دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

از همه گروه‌ها به اندازه کافی کاندیدای تأیید صلاحیت شده وجود دارد/اصلاح‌طلبان ۲/۵، اصولگرایان سه و مستقل‌ها سه برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه الان به اندازه کافی از همه گروه‌ها کاندیدای تأیید صلاحیت شده وجود دارد، اظهار کرد: آنطور که به من اطلاع داده‌اند، در حال حاضر اصلاح‌طلبان۲/۵، اصولگرایان سه و مستقل‌ها نیز سه برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه الان به اندازه کافی از همه گروه‌ها کاندیدای تأیید صلاحیت شده وجود دارد، اظهار کرد: آنطور که به من اطلاع داده‌اند، در حال حاضر اصلاح‌طلبان ۲/۵، اصولگرایان سه و مستقل‌ها نیز سه برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند.

 hamid forootan-6-133محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که صبح امروز پس از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد در مورد اینکه آیا در جلسه امروز بحثی درباره رد صلاحیت‌ شده‌ها مطرح شد، اظهار کرد: در جلسه امروز هیچ بحثی در این رابطه مطرح نشد.

وی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از استدلال هیأت‌های نظارت برای رد صلاحیت شده‌ها در اختیار ندارد،‌ افزود: نمی‌توانم اظهار نظری در این رابطه داشته باشم .

رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط موجود پیش‌بینی می‌کنید که رقابتی در فضای انتخابات وجود داشته باشد یا خیر با تأکید بر اینکه الان به اندازه کافی از همه گروه‌ها کاندیدای حائز صلاحیت وجود دارد، گفت: آنطور که به من اطلاع داده‌اند در حال حاضر اصلاح‌طلبان دو و نیم برابر، اصولگرایان سه و مستقل‌ها سه برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اعتراض برخی از متقاضیان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به رد صلاحیت خود اظهار کرد: معتقدم که شکایات و اعتراضات باید مسیر قانونی خود را طی کند چرا که اگر چنین نشود آرامش جامعه به هم می ریزد.

رضایی با اشاره به اتفاقاتی که پس از سال ۸۸ رخ داد، افزود: علت اصلی فتنه ۸۸ این بود که شکایات و اعتراضات را به جای اینکه از طریق قانون پیگیری کنند آن را خیابانی کردند. در حالی که اعتراض و شکایات حق افراد است و این افراد باید به صورت قانونی شکایت خود را پیگیری نمایند.

رضایی تاکید کرد: اعتراضات غیرقانونی که موجب سلب آرامش می شود به نفع هیچ کس نیست.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که پیش بینی تان از نتایج بررسی مجدد صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان چیست، اظهار کرد: در این زمینه پیش داوری نمی توان کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه درباره شیوه جدید قراردادهای نفتی و برخی انتقاداتی که به این قراردادها مطرح می شود، گفت: متن قراردادها هنوز برای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال نشده است. دولت متن این قراردادها را برای ما ارسال خواهد کرد و ما بررسی و اعلام نظر می کنیم که آیا این قراردادها با سیاست های کلی انطباق دارد یا نه.

رضایی همچنین درباره شرایط کشور و چگونگی عبور دولت از وضعیت فعلی اقتصاد اظهار کرد: برای اینکه دولت از رکود خارج شود ابتدا محیط کسب و کار در داخل باید بهبود یابد. این در حالی است که امروز رتبه ما در این زمینه در جهان بین جایگاه ۱۲۰ تا ۱۳۰ است.

وی با تاکید بر اینکه بدون ایجاد بهبود در محیط کسب و کار سرمایه گذاران خارجی دل به سرمایه گذاری در کشور نخواهند داد، ادامه داد: در اولین اقدام محیط کسب و کار در داخل باید فراهم شود همچنین دولت باید از حالت مصرفی به دولت تولیدی تغییر وضعیت بدهد و تلاش کند که تولید ملی رونق یابد؛ در آن صورت است که با درآمدهای کافی که به وجود می آید می تواند قراردادها را عملیاتی کند.

رضایی گفت: دولت باید کاری کند که قراردادهای کاغذی تبدیل به قراردادهای واقعی شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به ارزیابی از وحدت اصولگرایان در جریان رقابت های پیش رو پرداخت و با تاکید بر اینکه من همیشه طرفدار وحدت بوده ام، اظهار کرد: بدون وحدت نمی توانیم کشور را اداره کنیم؛ چه وحدت اصولگرایان و چه وحدت و انسجام ملی. تفرقه، تکروی و پافشاری روی سلیقه های مختلف هم به اصولگرایی و هم به وحدت ملی آسیب وارد می کند.

