امام جمعه انزلی

امیدواریم در تعیین صلاحیت ها حقی از افراد صالح ضایع نشود/در خصوص انتخابات با تهران رایزنی کردم/در قانون انتخابات ضعف ها و کاستی هایی وجود دارد/گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درخصوص فوتبال، تاسف بار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی این همه شهرستان با اشاره به تعیین صلاحیت ها اظهار کرد: امیدواریم حقی از افراد صالح ضایع نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی این همه شهرستان با اشاره به تعیین صلاحیت ها اظهار کرد: امیدواریم حقی از افراد صالح ضایع نشود.

shams_9656وی مبنا در تعیین صلاحیت ها نظر شورای محترم نگهبان برشمرد و افزود: این نهاد بر اساس قانون وظایف خود را انجام می دهد و کسانی نیز که ورود کردند و صلاحیت آنان احراز نشده است قطعا پرونده آنان باری دیگر بررسی خواهد شد.

خطیب جمعه بندر انزلی با اشاره به رایزنی های خود در تهران اضافه کرد: در تریبون نماز جمعه مجوز دفاع از شخصی وجود ندارد و بنده نیز تصمیمی بر دفاع از فرد خاص ندارم اما بنا بر ضرورت هایی در خصوص مسائل کلی انتخابات شهرستان در تهران پیگیری و رایزنی هایی کرده ام، فلذا امیدوارم حقی از فرد صالحی ضایع نشده و موجب رنجش مردم نگردد.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه در قانون انتخابات ضعف ها و کاستی هایی وجود دارد تصریح کرد: چندی پیش نقاط ضعف قانون انتخابات توسط تشخص مصلحت نظام بررسی شد اما بنا بر دلایلی اجرای آن به این دوره از انتخابات نرسید اما امید است نواقصی که وجود دارد در آینده برطرف شود.

وی در ادامه یادآور شد: مبادا عدم تایید فردی موجب رنجش هواداران و دوستانش شده و مانع حضور در انتخابات شود، در این کار مهم باید تمامی اقشار جامعه با هر هدف و سلیقه ای دارند سهیم باشند.

امام جمعه بندر انزلی همچنین با بیان اینکه نباید از وظیفه مهم شرکت در انتخابات غافل شد تصریح کرد:  اگر کسی فکر می کند ۱۰۰ درصد از انتظارش در خصوص فردی برآورده نمی شود بنا بر همان ۴۰ و یا ۵۰ درصدی که فکر می کند فردی دیگر تاثیر گذار است در این انتخابات شرکت کند و به صحنه بیاید.

گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درخصوص فوتبال، تاسف بار است

امام جمعه انزلی دربخش دیگری از سخنان خود  گزارش تحقیق و تفحص کمیسیون اصل ۹۰در خصوص  مسائل مربوط به ورزش فوتبال  درکشور را تاسف بار برشمرد و اظهار کرد:رشوه، دوپینگ، شرط بندی های غیرمجاز، تبانی، جعل اسناد ، فرار مالیاتی، شرب خمر، تحصیل مال از راه های نامشروع و فساد اخلاقی، نقض قوانین و غیره  ازجمله ۱۶مورد تخلف درورزشی  است که از بودجه بیت المال هزینه می شود.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید براینکه این تخلفات محدود به عده خاصی است خاطرنشان کرد: همین عده خاص باعث آبروریزی همه ورزشکاران بوده و با توجه به گزارش تهیه شده توسط نمایندگان مجلس ،مسئولان قضایی  نیز می بایست به این تخلفات رسیدگی کنند.

به گفته امام جمعه انزلی با توجه به وابستگی ۹۰درصد از تیمهای لیگ برتر و دسته یک فوتبال به دستگاه های دولتی و عمومی کشور ، علاوه بر ۱۰هزار میلیارد ریال هزینه سالانه این تیمها ، یک هزار و ۳۰۰میلیارد ریال نیز فرار مالیاتی از آنها گزارش شده و بدهکار دولتند درحالیکه مالیات کارمندان دولت قبل از دریافت حقوق ، از حساب آنها کسر می شود.

هدف برخی جریانات سیاسی از سهم خواهی در تیم های ورزشی جمع آوری آرا در انتخابات است

وی با تاکید بر حذف بودجه بیت المال وسرمایه های عمومی کشور و واگذاری تیمها به بخشهای خصوصی مشتاق بیان کرد:دستگاه قضایی با بررسی و مجازات متخلفین می بایست دامان ورزش فوتبال را از افراد آلوده و ناسالم پاک و برای اینگونه مفاسد چاره ای بیاندیشدو بنده ازمسئولان دستگاه های قضایی می خواهم که با جدیت، این موارد از تخلفات پیگیری شود

خطیب جمعه انزلی به سوء استفاده سیاسی برخی جریانات، از تیمهای مختلف ورزش فوتبال اشاره و اظهار کرد: از جمله عوامل فساد در فوتبال تامین بودجه از بیت المال است که عدم نظارت بر عملکرد و هزینه ها به آن افزوده است.

حجت الاسلام شمس الدین یادآور شد: هدف برخی جریانات سیاسی از سهم خواهی در تیم های ورزشی جمع آوری آرا در انتخابات است.

وی با تاکید بر چاره اندیشی دولت درخصوص موارد مذکور متذکر شد: سرمایه گذاری در ورزش کشور می بایست بدون زد و بندهای سیاسی و مالی و به دور از هرگونه فساد صورت گرفته تا هوادار نیز برای ورزشی سالم، شادی کند.

دهه فجر امید را دل مظلومان جهان به وجود آورد

حجت الاسلام شمس الدین در پایان سخنان خود به آغاز سالگرد دهه مبارک فجر نیز اشاره کرد و گفت : دهه مبارک فجر از یوم الله های بسیار مهم است که امید را در دل مظلومان عالم به وجود آورد و در کشور های مظلومی که علیه ظلم به پا خواسته اند آثار فراوانی داشته است.

وی همچنین یکی از راهای قدر شناسی از این موهبت الهی را برگزاری هرچه باشکوه تر این مناسبت تاریخی و سرنوشت ساز کشور دانست.

گفتنی است حجه الاسلام والمسلمین کریم عاشوری؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی بود.

tel final1

Share