آذرپور مطرح کرد:

نوروز امسال تورهای رایگان گیلان‌گردی برای اقشارکم درآمد برگزار می  شود/ بازدید متوالی گردشگر از چند جاذبه شاخص، یکنواختی ایجاد می کند

به گارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: نوروز امسال تورهای رایگان گیلان‌گردی برای اقشارکم درآمد برگزار می  شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا ،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: نوروز امسال تورهای رایگان گیلان‌گردی برای اقشارکم درآمد برگزار می  شود.

azarpoor_8913حمیدرضا آذرپور اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر به دلیل وجود امنیت در کشور، شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور و به تبع آن، استان گیلان هستیم.

وی با تاکید بر لزوم اجرای درست وظایف تعریف شده برای همه دستگاه های مرتبط با بخش گردشگری افزود: پس از تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر در کشور، از دی ماه هر سال دستورالعمل های آن توسط استانداران به‌عنوان رئیس ستاد سفر هر استان، به فرمانداران ابلاغ می شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در روزهای گذشته خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی و همدلی ایجاد شده در طی دوسال گذشته در بین مسئولان استان، شاهد رفع مشکلات گردشگران در راستای روانسازی ترافیک، اسکان و کاهش دغدغه‌های میهمانان و گردشگران و ایجاد خاطره ای خوش برایشان باشیم.

آذرپور با تاکید بر توزیع مسافر درسطح استان به جهت استفاده از تمامی جاذبه های موجود گردشگری گیلان یادآور شد: متنوع سازی و معرفی جاذبه های جدید و همچنین معرفی روستاهای با قابلیت عرضه خدمات گردشگری و دارای تنوع جاذبه در راستای توسعه جوامع محلی از برنامه های ستاد سفر است.

وی افزود: بازدید متوالی گردشگر از چند جاذبه شاخص، یکنواختی ایجاد می کند و معرفی روستاهای دارای ظرفیت های گردشگری بعنوان مقصد سفر علاوه بر تولید جاذبه های متنوع، شرایط لازم برای کسب درآمد از گردشگر را برای روستائیان فراهم می کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان افزود: علاوه بر تعطیلات نوروز و تابستان، با ایجاد بستر مناسب در راستای جذب گردشگر می توان در ایام پائیز و زمستان نیز شاهد حضور مسافران و گردشگران در گیلان بود.

آذرپور برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، آئینی، بومی و سنتی را بعنوان یکی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی در نوروز آینده برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر تعیین محل های خاص، از گروههای توانمند موفق در عرصه های ملی و بین المللی دارای عنوان، در راستای معرفی فرهنگ بومی گیلان در مناطق پرتردد گردشگری استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی درهمه مبادی ورودی و خروجی شهرها به‌صورت بنر مشخص شده و تلفن های رسیدگی به شکایات و انتقادات، کشیک های ستاد اسکان نوروزی در استان و شهرستان ها در دسترس مسافران و گردشگران قرار می گیرد.

آذرپور با اشاره به برگزاری رایگان تورهای گیلان‌گردی برای اقشار کم‌درآمد در نوروز تاکید کرد: علاوه برمشخص کردن مقاصد گردشگری متنوع برای معرفی جاذبه ها به کلیه اقشار، از دفاتر خدمات مسافرتی هم خواسته شده تا برنامه های خود را درقالب برگزاری این نوع تورها به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کنند.

در استان گیلان ۷۵ هتل، ۲۱ هتل آپارتمان، ۶۷ مجتمع گردشگری، ۴۵ میهمانپذیر، ۸۰۲ مسافرکاشانه، ۲۰۹ واحد پذیرایی بین‌راهی و سفره‌خانه سنتی و ۵۲ دفتر خدمات مسافرتی فعالیت دارند.

tel final1

Share