آتشی که خاموش شد

آتش سوزی در بازار شهر رشت دو مصدوم بر جای گذاشت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آتش سوزی در دو باب مغازه قدیمی به وسعت ۲۰۰ متر مربع در مرکز بازار شهر رشت با اقدام سریع آتش نشانان شهر باران مهار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آتش سوزی در دو باب مغازه قدیمی به وسعت ۲۰۰ متر مربع در مرکز بازار شهر رشت با اقدام سریع آتش نشانان شهر باران مهار شد.

۲۰۳۸-۵۱۹ این آتش سوزی در ساعت ۱۲:۲۸ دقیقه ظهر امروز ۲۷ بهمن ماه ۹۴ به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که بی درنگ محمد صفرپور مسوول شیفت ستاد فرماندهی ۱۲ دستگاه خودرو از ۶ ایستگاه آتش نشانی بهمراه ۴۳ آتش نشان و ۱۲ افسر ارشد سازمان را به محل حادثه واقع در خیابان شریعتی- روبروی پاساژ کویتی- سرای دو مرتبه اعزام کرد.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی که در محل حادثه حضور داشت با بیان اینکه کانون آتش سوزی یک باب مغازه ساخت جواهر بوده افزود: به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده شد دو باب مغازه به متراژ ۲۰۰ متر مربع به شدت در حال سوختن بوده که آتش نشانان با تجهیز خود به تجهیزات انفرادی بخصوص دستگاه تنفسی از سه طرف به مهار آتش پرداختند.

مومنی در ادامه با بیان اینکه آتش نشانان توانستند در کمتر از ۱۵ دقیقه به مهار آتش بپردازند افزود: وجود مواد قابل اشتعال(بنزین) و کپسولهای گاز در محل آتش سوزی و همچنین سقفهای چوبی بهم پیوسته و بدون دیوار آتش بر، مهار آتش را برای آتش نشانان نفس گیر کرده بود که خوشبختانه با اقدام سریع و درست تیم های آتش نشان؛ توانستند از گسترش آتش به مغازه های همجوار جلوگیری بعمل آورند.

درادامه بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی به بازدید های دوره ای کارشناسان پیشگیری و آتش نشانان از بازار رشت اعم از مغازه ها، کاروانسراها، سازه های ساختمانی اشاره داشت و افزود: در این حادثه آتش سوزی بواسطه بازدیدهای دوره ای صورت پذیرفته آتش نشانان با آگاهی کامل از محل حادثه به محل اعزام شدند که خوشبختانه تاثیر به سزا و مطلوبی در عملکرد اطفای آتش سوزی امروز داشته است .

رمضانی به وجود انبارهای مختلف همچون روغن- پلاستیک- رنگ و … در مرکز شهر رشت اشاره داشت و افزود: متاسفانه با توجه به بافت قدیمی و وجود چنین کاربری های پرخطر درمرکز بازار رشت هر گونه بی توجهی به ایمنی و بروز حوادثی همچون آتش سوزی میتواند با فاجعه بزرگی همراه شود. از این رو به تمامی کسبه توصیه می شود نکات ایمنی و آتش نشانی را جدی گرفته وهمکاری لازم را با  آتش نشانان در جهت برخورداری ازشهری ایمن داشته باشند.

شهرام مومنی میزان خسارت وارده بواسطه وجود مقادیر طلا و جواهر در کانون حریق را در دست بررسی خواند و افزود: علت حادثه جابجایی بنزین در مجاورت شعله روشن بوده که موجبات بروز آتش سوزی فراهم شده است.

در این آتش سوزی مالک مغازه جواهر فروشی بهمراه یک تن دیگر”کارگر مغازه” دچار سوختگی شده که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان ولایت انتقال یافتند.

Share