از گوشه کنار سیاست در گیلان

یک انتصاب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان/روایت استیلی از دهن کجی آشکار به عدالت/اعدام دو قاچاقچی رشت/به کوچک شدن تالش معترضیم/نمی‌توانم با رویکردی امنیتی و سیاسی با افراد رفتار کنم/درخواست برخورد نهادهای امنیتی و انتظامی با عوامل آتش سوزی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

اعدام دو قاچاقچی رشت

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان گیلان ، محکومین آقایان (و.ع) فرزند محمد تقی۳۴ ساله دارای سوابق متعدد کیفری با اتهام خرید و نگهداری ۸۷ گرم هروئین و ( ا .ت ) فرزند علی ۳۳ ساله فاقد سوابق کیفری با اتهام حمل چهار کیلو و نهصد و شصت گرم هروئین توسط دادگاه انقلاب اسلامی رشت به اعدام محکوم شده و حکم آن پس از طی تشریفات قانونی و تایید در دادستانی کل کشور و موافقت ریاست محترم قوه قضائیه ، صبح امروز در زندان مرکزی شهر رشت به اجرا در آمد.
لازم به ذکر است تقاضای عفو متهمین فوق الذکر در دو مرحله توسط کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی مطرح گشت که پس از انجام بررسی های لازم و عدم احرازشرایط، رد شد. بر اساس این گزارش تمامی مراحل دادرسی محکومین با حضور وکلای آنان و نماینده دادستان برگزار شد.

یک انتصاب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

showimageبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) :مراسم معارفه رضا ایران پور،به عنوان مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع  و جمعی از کارکنان دانشگاه درسالن اجلاس ستاد مرکزی شماره یک  دانشگاه برگزارشد.

در این مراسم ابتدا معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از زحمات مدیر مالی سابق، با بیان اینکه اهمیت سیستم مالی دانشگاه بر هیچکس پوشیده نیست از کارکنان  این دانشگاه ،دقت و نظارت در روند پیشرفت امور محوله را خواستارشد.

سپس ایران پور،مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تشکر از معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه،اظهار کرد: به منظور  هرچه بهتر شدن نظام مالی دانشگاه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد .

لازم به ذکر است در آینده نزدیک طی مراسمی از مرجان افشاریان مدیر سابق مالی دانشگاه نیز تقدیر  بعمل خواهد آمد.

روایت استیلی از دهن کجی آشکار به عدالت

حمید استیلی، سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در آستانه سالگرد تولدش به علت مساله مربوط به مهدی شریفی دل و دماغ شرکت در جشن تولد خانوادگی خودش را هم نداشت.
استیلی که روز ۲۰ دی ماه ۴۸ ساله می‌شود، در مصاحبه با ورزش سه گفت: به خاطر مساله مهدی شریفی آن قدر دلخورم که از صبح نتوانسته‌ام درست به کارهایم برسم، همدی شریفی دیروز رسماً بازیکن ما بود اصلاً کدش هم برای نیروی دریایی خورده بود اما ناگهان آدم‌های محترمی از درودیوار سر وکله شان پیدا شد و تا ما به خودمان بجنبیم جنگی که اصلاً ما درگیرش نشده بودیم مغلوب شد و مهدی شریفی بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی شد.

استیلی که کمتر این گونه از شرایط فوتبال ناراحت می‌شود افزود: ما آمدیم و دیدیم از استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز، نماینده مجلس و فرماندار و استاندار و مقام های مختلف پا پیش گذاشتند و این بازیکن را به تیم فوتبال تراکتورسازی بردند، طوری ناراحتم که خودم هم برایم غریب است، درست است که آنها نماینده ایران در آسیا هستند اما ما هم نماینده استانی هستیم که در سال‌های گذشته به این فوتبال خدمت کرده و هوادارانش با اخلاق‌ترین تماشاگران هستند، دلم برای این عزیزان ناراحت است که حقشان خورده شده و جلوی چشمشان به عدالت دهن کجی شده است.