رضایی در بخش دیگری از نشست خبری به ارائه گزارشی از جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و با اعلام اینکه امروز بخش هایی از سیاست های کلی خانواده به تصویب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید، اظهار کرد: سیاست های خانواده که از سوی دفتر مقام معظم رهبری برای مشورت به مجمع ارسال شده بود، پس از بررسی در کمیسیون علمی و فرهنگی دبیرخانه مجمع و بررسی در کمیسیون مربوطه مجمع تشخیص مصلحت نظام در نهایت در جلسه امروز مورد بررسی و بحث قرار گرفت و از ۱۸ سیاست پیشنهادی پنج سیاست آن به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مساله در سیاست های کلی خانواده این است که خانواده باید سنگ بنای جامعه اسلامی قرار بگیرد، گفت: اگر فرهنگی که امروز در غرب رایج است و متاسفانه نیز وارد جامعه ما شده است، بیشتر در جامعه ما گسترش یابد نه تنها آمار طلاق افزایش می یابد بلکه آسیب های اجتماعی نیز گسترش خواهد یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان جزئیات پنج بند مصوب امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط به سیاست های کلی خانواده پرداخت و خاطرنشان کرد: براساس بند اول این سیاست ها، ایجاد جامعه خانواده محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن در جهت الگوی اسلامی خانواده مورد تاکید قرار گرفته است.

رضایی محور قرار گرفتن خانواده در قوانین، مقررات، برنامه ها، سیاست های اجرایی مرتبط و نظام شهرسازی در کشور و همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی را به عنوان دومین بند سیاست های کلی خانواده مطرح کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برجسته کردن کارکردهای خانواده و مسجد برای حفظ و ارتقاء هویت اسلامی و ملی و صیانت از خانواده و جامعه به عنوان بند سوم سیاست کلی خانواده، نهضت فراگیر ملی برای ازدواج موفق همه دختران و پسران و افراد در سنین ازدواج و تشکیل خانواده اسلامی و نفی تجرد به عنوان بند چهارم و همچنین ارتقاء سرمایه اجتماعی بر مبنای به کارگیری ظرفیت های آموزشی و تربیتی، فرهنگ سازی و تقویت تعاملات اخلاقی و مقابله موثر با جنگ نرم دشمنان علیه خانواده، ایجاد فرصت برای حضور مفید و موثر خانواده در کنار یکدیگر و استفاده موثر خانواده از اوقات فراغت جمعی به عنوان بند پنجم این سیاست ها به تصویب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

رضایی اضافه کرد: احتمالا در جلسات آینده مجمع، بررسی و تصویب بندهای دیگر این سیاست ها ادامه پیدا می کند و تا پایان سال نیز این سیاست ها تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد.

محسن رضایی در ابتدای این نشست خبری با تبریک به مناسبت سالروز پیروزی ملت ایران اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با شعار پیروزی خون بر شمشیر توانست یکی از ابرقدرت های جهانی به نام آمریکا را به زانو درآورد. این پیروزی نشان داد که ملت های دنیا با دست های خالی نیز می توانند حقوق خود را احیا کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دفاع مقدس نیز همین اندیشه و شعار توانست ملت ایران را از یکی از بزرگترین حوادث تاریخی نجات دهد. در آنجا نیز ملت ایران با دست های خالی توانستند اجتماع ابرقدرت ها که هم شوروی و هم آمریکا پشت صدام بودند را به زانو درآوردند.

وی با بیان اینکه مهمترین پیام انقلاب اسلامی این است که ما می توانیم، تاکید کرد: امروز شرایط و توانمندی ها و تجربه ملت ایران در مقایسه با ۲۲ بهمن ۵۷ بسیار بیشتر و گسترده تر شده است. به همین دلیل نباید به یاس و ناامیدی هایی که عده ای در داخل کشور به آن دامن می زنند و فکر می کنند که ملت ایران نمی تواند گام های بعدی را بردارد، گوش داد.

رضایی اظهار کرد: بسیاری امروز درصدد آن هستند که بگویند اگر ایران نسبت به آمریکا و قدرت های دیگر را تعیین نکند نمی تواند کار دیگری انجام دهد. این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی عده ای چنین حرف هایی را بر زبان می آوردند. در دفاع مقدس نیز شاهد طرح چنین مباحثی از سوی برخی بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز عده ای می گویند که نمی توانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم در حالی که تجربه انقلاب و دفاع مقدس نشان داده که می توانیم از مشکلات و موانع که بر سر راهمان است عبور کنیم.

رضایی اظهار کرد: امیدوارم این درس بزرگ انقلاب در کشورمان جاودان و پایدار بماند و با پیروی از این درس بزرگ بتوانیم از موانع و مشکلاتی که بر سر راه ملت ایران وجود دارد، عبور کنیم.

tel final1

Share