امام جمعه اسالم:عوامل فتنه به دنبال این هستند تا روحانیت را به حاشیه برانند

جدایی علمداری روحانیت طی چندین دهه در مبارزه علیه استبداد شاهنشاهی را یکی از عناصر مهم و رمز پیروزی ملت ایران در ساقط کردن رژیم طاغوت دانست و گفت: امروز عده‌ای از عوامل فتنه و دست‌اندرکاران آنها بر این امر استوار هستند که روحانیت را از حاکمیت دور کنند و به حاشیه برانند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، حجت‌الاسلام اصغر جدایی ظهر امروز در نماز جمعه اسالم تقوا را سپر ایمان انسان برای دفاع از هجوم تیرهای شیطان دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین گناهان زبان، غیبت و بدگویی پشت سر دیگران است.

jodaeiوی غیبت را گناه کبیره دانست و افزود: مولا علی (ع) فرمود «دروغ می‌گوید کسی که گمان می‌کند حلال‌زاده است و حال آن که گوشت مردم را به وسیله غیبت کردن می‌خورد».گناه کبیره غیبت همه ما را به لبه پرتگاه جهنم کشانده و باید هر چه سریع تر ، خودمان و محیط زندگیمان و اطرافیانمان را نسبت به این گناه کبیره ، واکسینه کنیم و نجات بدهیم .

امام جمعه اسالم به سالروز انتشار حکم تحریم استعمال تنباکو توسط فقیه مجاهد آیت‌الله میرزا حسن شیرازی اشاره کرد و افزود: فتوای تاریخی میرزای شیرازی در ۱۳ آذر سال ۱۲۷۰ نقطه عطفی در تاریخ پر عظمت جهان اسلام بود که لرزه به اندام تمام دشمنان دین و دیانت انداخت.دشمن با دیدن واکنش مردم نسبت به این فتوا ” الیوم استعمال توتون و تنباکو بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان است ” به عظمت مرجعیت پی بردند.

وی علمداری روحانیت طی چندین دهه در مبارزه علیه استبداد شاهنشاهی را یکی از عناصر مهم و رمز پیروزی ملت ایران در ساقط کردن رژیم طاغوت دانست و گفت: امروز عده‌ای از عوامل فتنه و دست‌اندرکاران آنها بر این امر استوار هستند که روحانیت را از حاکمیت دور کنند و به حاشیه برانند.

جدایی، یکی از مهم‌ترین ملاک‌های تشخیص عوامل فتنه و براندازی نظام را مخالفت، تضعیف و تحقیر روحانیت عنوان کرد و ادامه داد: برخی از عوامل فتنه به قدری گستاخ شده‌اند که به خاطر رسیدن به اهداف شیطانی خود گاهی حتی اگر امام جمعه‌ای با آنها همنوا نباشد با تهمت و افتراهای بی‌ربط و گزارش‌های غلط و دروغ می‌خواهند او را از صحنه حذف کنند.

وی با بیان اینکه مردم ما بیدار ترین و آگاه ترین ، مردم جهان هستند ، گفت: مردم مسائل روز را به خوبی تجزیه و تحلیل می کنند ، درک می کنند و به زیبایی نتیجه می گیرند.امروز رمز ماندگاری و قوام حکومت اسلامی در رهبری مقام عظمای ولایت تجلی یافته و تضعیف رهبری و نهادهای زیر مجموعه رهبری در واقع تضعیف نظام و انقلاب و کشور است

امام جمعه اسالم اضافه کرد: امروز اهداف عوامل فتنه با اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن به شدت با هم گره خورده و همانگونه که در فتنه ۸۸ با بهانه قرار دادن تقلب در انتخابات کلید فتنه‌ای بزرگ را زدند امروز نیز با بهانه قرار دادن ردصلاحیت‌های شورای نگهبان به دنبال فتنه‌ای دیگر هستند.

وی هجمه شدید رسانه‌ای و سخنرانی عده‌ای از شخصیت‌ها و تخریب و تضعیف شورای محترم نگهبان را بدعتی خطرناک خواند و خاطرنشان کرد: اگر این بدعت خطرناک باب شود دیگر نهادها و قوای دیگر در آینده در امان نخواهند بود.

جدایی گفت: برخی شخصیت‌ها اگرچه قبل و حتی پس از انقلاب در پیروزی و کمک به انقلاب نقش‌های مؤثری ایفا کردند، اما اکنون با تغییر نگرش و اعتقادات خود و نیز انحراف از آرمان‌های انقلاب اسلامی راه دیگری را پیمودند و در واقع از کاروان مقدس انقلابیون جدا شدند.امروز آن چه که مهم است حال افراد است و در واقع بالا ترین خدمت گذار انقلاب در حال حاضر شخص مقام معظم رهبری است .

وی به یوم‌الله ۲۲ بهمن اشاره کرد و یادآور شد: ۲۲ بهمن میوه و ثمره چندین دهه تلاش و مبارزه و قیام علیه نظام ستم‌شاهی طاغوت و روز حماسی و تاریخی ایران است.۲۲ بهمن در زمان ما ، هم چون فتح مکه توسط پیامبر گرامی اسلام و نابودی کامل شرک و بت پرستی از جزیره العرب است.

خطیب جمعه اسالم ۲۲ بهمن را روز ملی ایران و نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام و عامل مهم ناامید کردن دشمنان نظام اسلامی است.

وی متذکر شد: از تمام مردم صمیمی، مومن و ولایتی می‌خواهم با لبیک به ندای رهبری بار دیگر با حضور در راهپیمایی، انقلاب را بیمه کنند.

جدایی یکی از مشکلات بخش اسالم را رهاسازی برخی حیوانات در معابر عمومی و خیابان‌ها عنوان کرد و یادآور شد: این حیوانات رها شده در خیابان‌ها گاهی موجب حوادث بسیار تلخ و جانسوزی می‌شون که گناه این کار به عهده صاحبان آنها است.

وی خواستار اقدام جدی در زمینه ساماندهی حیوانات رهاشده و جلوگیری از حوادث مرگبار رانندگی توسط آنها در اسالم شد و گفت: بارها و بارها در این یکسال شاهد بروز اختلالات در عرض خیابان ها و معابر توسط حیوانات محلی بودم فلذا در قدم اول از شما مردم عزیز و صاحبان این حیوانات عاجزانه و ملتمسانه و با کمال احترام ، استدعا دارم که به هیچ عنوان ، اجازه ندهید که این حیوانات به خیابان ها بیایند.در آینده هم ممکن است مطابق قانون و مقررات این ها را جمع آوری کنند ؛ پس بهتر است خودمان محترمانه و بدون اجبار حیواناتمان را مدیریت کنیم.

Share