استاندار گيلان

گیلانیان به دولت اعتدال عشق می‌ورزند/میرزا کوچک توانست شأن ملی و هویت تاریخی کشورش را تقویت کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی میرزاکوچک را از چهره‌های سرشناس مشروطه دانست و افزود : میرزا بعنوان رهبر جنبش جنگل با کمک جمعی از همفکران صمیمی خود توانست شأن ملی و هویت تاریخی کشورش را تقویت کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمد علی نجفی در ر همایش بازشناسی جنبش جنگل و نگاهی نو که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت برگزار شد گیلان را سرزمین علما و فقها، ایثار و شهادت، نمونه‌ی وحدت مذاهب و قومیتها، طلایه‌دار هنر و موسیقی، سردمداری نشر و مطبوعات و نقدهای ناصحانه دانست و افزود :  عشق به نظام و ولایت، وحدت بزرگان علم و سیاست ، اوج امنیت، فعالیت و نشاط، صفا و صمیمت، از بن مایه‌های فرهنگی این مردم می باشد که به لطف الهی در این خطه‌ی سرسبز و سرشار از نعمات الهی به گیلان ارزانی شده است .

photo_2016-01-15_15-08-09 استاندار گیلان میرزا را عالم مجاهد، زمان شناس، شهید، اُسوه و از افتخارات شاخص استان توصیف کرد و افزود :  این شایستگی‌ها از آنجاست که گیلان به لطف الهی مردمی معتدل و بدون افراط و تفریط را در خود دارد .

دکتر نجفی سرزمین گیلان را نمونه وحدت مذاهب و اندیشه های مختلف در بحث دین و معرفت دانست و افزود :  امروز در گیلان علی الخصوص در غرب این استان هم زیستی خوب و مسالمت آمیزی که زبانزد در کشور و منطقه است را شاهد هستیم و اهل تشیع و تسنن در کنار هم به زیبایی زندگی می کنند .

وی با بیان اینکه  درک بالای فرهنگی و سیاسی، مردمان گیلان را از تنگ نظری‌ها دور کرده است اظهار داشت : فضای پر نشاط سیاسی گیلان گواه این ادعاست.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه گیلانیان به دولت اعتدال عشق می‌ورزند تصریح کرد :  رأی بالای مردم به دکتر روحانی و استقبال بی‌نظیرشان در سفر رییس جمهور به گیلان نمونه‌ی بارزی از این عشق و محبت گیلانیان به دولت تدبیر و امید است.

دکتر نجفی میرزاکوچک را از چهره‌های سرشناس مشروطه دانست و افزود : میرزا بعنوان رهبر جنبش جنگل با کمک جمعی از همفکران صمیمی خود توانست شأن ملی و هویت تاریخی کشورش را تقویت کند .

وی با بیان اینکه میرزا جریان قیام را از زادگاهش گیلان آغاز کرد,افزود :  هدف اصلی او در بر پا داشتن قیام جنگل مبارزه با بیگانگان و متجاوزین به خاک کشور بود.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه در آن دوران دو دولت استعماری روسیه و بریتانیا از شمال و جنوب به ایران تاخته بودنداظهار داشت :  دغدغه‌ی او فقط منحصر به تجاوز بیگانگان به کشور نمی شد بلکه او نگران استبداد داخلی نیز بود.

وی جهل و عدم آگاهی مردم نسبت به حقوق خود و بی مسئولیتی و عدم تعهد اجتماعی آنان را از دغدغه‌ی بزرگ میزا عنوان کرد و افزود : این موضوع به وضوح در اعلامیه‌ی میرزا  که در اعلام حکومت جمهوری بود آورده شده که برای پیمودن راه ترقی باید ملتها به حقوق خود واقف باشند و بدانند که طوق بندگی دیگران را به گردن نگذارند.

استاندار گیلان ادامه داد: امروز فرزندان میرزا دور هم جمع شده ایم که بار دیگر، با ارزش های والای حرکت، جنبش و قیام میرزا کوچک میثاق ببندیم و راه او را که راه صداقت، درستی، راست گفتاری و دوری از پذیرش استبداد و استعمار بود، دنبال کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ما امروز به عنوان ادامه دهندگان راه میرزاکوچک جنگلی مسئولیت بزرگی را عهده داریم اظهار داشت :  به لطف الهی و هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش های دولت تدبر و امید و همکاری خوب بخش های مختلف سیاسی ، اجرایی و روحانیت معزز در گیلان فضای آرامش و امید را شاهد هستیم واستان توانست در بخش های مختلف بهبود فضای کسب و کار، ، حوزه‌های عمرانی ، فرهنگی و هنری ، برگزاری دوره‌های نمایشگاه کتاب ، مطبوعات و جشنواره‌‌های مطبوعات و همایش‌های  هنری و سینمایی پیشرفت‌ کند .

حضور در آرامگاه میرزا کوچک جنگلی  و قرائت فاتحه و نثار شاخه گل بر سر مزار و همچنین دیدار از منزل این مبارز نستوه از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گیلان بود.

tel final1

Share