حجت الاسلام عادلی خبرداد

کمک دو میلیاردو سیصدو پنجاه میلیون ریالی اوقاف گیلان به حوزه‌های علمیه استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عادلی به خدمات اداره اوقاف گیلان از محل موقوفات با نیت کمک به حوزه‌های علمیه اشاره و اظهار کرد: از سال ۹۲ تاکنون به مجموعه حوزه‌های علمیه گیلان ۲۳۵ میلیون تومان از محل موقوفات کمک شده‌ است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ، حجت الاسلام والمسلمین عادلی ، اظهار داشت : فرهنگ وقف ریشه در آیات و رویات دارد و گسترش آن در جامعه اسلامی جامعه دینی را در مسیر ارزش‌های دینی قرار می‌دهد .

adeli_0056مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به رسوخ دو تفکر اقتصادی افراط و تفریطی در دنیای امروز ، گفت : اقتصاد اسلامی برخلاف اقتصاد افراطی دنیای غرب بر پایه اعتدال و میانه روی بنا نهاده شده و شیوه‌ای ارائه می‌دهد که انسان از فرصت‌های خود در زندگی برای کمک به همنوع استفاده کند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، وقف را یکی از راهکارهای اسلام برای میانه روی اقتصادی در جامعه برشمرد و گفت: واقفان با انواع وقف در حوزه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی تلاش کردند تا علاوه بر تعمیق اعتقادات مردم، برای کاهش مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی نیز اقدامات سازنده‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد : معرفی موقوفات و آثار آنها در جامعه یکی از اولویت‌های کاری سازمان اوقاف برای ترویج سنت وقف است.

عادلی به نقش سنت وقف در توسعه حوزه‌های علمیه و گسترش علوم دینی اشاره کرد و گفت : واقفان خیر‌اندیش با وقف موقوفات حوزوی در ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه خدمات ماندگاری از خود به یادگار گذاشتند.

وی به خدمات اداره اوقاف گیلان از محل موقوفات با نیت کمک به حوزه‌های علمیه اشاره و اظهار کرد: از سال ۹۲ تاکنون به مجموعه حوزه‌های علمیه گیلان ۲۳۵ میلیون تومان از محل موقوفات کمک شده‌ است .

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه حوزه علمیه جامع رشت ۹۴ رقبه دارد، گفت : ۵۲ درصد عواید این رقبات برای حقوق مدرسان، ۱۵ درصد برای تبلیغات مذهبی، ۱۵ درصد هزینه روزانه مسجد جامع، هشت درصد حق تولیت و هفت درصد برای حفظ عین موقوفه هزینه می‌شود .

وی از کمک ۳۰ و ۲۱ میلیون تومانی اوقاف گیلان از محل موقوفات با نیات منطبق به حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون ۱۲۶ میلیون تومان به حوزه علمیه جامع از طرف اوقاف گیلان کمک شده‌است .

عادلی، موقوفه معین الممالک را از جمله موقوفات گیلان با نیت کمک به حوزه‌های علمیه معرفی کرد و گفت: این موقوفه که دکاکین اطراف مسجد صفی را شامل می‌شود هفت رقبه دارد .

وی بر ضرورت تشویق مردم به ویژه واقفان برای وقف با نیت کمک به حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: سنت وقف یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش حوزه‌های علمیه به عنوان ترویج کنندگان ارزش‌های اسلامی است .

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: توسعه فرهنگ وقف در گیلان با توجه به تبلیغات صورت گرفته در سال‌های اخیر خوب بوده است .

وی اذعان کرد: با فرهنگ سازی انجام شده از ۶ وقف در سال‌های گذشته به ثبت ۵۰ وقف جدید در سال‌های اخیر دست یافته‌ایم .

عادلی با بیان این که باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیت برای ترویج وقف بیشتر بهره گرفته شود، گفت: وقف و روحانیت خدمات متقابل فراوانی برای یکدیگر و ترویج اسلام داشته‌اند .

tel final1

Share