شعبانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

یکی از وظایف نماینده کمک به رفع موانع توسعه است/حق انزلی بالاتر از وضع فعلی است/پیگیری پروژه های ناتمام از مهم ترین وظایف نماینده جدید است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شعبانی در پاسخ به این سئوال که چرا نماینده های جدید کار و پروژه های نماینده قدیم را به اتمام نمی رسانند اظهار کرد: این فکر بسیار اشتباه است زیرا اگر پروژه ای شروع می شود به دلیل آنکه از بیت المال برای هزینه شده است باید به اتمام برسد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در چهارمین روز ثبت نام مجلس شورای اسلامی در بندرانزلی کریم شعبانی پس از حضور در فرمانداری شهرستان و اتمام ثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوی سوالات آنها شد.

shabani01041شعبانی با بیان اینکه بنا به فرموده امام (ره) مجلس در راس امور است و مقام عظمای ولایت نیز مجلس را مظهر اراده ملت دانستند اظهار کرد:ملت در تعیین سرنوشت خودشان نقش دارند و با رآی دادن به نمایندگان از آرمان های خود در سنگر قانونگذاری دفاع می کنند که امیدوارم بتوانیم کمک شایانی در راستای مشارکت بالای مردم داشته باشیم.

وی در مورد رفع معضلات شهرستان بندر انزلی گفت: با توجه به ظرفیت انزلی در بحث توسعهمتاسفانه موانعی در سر راه آن وجود داشته که موجب شده است  آن نگاه و توجه واقعی به انزلی صورت نگیرد.در سالهای گذشته یکی از اهداف بنده این بوده که با استفاده از صاحب نظران و ارتباطات سازنده با مسئولین بتوانم این موانع را برطرف کنم.

وی تصریح کرد: راه کارها و برنامه هایی را برای برطرف کردن این موانع  تهیه کرده ایم که انشالله بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم.
فرماندار اسبق شهرستان های فومن، صومعه سرا و تالش افزود: موانعی موجب عدم توسعه شهرستان شده است که یکی از کارکردهای نماینده این است که علت یابی کرده و به مسئولین در رفع این موانع کمک کند.
شعبانی ادامه داد: بحث وجود اعتبار با نحوه ی عملکرد یا استفاده از اعتبارات متفاوت است یعنی احتمال دارد در یک پروژه ای اعتبار داشته باشیم اما شیوه اجرای آن پروژه غلط باشد که این موضوع نیز یکی از موانع مدیریتی است. به طور مثال تالاب بین المللی انزلی یک پروژه ملی است و حجم عملیات و کارکردش در سطح ملی بوده و اعتبارات زیادی می خواهد که اگر اعتباراتی کم برای یک پروژه عظیمی مثل تالاب بگذارید آن اعتبارات کم اثر بخشی نخواهد داشت لذا حجم اعتبارات در بعضی از پروژه های بزرگ بسیار مهم است لذا اگر اعتباری آمده است آن اعتبار سهم واقعی تالاب نبوده و باید بیش از آن می آمد اما موضوع دیگر است که یک بخشی اعتبار می آید اما خوب عملیاتی و هزینه نمی شود که بخش شیوه اجرای آن پروژه هم مهم است.
شعبانی از هدف خویش در مورد ثبت نام انتخابات خاطرنشان کرد: بنده تجاربی در حوزه اجرایی و در جایگاه های فرمانداری داشتم و در پیگیری امور برای توسعه شهرستان ها ارتباطات خوبی با مسئولین استانی و کشوری داشته ام لذا با توجه به تجاربی که اندوختم لازم دیدم این تجارب را در اختیار شهرم و همشهریان خود قرار دهم تا بتوانیم برای توسعه انزلی خدمتگزار همشهری های قهرمانم باشیم .
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انزلی عنوان داشت: مبحث اشتغال زایی یکی از اولویت های کشور است . شهرستان انزلی دارای ظرفیت های گوناگون است که میتوان با بهره گیری از این ظرفیت ها نظیر بزرگترین بندر شمال ، شیلات ، منطقه آزاد و تالاب شهرستان را ارتقاع داده و خلا ها را پر کنیم و اگر بتوانیم امنیت اقتصادی ایجاد کنیم معضل اشتغال را حل خواهیم کرد و یکی از اهداف بنده ظرفیت سازی و ارتقاء ظرفیت های موجود برای بالا بردن اشتغال است .اگرچه در تمام زمینه ها کار شده است ولی هنوز جای کار دارد زیرا باید امور مردم به راحتی بچرخد .
شعبانی در پاسخ به این سئوال که چرا نماینده های جدید کار و پروژه های نماینده قدیم را به اتمام نمی رسانند اظهار کرد: این فکر بسیار اشتباه است زیرا اگر پروژه ای شروع می شود به دلیل آنکه از بیت المال برای هزینه شده است باید به اتمام برسد و اگر لازم نبوده آن پروژه چرا از ابتداشروع شده است و هر نماینده ای که در هر کجا به روی کار می آید باید پروژه های گذشته را کامل کند و این موضوع برای هر شهری آفت بحساب می آید و این نگاه نگاهی توسعه یافته ای نیست.

وی ادامه داد:بطور مثال در شهرستان انزلی پروژه کنارگذر ,مصلی به عنوان نماد مذهبی شهر , فاضلاب , پل ولایت سالها طول کشیده و هنوز پایان نیافته است که در همین راستا هر فردی وظیفه دارد به پروژه ها شتاب دهد زیرا اگر به موقع کار نشود دود آن به چشم خودمان میرون مانند پروژه کمربندی که با ۲۰ میلیارد به اتمام می رسید ولی حالا ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
شعبانی با بیان اینکه سطح آگاهی مردم انزلی بسیار بالا است , اظهار کرد: باید از خرد جمعی ,صاحب نظران و بوِیژه جوانان استفاده شود زیرا موجب توسعه شهری می شود و در همین زمینه انزلی باید سهمش را از استان و کشور دریافت کند و همچنین منظره ی فرهنگی و اجتماعی انزلی کمی دچار خدشه شده است که با کمک همه باید آن را به جایگاه اصلی بازگردانیم زیرا با توجه به تاریخ حق انزلی بالاتر از اینها است.

tel final1

Share