رئیس دانشگاه گیلان

کمبود تجهیزات آزمایشگاهی از مشکلات پژوهش گیلان است/بهره‌وری بیشتر کار در امر پژوهش مستلزم توجه به امور آزمایشگاهی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه در عرصه پژوهش نیازمند آسیب‌شناسی بیشتر و برطرف شدن معضلات هستیم، گفت: کمبود تجهیزات آزمایشگاهی از مشکلات پژوهش گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، احمد رضی پیش از ظهر امروز در جلسه تجلیل از پژوهشگران برتر در سالن غدیر استانداری گیلان با تبریک به مناسبت هفته وحدت و سالروز میلاد امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: مدل پذیرفته شده جهانی برای توسعه پایدار مدل دانایی محور است.

rezi-gilan-uniوی افزود: بر اساس این مدل، اصل توسعه‌دانایان متخصص کارآمدی است که با پژوهش به تولید علم می‌پردازند، مدلی که پیشرفت و رشد هر جامعه متاثر از کمیت و کیفیت پژوهش جامعه است.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه کشورهای پیشرفته بهای کلانی برای پژوهش پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: جشنواره پژوهش و فناوری یادآور گسترش این امر است و باید همکاری و همراهی در دستگاه‌های دولتی در این زمینه بیشتر شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۲ هزار نفر عضو هیئت علمی در استان هستند، افزود: این افراد در موضوعات پژوهشی فعالیت می‌کنند و پژوهشگرانی که در دیگر بخش‌های خصوصی مشغول به پژوهش هستند.

رضی تصریح کرد: در عرصه پژوهش نیازمند آسیب‌شناسی بیشتر و برطرف شدن معضلات هستیم که یکی از این مشکلات، کمبود تجهیزات آزمایشگاهی است.

وی با تصریح بر اینکه متخصصان کارآمد در سطح بین‌المللی و عرصه پژوهش در گیلان مشغول  فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: بهره‌وری بیشتر کار در امر پژوهش مستلزم توجه به امور آزمایشگاهی است.

رئیس دانشگاه گیلان ادامه داد: اخیراً تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی منعقد شده و امسال یک‌درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به موضوع پژوهش اختصاص یافته است.

این مسئول با بیان اینکه خبرهای خوبی در بودجه ۹۵ خواهیم شنید، یادآور شد: با احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و حضور دکتر نوبخت اعتبارات خوبی برای این مبحث اختصاص می‌یابد.

رضی شناسایی اولویت‌های تحقیقاتی استان برای استفاده از بودجه مذکور را ضرورت دانست و متذکر شد: باید به بازاریابی امر پژوهش در استان توجه شود تا دستاوردهای به دست آمده به تولید انبوه و فروش برسد.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم بازار این کار را گسترش دهیم علم و فناوری به طور طبیعی رشد می‌کند، خاطرنشان کرد: مستندسازی فعالیت‌های پژوهشی استان دردست اجراست و به‌زودی در قالب یک بسته ارائه می‌شود.

Share