مدیرعامل شرکت گاز گیلان

گاز رسانی به ۲۰۰ روستای گیلان در دهه فجر/یک‌سوم سوخت در ناوگان حمل و نقل از گاز تأمین می‌شود/تمام شهرهای گیلان به جزء ماسوله گاز دارند/خبرنگاران سفیران انرژی در گیلان می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ظهیری با بیان اینکه اکنون تمام شهرهای گیلان به جزء ماسوله گاز دارند، تصریح کرد: حتی دوردست‌ترین شهرهای گیلان مانند جیره‌سر، بره‌سر و ماکلوان گاز و مصر‌ف‌کننده دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،مدیرعامل شرکت گاز گیلان از گازرسانی به ۲۰۰ روستای استان در دهه فجر امسال خبر داد.

zahiri_2016-01-08_12-49-28جمشید ظهیری صبح امروز در نشست با خبرنگاران و اعضای کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت گاز گیلان پرداخت.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ شهری در گیلان گازدار نبود، اظهار کرد: قبل از انقلاب عمدتاً تولید گاز با هدف صادرات صورت می‌گرفت و امروز گازرسانی به یک سوخت داخلی مولد انقلاب تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان ادامه داد: طرح گازرسانی به شیوه مصرف داخلی براساس گازرسانی به روستاها، شهرها، صنایع و اخیراً به حمل و نقل برنامه‌ریزی شده است.

ظهیری با بیان اینکه اکنون تمام شهرهای گیلان به جزء ماسوله گاز دارند، تصریح کرد: حتی دوردست‌ترین شهرهای گیلان مانند جیره‌سر، بره‌سر و ماکلوان گاز و مصر‌ف‌کننده دارند.

وی گیلان را کلانشهر بزرگی دانست و گفت: فاصله روستاها در گیلان کوتاه بوده و در این استان به یک‌هزار و ۳۸۶ روستا از مجموع ۲ هزار و ۵۹۹ روستا گازرسانی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اکنون ۷۶ درصد جمعیت روستایی گیلان گاز دارند، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۱۰۰ هزار صنعت در گیلان فعال بوده و عمدتاً زیرپوشش اداره گاز قرار دارند که بیشتر این صنایع، خرد و روستایی مانند مرغداری‌ها هستند که در روستاها استقرار دارند.

ظهیری با اشاره به اینکه برای تولید هر کیلوگرم گوشت و مرغ یک‌متر مکعب گاز برای ایجاد فضای گرم لازم است، یادآور شد: تمام صنایع برای تولید به گاز وابسته هستند.

وی گفت: در گیلان ۹۰ جایگاه سوخت طبیعی سی‌.ان‌.جی وجود دارد و یک‌سوم سوخت در ناوگان حمل و نقل از گاز تأمین می‌شود.

این مسئول تحویل گاز پاک و مستمر را جزء تعهد شرکت گاز استان دانست و ادامه داد: برای اینکه خدمات گازرسانی بهتر در روستاها انجام شود نیازمند پایداری در شبکه‌های گازرسانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده، پایان طرح گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که امسال گازرسانی  به ۳۰۰ روستای گیلان در برنامه قرار دارد.

این مسئول از گازرسانی به ۲۰۰ روستای گیلان در دهه فجر امسال خبر داد و یادآور شد: پروژه گازرسانی به روستاهای گیلان ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

 در نشست مذکور مقرر شده است در راستای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف گاز، خبرنگاران سفیران انرژی در گیلان شوند و آموزش‌های لازم را طی کنند.

photo_2016-01-08_12-49-39 photo_2016-01-08_12-49-45 photo_2016-01-08_12-49-52

tel final1

Share