درخواست برخورد نهادهای امنیتی و انتظامی با عوامل آتش سوزی

photo_2016-01-10_20-31-20عضو مجمع نمایندگان استان گیلان مهم ترین علت آتش سوزی ۲۹ هکتار از جنگل های لاهیجان و سیاهکل در طی روز گذشته را عامل انسانی دانست و خواستار برخورد نهادهای امنیتی و انتظامی با عوامل حادثه شد.

ابوذر ندیمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آتش سوزی روزگذشته در جنگل‌های خلارود و گلپر از شهرستان سیاهکل، گفت:‌ متاسفانه روز گذشته ۲۹ هکتار از باغات چای در بخش مرکزی لاهیجان در آتش سوخت که این آتش سوزی در فواصل ساعتی مختلف اتفاق افتاده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عامل انسانی دلیل اصلی این آتش سوزی بوده است، افزود: پس از بررسی های به عمل آمده از سوی مسئولان محلی مشخص شد که موضوع تغییر کاربری ها علت این آتش سوزی نیست، زیرا این مناطق جزء اراضی ملی محسوب می شوند؛ بنابراین عامل انسانی مهم ترین دلیل این حجم از آتش سوزی ها در منطقه لاهیجان است.

وی با تاکید براینکه چندین موتور سیکلت سوار مشکوک دراین اتفاق از سوی مسئولان امنیتی مورد تعقیب قرارگرفتند، تصریح کرد: موضوع بسیار مهم در این اتفاق آن است که هیچ کدام از زمین های آتش گرفته شده مالکیت شخصی نداشته و همه جزء اراضی ملی محسوب می شوند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با یادآوری آتش سوزی ۲۹ هکتار ازجنگل های لاهیجان و سیاهکل، افزود: با توجه به کنترل آتش سوزی ها، از مسئولان انتظامی و امنیتی انتظار می رود که هرچه سریعتر با عوامل آن برخورد قاطعانه داشته باشند.

به کوچک شدن تالش معترضیم

به گزارش فارس , شهردار تالش رشد عمده تمام شهرها را به طرف مرکز گیلان دانست و تصریح کرد: در طرح جامع جدیدی که از طرف وزارت راه و شهرسازی به ما ابلاغ شده مساحت شهر تالش کاهش یافته زیرا در مدت ۱۳ سال اخیر در نواحی مناطق پایین منطقه گردشگری پارک سیاه‌داران این شهر هیچ ساخت‌وسازی صورت نگرفته است.
وی زمین‌های منطقه مذکور را زراعی و برنج‌کاری عنوان کرد و گفت: عدم ساخت‌وساز در سیاه‌داران کمیسیون شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه را بر آن داشت تا سیاه‌داران را جزو محدوده شهر تالش نداند.
محمدپور با بیان اینکه با تصمیم کمیسیون مذکور حدود ۷۰ هکتار از مساحت شهری تالش کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر تالش شدیداً به این مورد معترض هستند و محدوده شهری ما به لحاظ طولی در طرح جدید جامع به هیچ عنوان اضافه نشده است.

نمی‌توانم با رویکردی امنیتی و سیاسی با افراد رفتار کنم

حجت-الاسلام-ساجدی-۱۵۰x110به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور و تأکید معظم له درباره اصل برگزاری انتخابات اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با حق‌الناس خواندن انتخابات فرمودند که در بحث نظارت، اجرا و احترام به آرای مردم باید به‌عنوان یک وظیفه شرعی و اخلاقی نهایت دقت صورت گیرد.

ساجدی بابیان اینکه در جریان انتخابات سال ۸۸ تعدادی از کاندیداها به نتیجه اعتراض و درخواست ابطال داشتند تصریح کرد: مشابه این اتفاق در دوره سوم مجلس شورای اسلامی رخ داد که یکی از مراجع قانونی درخواست ابطال انتخابات را داشت که امام خمینی (ره) به‌صورت جدی و باصلابت مقابل آن ایستادند و در نمونه دیگر در سال ۱۳۸۸ برخی از کاندیداها پیشنهاد ابطال را دادند که رهبر معظم انقلاب به‌صورت جدی ایستادگی کردند و ازجمله استدلال ایشان این بود وقتی‌که ۴۰ میلیون مردم پای صندوق رأی آمدند با چه بهانه‌ای آن را ابطال کنیم آیا از مردم صلب انگیزه نمی‌شود.

