استاندار گیلان در نشستی صمیمی با مدیران واحدهای منتخب صنعتی

استفاده از فرصت بازار روسیه و آذربایجان در گیلان برنامه‌ریزی می‌شود/ ۱۰ میلیارد تومان از خزانه به حساب سازمان چای واریز شد/نرخ بیکاری در دوسال گذشته بیش از ۳ درصد کاهش یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی همچنین با اشاره به برگزاری مستمر کارگروه های رفع موانع تولید در استان گفت :در این نشستها حدود ۳۳ درصد مشکلات واحدهای صنعتی گیلان برطرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، استاندار گیلان صبح امروز در نشستی صمیمی با مدیران واحدهای منتخب صنعتی ، با بیان اینکه در دوره پساتحریم شاهد افقی روشن و تحولاتی چشمگیر در عرصه های مختلف بویژه در بخش صنعت و معدن خواهیم بود گفت : نرخ بیکاری در دولت تدبیر وامید در گیلان بیش از ۳ درصد کاهش یافته است.

IMG_9084 دکتر محمدعلی نجفی روز شنبه در این نشست که مدیران واحدها وتشکلهای صنعتی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند  با اشاره به اینکه کشور ما در شرایط جدیدی قرار گرفته، افزود: هدف ما این است که در این دوران جدید، از تمامی ظرفیت های موجود برای توسعه کشور در عرصه های مختلف به خوبی بهره بگیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان  با بیان اینکه افق پیشرو به سمت حل مشکلات تولیدکنندگان است خاطرنشان کرد: مطمئن باشید افق روشنی در آینده کشور متصور خواهیم بود و منتظر امید و فضای جدید در کشور باشید.

وی از زحمات مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان که در سال های تحریم و سختی، توانستند به طور نسبی و در حد امکان این مرحله را پشت سر گذاشته و مقاومت کنند و حوزه صنعت را روی پا نگه دارند، قدردانی کرد  وگفت :دولت در شرایط تورمی، بدهکاری بالا به پیمانکاران و تامین اجتماعی و ذخایر پایین کالاهای اساسی  وکاهش درآمد نفتی کارش را آغاز کرد و در این شرایط تولیدکنندگان همراهی خوبی داشتند.

وی بر لزوم حمایت همه جانبه از تولید به عنوان یک اصل مهم و انکارناپذیر تاکید و تصریح کرد: حمایت از تولید، صنعت و کشاورزی همواره در دستور کار ما بوده و این روند استمرار خواهد داشت.
استاندار گیلان طرح مسائل و مشکلات از سوی مدیران واحدهای صنعتی استان را کمک برای تسهیل در فرایند حل مشکلات بیان کرد: انتظار بر این است برای حل مسایل و مشکلات در حوزه صنعت باید طرح و ایده ارائه دهید که بی تردید برگزاری این نشست ها اثربخش خواهد بود.

دکتر نجفی همچنین با اشاره به برگزاری مستمر کارگروه های رفع موانع تولید در استان گفت :در این  نشستها حدود ۳۳ درصد مشکلات واحدهای صنعتی گیلان برطرف شد.

استاندار گیلان گفت : این مشکلات بیشتر در بخشهای مالیاتی ،زیرساختها و اختلافات بین دستگاهی بوده است.

دکتر نجفی با اشاره به گزارشات دو سال گذشته مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص بهبود فضای کسب وکار در گیلان که در جایگاه نخست کشور قرار گرفته است گفت : نرخ بیکاری در دولت تدبیر وامید در گیلان بیش از ۳ درصد کاهش یافته است.

وی گفت : البته همانطور که بارها گفته شده است برای حل مشکل بیکاری و خروج کامل از رکود باید بیشتر تلاش کرد و حمایت از شما نیزدر همین راستا است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و برنامه‌ریزی برای صادرات میسر می‌شود و باید برای این امر برنامه‌ریزی دقیق تدوین و اجرا می‌شود.

وی حمایت از تولیدات داخلی را در راستای اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: معتقدم نگاه درون زا یک اصل مهم در حمایت از تولیدات داخلی است و باید مورد توجه باشد که در تحقق این امر باید حمایت از فروش و بازاریابی داخلی و خارجی را نیز داشته باشیم.

دکتر نجفی زمینه‌سازی برای فروش و بازاریابی داخلی و خارجی را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای استفاده از فرصت بازار روسیه و آذربایجان در گیلان برنامه‌ریزی می‌شود.

استاندار همچنین با اشاره به اینکه نخستین بازار صادراتی ایران در آستراخان به نام گیلان ثبت شده است گفت : در این بازار فضا برای همه استانها فراهم است و نگاه گیلان به این بازار ملی است.

وی با اشاره به اینکه باید بانک‌ها از واحدهای تولیدی حمایت کنند ، گفت : فضای اعتباری و ملی را باید برای تولیدکنندگان فراهم کنیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : اگر از بخش تولید غفلت شود آسیبهای اجتماعی افزایش می یابد.

دکتر نجفی همچنین با اشاره به وعده ای که در سفر هفته گذشته در املش در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران اعلام کرده بود گفت : امروز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان ازخزانه به حساب سازمان چای واریز شد و پرداخت این مطالبات از فردا آغاز می شود.

استاندار گیلان افزود : با توجه به کمبود اعتبارات به منظور پرداخت این مطالبات پیگیریهای فراوانی از سوی دولت از جمله دکتر نوبخت  انجام شد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست از فعالیت دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ با اشتغال ۸۷ هزار نفر در استان خبر داد.

علی منتظری با بیان اینکه یک هزار طرح نیمه تمام صنعتی در استان وجود دارد، افزود: این طرح ها با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریال می تواند زمینه اشتغال ۴۰هزار نفر را فراهم کند.

وی همچنین از صدور مجوز جدید برای یک هزار و ۲۰۰واحد صنعتی در استان اشاره و اظهار کرد: تحقق این امر با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال، زمینه اشتغال ۳۲هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از برگزاری ۱۸جلسه رسمی و ۱۶۰جلسه فرعی در راستای رفع موانع تولید در کارگروه حمایت از تولید خبر داد و گفت: این نشست ها ۳۸۸ مصوبه داشته است.

وی همچنین از معرفی وضعیت و اولویت های سرمایه گذاری خبر داد و افزود: طرح توجیهی یکصد طرح شاخص و مهم معدنی و صنعتی در قالب یک کتاب جامع تهیه شده که در این کتاب، میزان برآورد اولیه سرمایه گذاری و دیگر موضوعات در آن لحاظ شده است.

منتظری همچنین از بهره برداری از ۲۷ طرح صنعتی با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریال و با اشتغال زایی ۹۰۰ نفر دهه فجر امسال در استان خبر داد.

tel final1

Share