گسترش همکاری های دو جانبه مرزبانی و منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کیاست سپهری فرمانده مرزبانی استان گیلان با رضا مسرور ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و با تشکر از تعاملات و همکاریهای صورت گرفته از سوی این سازمان، برای همکاری و همراهی در حوزه های مرتبط با امنیت دریایی و مرز آبی این منطقه به منظور توسعه و رونق اقتصادی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ،کیاست سپهری فرمانده مرزبانی استان گیلان با رضا مسرور ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و با تشکر از تعاملات و همکاریهای صورت گرفته از سوی این سازمان، برای همکاری و همراهی در حوزه های مرتبط با  امنیت دریایی و مرز آبی این منطقه به منظور توسعه و رونق اقتصادی اعلام آمادگی کرد.

Mr-masror-&-farmaneh-marzbani-1394.10.27مسرور در این دیدار با بیان اینکه این سازمان در دو سال اخیر اقدامات مناسبی در حوزه آزاد سازی سواحل و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه انجام داده است اظهار داشت: با توجه به مجتمع های تفریحی، گردشگری دریایی احداث شده ازجمله مرکز تفریحات دریایی و هم چنین احداث پروژه های زیر ساختی و طرح های توسعه ای منطقه در دریا توسعه همکاریهای دو جانبه ضروری است و با توجه به احداث مجتمع بندری در حال احداث کاسپین از هم اکنون می بایست برنامه ریزیهای لازم برای امنیت دریایی و حضور شناورهای خارجی در این مجتمع بندری انجام شود.

مدیرعامل سازمان با اشاره مذاکرات صورت گرفته در خصوص استقرار شناور دریایی در منطقه و رویکرد تعاملی دو دستگاه که خدمت به مردم را در الویت برنامه های خود قرار داده اند خاطر نشان کرد: گام های مثبتی در زمینه های امنیتی و انتظامی در این منطقه برداشته شده است و نظارت مستمر بر تردد شناورهای صیادی و تفریحی و تسریع در ساماندهی و شناسنامه دار کردن شناورهای دریایی و عبوری از منطقه ضروری است.

سپهری در خصوص استقرار ناوگروه شناور مرزبانی در منطقه آزاد انزلی اعلام آمادگی کرد و با اشاره به روند رو به رشد منطقه در سالهای اخیر خواستار بهره مندی از ظرفیت های این سازمان برای افزایش کنترل و امنیت دریایی ،حضور مستمر در سواحل منطقه و جلوگیری از تصرفات غیر مجاز حریم شصت متری سواحل در محدوده منطقه شد.

فرمانده مرزبانی استان گیلان با بیان اینکه  گیلان یکی از مناطقی است که هیچ گونه مشکل امنیتی در مرزهای این استان وجود ندارد افزود: جلوگیری از هرگونه بهره‌برداری غیر مجاز در منطقه اختصاصی ماهیگیری در دریای خزر. نظارت به منظورعدم انجام فعالیت‌های غیر قانونی و هر گونه بهره‌برداری مغایر اجرای مفاد معاهدات و پروتکل‌های قوانین بین‌المللی و اجرای قوانین و مقررات مرتبط  از وظایف مرزبانی در منطقه آزاد انزلی می باشد.

tel final1

Share