وی همچنین به فرمایشات رهبر انقلاب درباره مسئله نفوذ و تأثیر آن بر انتخابات و نتیجه آن اشاره کرد و گفت: هدف از زیر سؤال بردن انتخابات و روند آن زیر سؤال بردن نظام است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نماز جمعه در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه به‌منظور منشور عملی و اخلاقی نماز جمعه و امام جماعت است.

وی بابیان اینکه اگر امام‌جمعه رابطه صمیمی با مردم را نداشته باشد مسئولین چگونه رفتار خواهند کرد افزود: استدلال من این بود که اگر امروز در جایگاهی که قرار گرفتم بلاتشبیه رهبر معظم انقلاب یا پیامبر عظیم‌الشأن اسلام قرار بگیرند همین رفتار صمیمی، متواضعانه و راحت با مردم را خواهند داشت.

ساجدی با اشاره به اینکه ائمه جمعه و جماعت باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که جایگاه امامت جمعه و نماز حفظ شود بیان کرد: سیاست‌گذاران و مسئولان سیاست‌گذاری ائمه جمعه باید به‌گونه‌ای با ائمه جمعه رفتار کنند که از آن‌ها قدرشناسی شود و از وجود و نقش ائمه جمعه در حل مسائل مختلف استفاده شود.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که نماز جمعه به‌منزله قرارگاه معنوی و اخلاقی است که فرماندهی این قرارگاه با امام‌جمعه است گفت: این نکته به‌خصوص در شهر و استان ما خیلی باید موردتوجه قرار گیرد که یکی از آسیب‌های شایع پراکندگی، تشتت و عدم انسجام در مسئولان است که یکی از مطالبت مردمی نسبت به بنده نیز است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه باید در خطبه‌های نماز جمعه حقایق بیان شود افزود: امام‌جمعه لازم نیست که به‌طور خاص انتظار و ذائقه مردم را مدنظر قرار دهد بلکه باید حقایق را به‌صورت مستدل و متقن بیان کند.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره قلب و مرکز فرهنگی شهر بودن نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه محل هدایتگری سیاسی و فرهنگی است موضوعاتی مانند فقه، سبک زندگی، ادب و فرهنگی کتاب‌خوانی باید از سنگر نماز جمعه به شیوه‌های مختلف تبیین شود.

ساجدی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون جذب جوانان برای حضور در نماز جمعه تصریح کرد: امام‌جمعه نباید از طریق بازیگری بلکه باید از طریق قلب و دل جوانان را ترغیب کرده و رفتار وی دارای سلوک بوده و نحوه تعاملی داشته باشد که بتواند جوانان را به‌خوبی جذب کند و باید حرف نو بزند نه حرف بدعت آموز و باید با یک ادبیات و گفتمان تازه و جذاب مسائل اخلاقی و اسلامی را بیان کند.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه به فرمایش مقام معظم رهبری درباره رفتار ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: رفتار ائمه جمعه و جماعت باید رفتاری طلبگی داشته باشد گاهی اوقات دیده‌شده که برخی برای ما خط‌کش می‌گذارند که با این افراد تماس بگیر یا با برخی تماس نگیر و برخی را در دفترت راه بده برخی را راه نده که من در پاسخ به آن‌ها می‌گویم که من به‌عنوان امام‌جمعه رویکردم به افراد رویکردی فرهنگی است و من نمی‌توانم با رویکردی امنیتی و سیاسی با افراد مختلف رفتار کنم ولی در عزل و نصب‌ها باید از مراجع ذی‌صلاح استعلام گرفت.

tel final1

Share