در جمع خبرنگاران

وزیر ارشاد در بدو ورود به گیلان:رسانه‌ایی که اصرار بر تخلف داشته باشد پروانه‌اش لغو می‌شود/رسانه نباید از دایره عدل و انصاف خارج شود/رسانه‌های خبری الکترونیک تابع قانون مطبوعات باشند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیاست دولت بر آزادی بیان است گفت: رسانه‌ایی که اصرار بر تخلف داشته باشد پروانه‌اش لغو می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دقایقی پیش در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در جمع اصحاب رسانه با اشاره به مسئله تعطیلی حج گفت: تا زمان اجرای حج واجب زمان بسیار است و باید منتظر چگونگی ارتباط با عربستان باشیم.

photo_2016-01-14_19-06-53وی با بیان اینکه انجام حج به نوع ارتباط ما با عربستان بر می‌گردد  تصریح کرد: در شرایط فعلی حج امکانپذیر نیست.

جنتی در ادامه با اشاره به لغو پروانه برخی روزنامه‌ها تصریح کرد: بر اساس قانون مطبوعات در صورت تکرار تخلف، امکان لغو پروانه رسانه وجود دارد.

وی با اشاره به لغو پروانه هفته نامه یالثارات اذعان کرد: نوع تخلفات متفاوت است مانند هفته نامه مذکور که تذکرات متعددی طی سال گذشته و امسال در پرونده داشت اما مجموعه مقالات آن نشان می‌دهد که تکرار بر تخلف دارند و هیئت نظارت بر مطبوعات نیز تصمیم بر لغو پروانه گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: رسانه ایی که اصرار بر تخلف داشته باشد پروانه‌اش لغو می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست دولت بر آزادی بیان است تصریح کرد: رئیس جمهور معتقد است باید فضا برای نقدهای منصفانه باز باشد، بسیاری از کتاب‌هایی که در گذشته به دلایل واهی چاپ نشده بودند در دولت تدبیر و امید مجوز چاپ گرفتند.

جنتی ادامه داد: افرادی که سخنی برای گفتن داشته و فکر و اندیشه‌‌شان برای کشور مفید و منطبق با قانون باشد اجازه چاپ کتاب خواهند داشت.

وی با بیان اینکه میزان مجوزهای صادره در دولت فعلی نسبت با همه دوره‌ها قابل مقایسه نیست افزود: هم اکنون هفت هزار نشریه در کشور درحال فعالیت است که مجوز چهار هزار نشریه در دولت تدبیر و امید صادر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در صدور مجوز نگاهی به نشریه موافق و یا مخالف دولت نداریم گفت: پرداخت یارانه طبق ضوابط انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اشتباهات افراد تصریح کرد: اگر فردی اشتباهی انجام می‌دهد نباید لکه ننگی در پرونده‌اش باشد و تا ابد از فعالیت محروم شود.

photo_2016-01-14_19-06-50جنتی افزود: بسیاری از این افراد در منش و رفتارشان تغییر داشتند و در خدمت نظام و انقلاب هستند نباید چنین افرادی را خلع و از نظام دور کنیم.

وی با اشاره به بازیگران تئاتر و سینما و مقایسه آنها در قبل با بعد از انقلاب اظهارکرد: بسیاری از پیشکسوتان عرصه سینما که امروز از افتخارات کشور هستند در فیلم‌های قبل از انقلاب شرایط خوبی نداشتند اما هم اکنون در خدمت نظام و انقلاب هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه صداقت و امانتداری را رسالت اساسی رسانه‌ها دانست و اذعان کرد: رسانه‌ها باید واقعیت را آنگونه که هست برای جامعه بیان کرده و نشر آگاهی در جامعه داشته باشند. هر رسانه‌ایی سیاست خاص خود را دارد اما نباید از دایره عدل و انصاف خارج شود.

وی ادامه داد: رسانه‌های امروزی حتی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تیتری که مطابق با سیاست‌هایشان است، استخراج می‌کنند که این کار غلط است و باید رعایت امانت و صداقت داشته باشند.

جنتی تاکید کرد: نشریاتی که اصول را رعایت کنند بیشتر در نزد مردم اعتبار داشته و مورد اعتماد هستند.

وی با اشاره به سایت‌های خبری  تصریح کرد: رسانه‌های خبری الکترونیک هم باید قوانین را رعایت کرده و تابع قانون مطبوعات باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری تصریح کرد: رئیس جمهور بر تقویت انجمن‌ها و حمایت از نهادهای فرهنگی و هنری توجه بسیار دارند و در وزارت فهنگ و ارشاد تمام تلاشمان حمایت از انجمن‌هاست.

در نظر داریم تا بخشی از تصدی گری‌های  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به انجمن‌ها و بخش خصوصی واگذار کنیم تا اهالی فرهنگ و هنر خود اجرا کننده بوده و ما فقط نظارت کنیم.

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سخنرانی در همایش «بازشناسی نهضت جنگل از نگاهی نو» که فردا(۲۴آبان)در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار می شود به گیلان سفر کرده است. دیدار با ایت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و محمد علی نجفی، استاندار، بازدید از تالار مرکزی رشت و پیگیری مسائل فرهنگی و هنری استان و نشست با خبرنگاران از برنامه‌های سفر دوروزه جنتی به گیلان است.

 

Share