در جلسه امروز زنجانی با نمایندگان نفت مطرح شد

پرداخت بدهی بابک زنجانی به بعد از رفع تحریمش موکول شد/زنجانی حاضر است به‌جای بدهی خود شمش آلومینیوم ارائه کند و یا نفت ۱۲۰ دلار را با نفت ۲۵ دلار جبران کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وکیل مدافع شرکت نفت HK از برگزاری جلسه‌ای با حضور بابک زنجانی و نمایندگان بانک مرکزی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به‌ریاست قاضی صلواتی خبر داد و گفت: در جلسه امروز زنجانی پیشنهاد کرد که بدهی خود را از طریق یک بانک چینی پرداخت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم ،وکیل مدافع شرکت نفت HK از برگزاری جلسه‌ای با حضور بابک زنجانی و نمایندگان بانک مرکزی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به‌ریاست قاضی صلواتی خبر داد و گفت: در جلسه امروز زنجانی پیشنهاد کرد که بدهی خود را از طریق یک بانک چینی پرداخت کند.۱۳۹۴۱۰۰۴۱۳۵۰۳۲۴۱۶۷۸۲۹۲۴

غلامرضا صادقی قهاره با اعلام این خبر گفت: پیرو احضار قبلی، امروز با حضور بابک زنجانی و وکیلش و کارشناسان بانک مرکزی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی جلسه‌ای داشتیم. البته پیشتر و بعد از اینکه از سوی دادگاه برای بازپرداخت بدهی، فرصت یک‌ماهه تعیین شد، یک جلسه برگزار و در آن جلسه بابک زنجانی ۱۵ الی ۱۶ بانک یا مؤسسه مالی خارجی را معرفی و اعلام کرد که هرکدام از این بانک‌ها مورد تأیید قرار گیرد، حاضر است بدهی خود را از طریق آنها پرداخت کند.

وکیل مدافع شرکت HK اضافه کرد: این لیست را برای بررسی به بانک مرکزی دادیم تا اینکه بانک مرکزی، روز چهارشنبه هفته گذشته، نتیجه بررسی‌های خود را به دادگاه اعلام کرد و امروز نیز نماینده بانک مرکزی در جلسه دادگاه حضور داشت.

صادقی قهاره افزود: نماینده بانک مرکزی در جلسه امروز و در حضور قاضی صلواتی اعلام کرد که هیچ‌یک از بانک‌های معرفی شده از سوی زنجانی، برای صدور ضمانت‌نامه واجد شرایط نیستند زیرا می‌بایست اعتبارشان در حدی باشد که بتوانند ضمانت‌نامه با رقم بالا صادر کنند.

وی توضیح داد: طبق اعلام نماینده بانک مرکزی اکثر این بانک‌ها و مؤسسات، ناشناخته بودند و علت اینکه پاسخ بانک مرکزی به طول انجامید این بود که زمان زیادی برای بررسی لیست ارائه شده، صرف شد.

وکیل مدافع شرکت HK ادامه داد: از مهلت یک‌ماهه زنجانی، مدت زیادی باقی نمانده است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که زنجانی در جلسه امروز سه الی چهار پیشنهاد برای بازپرداخت بدهی مطرح کرد که به‌جز یک مورد، موارد دیگر مورد موافقت قرار نگرفت.

صادقی قهاره افزود: یکی از پیشنهادها این بود که حاضر است با موافقت دولت تاجیکستان به‌جای بدهی خود شمش آلومینیوم ارائه کند و پیشنهاد دیگرش نیز آن بود که حاضر است به‌ازای همان تعداد بشکه نفتی که دریافت کرده، نفت به شرکت نفت بدهد؛ یعنی می‌خواهد نفت ۱۲۰ دلار را با نفت ۲۵ دلار جبران کند.

وی توضیح داد: پیشنهاد دیگر زنجانی که مورد موافقت قرار گرفت این بود که بانکی در چین وجود دارد که مورد اطمینان است و می‌تواند پول‌هایش را از طریق آن بانک انتقال دهد. بر این اساس، قرار شد بانک مرکزی یک بانک واجد شرایط را معرفی کند و زنجانی به‌محض رفع تحریم، طلب‌های شرکت HK را از طریق بانک چینی، به بانک معرفی شده از سوی بانک مرکزی واریز کند.

صادقی قهاره افزود: پیرو این پیشنهاد زنجانی، نماینده بانک مرکزی خواست این موضوع به بانک مرکزی اعلام شود که موضوع صورت جلسه شد و بر اساس آن، قاضی صلواتی طی نامه‌ای موضوع را به بانک مرکزی اعلام کرد تا بانک واجد شرایط معرفی شود و به‌محض رفع تحریم، شرکت HK دستور پرداختی را به بانک مالزی بدهد و بانک مالزی از طریق بانکی که در چین است، طلب HK را به بانک معرفی شده از سوی بانک مرکزی واریز کند.

وکیل مدافع شرکت HK با بیان اینکه پرداخت بدهی از طریق برات و ضمانت‌نامه منتفی شده است، گفت: الآن فقط پیشنهاد جدید زنجانی مطرح است که قاضی صلواتی، نامه‌ای را تحویل نماینده بانک مرکزی داد تا بانک مرکزی، بانکی را در چین یا روسیه یا جای دیگر معرفی کند و از طریق آن، زنجانی رفع تحریم شود و پول‌ها را بازگرداند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فرایند عملیاتی پیشنهاد جدید زنجانی طی چهار روز باقی‌مانده تا پایان مهلت یک‌ماهه انجام می‌شود یا خیر، گفت: زمان این کار بیشتر از چهار روز طول می‌کشد و بر این اساس قرار شد، وکیل زنجانی، مجدداً درخواست استمهال کند زیرا انجام این کار مستلزم زمان بیشتری است.

tel final1

Share