداررشت  با اشاره به طبیعت گیلان و همچنین وجود مقوله هایی همچون صنایع دستی، فرهنگ بومی و محلی بر لزوم توجه به عقبه هویتی مردم گیلان تاکید کرد و افزود: هم اکنون رشت از یک ظرفیت مطلوبی برای توسعه با تکیه بر اعتمادسازی,برندسازی و افزایش مشارکت مردمی  دارد و باید به افزایش ثروت مردمی با تکیه بر اقتصاد درون زا کمک کنیم.

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۵۱۲۴_sabet_3537ثابت قدم از تصویب طرح بازآفرینی در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و متذکر شد:امیدوارم بتوانیم با اجرای طرح بازآفرینی حداکثر دستاوردها را در حوزه های خدمات شهری,معماری و شهرسازی, حمل و نقل و ترافیک داشته باشیم.
شهردار رشت افزود:با اجرای طرح بازآفرینی شهر رشت جایگاه خود را به عنوان مرکز استان در مقایس ملی ایفا خواهند نمود.

راه اندازی خانه های سلامت و برگزاری جشنواره های متنوع با محوریت گردشگری خلاق در رشت

وی به ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو اشاره کرد و افزود: جشنواره های مختلفی با محوریت گردشگری خلاق پیش بینی شده است.

ثابت قدم با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت مردم از بسته های سرمایه گذاری برای گردشگری توریستی با آزادسازی حریم رودخانه های رشت و همچنین گردشگری فرهنگی و گردشگری مذهبی با محوریت بقعه خواهر امام رشت خبر داد.

ثابت قدم با اشاره به راه اندازی سرای محلات و دفاتر تسهیل گری در رشت  گفت:بزودی خانه های سلامت نیز در رشت راه اندازی می شوند.

گفتنی است اظهارات مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران را می توانید از اینجا مطالعه کنید.

 

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۲۳۴۲۳_IMG_3624 ۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۵۸۱۸_IMG_3569 ۲۰۱۶۰۲۱۰۲۲۰۸۰۷_IMG_3595 ۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۳۲۱۹_IMG_3483 ۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۳۲۴۱_IMG_3488 ۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۵۰۰۳_IMG_3529

tel final1

Share