استاندار گیلان در دیدار با جمعی از ورزشکارن مطرح کرد:

اعتقادم به ورزش هرگز سیاسی نبوده است/مگر می‌شود به باشگاه های استانم عشق نداشته باشم+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار عصر امروز در فضایی آکنده از شور و صمیمت با جامعه‌ی ورزشی گیلان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار عصر امروز در فضایی آکنده از شور و صمیمت با (۲۱۳)جامعه‌ی ورزشی گیلان دیدار کرد.

محمدعلی نجفی در این دیدار که همراه با شور و نشاط صمیمی قریب به ۳ ساعت به طول انجامید و جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران، دغدغه‌های ورزش گیلان  را با صراحت زبان  بیان کردند، گفت: جلسه امروز با کبفیت بالا ،بدون ریا، تملق و فارغ از هرگونه انگیزه‌های سیاسی، جناحی و اداری برگزار شد.

وی ورزش را ابزار چند بعدی با تأثیرات گسترده بر بخش‌های مختلف جامعه عنوان کرد و افزود : در ورزش رفاقت و صمیمت در بین افراد جامعه، رقابت بین آنها، توجه به قانون و اطاعت از آن وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان نظم و انضباط را بر ورزش حاکم دانست و خاطر نشان کرد: زیبایی انضباط زمانی متبلور می‌شود که ورزشکار، قهرمان، پهلوان و اساتید ورزشی از آن در نظم اجتماعی نیز بهره می‌گیرند.

وی سپاسگزاری در برابر پرودگار و سرتعظیم فرود آوردن در هنگام قهرمانی را از صفات ورزشکاران گیلانی و ایرانی عنوان و تصریح کرد: ورزشکاران پس از کسب مدال قهرمانی در انظار عمومی در مقابل خدا پیشانی خود را به خاک می‌سایند و این نمادی از اخلاق مداری آنان است.

وی با بیان اینکه اعتقادم به ورزش هرگز سیاسی نبوده است گفت : علیرغم اینکه قبل از انقلاب به عنوان چهره‌ای سیاسی، حزبی و تشکلی شناخته می‌شدم اما در برخورد با انسانها هرگز به سیاست روی نکرده و تلاشم بر این بوده تا در ابزار کار از جناح و تشکل استفاده نکنم.

وی به آغاز فعالیت مدیریتی خود در استانداری گیلان در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: تنها وارد استانداری شدم و کسی را همراه خود نیاوردم ضمن اینکه از مدیران موفق به عنوان مشاور غیر رسمی استفاده کردم.

نجفی با تأکید بر اینکه در هیأت ورزشی نیز نگاهی فرا جناحی داشته ام خاطر نشان کرد: باید تلاش شود صلاحیت افراد را بر پایه شایستگی، مهارت، آزموده بودن، اصالت، دانش، اخلاق و تعهد بنا بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه ورزش سیاسی نیست اما سیاسیون از ورزش بهره می‌گیرند افزود: اعتقاد داریم هر چه سفره بزرگتر باشد همه از آن متنعم می‌شوند و در این میان چه خوب است همه‌ی جناح‌ها در ورزش‌های قهرمانی و همگانی بیایند اما ضمن حمایت از دولت آن را تخریب نکنند و دولت را عصاره‌ی مردم ببینند.

استاندار گیلان در آستانه‌ی انتخابات ورزشکاران ملی را فراتر از جناح ها دانست و تصریح کرد: نجفی رأیش برای خودش محفوظ است و قهرمانان و پهلوانان نیز از خود اختیار دارند و می‌توانند با اندیشه‌ی خود در انتخابات حضور پیدا کنند.اما تأکید دارم که هیئت ها، سازمان‌ها و NGO های ورزشی از انتخابات ، فعالیت انتخاباتی و استفاده از امکانات خود در این عرصه فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه نگاه ما باید در توسعه‌ی همه‌ی رشته‌های ورزشی بر ایجاد حاشیه‌ی امنی برای جامعه باشد گفت: اگر به دنبال جوانی پویا در اشتغال، دور از رنج مواد مخدر، جامعه‌ای شاداب، علاقمند و‌ امیدوار هستیم باید به میادین ورزش قهرمانی و همگانی کمک نماییم.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه در آستانه برگزاری انتخابات و در فضایی سیاسی قرار داریم اما در همین فضا از فرصت حضور در بین ورزشکاران، صنعتگران، کشاورزان، بخش‌های تولیدی، اقتصادی و اجتماعی استان بویژه جوانان بهره‌مند می‌شوم.

نجفی با اشاره به کاهش قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار و تلاش دولت عربستان برای عدم تحقق برجام خاطر نشان کرد : هرگز به این سختی کشور گذران نداشته است اما در چنین شرایطی در بخش سخت افزاری فضاهای ورزشی از رتبه ۲۳ به رتبه ۱۷ کشور رسیده‌ایم و سرانه‌ی فضای ورزشی استان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه قطعاً تا ۱۰ روز آینده سوئیفت باز خواهد شد گفت : با این اقدام انقلاب مالی در اقتصاد ما اتفاق خواهد افتاد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: یکی از بخش‌هایی که می‌توانستیم به وزرش کمک کنیم فصل پنجم برنامه‌ی بودجه بوده است و مدیر کل ورزش و جوانان استان موظف است از این فصل به توسعه و کمک به بانوان ورزشکار اقدام نماید.

وی با بیان اینکه خود را ملزم می دانیم که در این دولت قول های داده شده را عملیاتی کنیم تصریح کرد: در این راستا و باتوجه به مشکلاتی که دستگاه‌های اجرائی با آن موظف هستند به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری دستور می‌دهم که اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرائی طبق ماده ۵۳ قانون بودجه  را به دستگاه‌ها ابلاغ کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سقف این اختصاص از دستگاه ها یک درصد است گفت: اگر بخشی از این یک درصد هم محقق شود کار مهمی آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه درخصوص کمک به باشگاه‌های حرفه‌ای ممنوعیت وجود دارد تصریح کرد: مگر می‌شود به باشگاه های استانم عشق نداشته باشم و در این رابطه ضمن اینکه همانند خیلی از پیشکسوتان رنج می‌برم؛ نتایج بازی‌های آنان را دنبال و در جهت رفع مشکلات آنان در تلاشم.

نجفی به استقبال از پیشنهادات اجرایی برای حمایت از این باشگاه‌ها تأکید و خاطر نشان کرد : از ایجاد اعتبارات پایدار و هرگونه فرصتی که به عنوان تکیه گاه اقتصادی این باشگاه‌ها باشد حمایت می کنم.

وی از اعلام آمادگی برای مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و استان درخصوص تاسیس صندوق حمایت مالی از توسعه‌ی ورزش استان خبر داد و افزود: در دهه‌ی فجر با افتخار کلنگ ساخت دبیرخانه مدال آوران و ایجاد مکانی برای حوزه افتخارات نامداران ورزشی گیلان را به زمین خواهیم زد.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: در راستای توسعه‌ی ورزش استان از حمایت خیرین و ورزشکار و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز استقبال می‌کنیم.

در خاتمه این مراسم از برخی خیرین ورزشکار استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از سوی پیشکسوتان ورزش استان آرم پیشکسوتان و از سوی هیئت شطرنج و هیئت اتوموبیلرانی تابلوهای یادبودی به استاندار گیلان اهدا شد.

tel final1

Share