دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان

نظر نامزدهای ورود به مجلس باید درباره فتنه‌گران مشخص باشد/بررسی وضعیت نماز، روزه، خمس و زکات نامزدها یکی از وظایف شورای نگهبان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کربلایی بررسی وضعیت نماز، روزه، خمس و زکات نامزدها را یکی از وظایف شورای نگهبان عنوان کرد و متذکر شد: نظر نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی درباره قانون اساسی، مسائل سیاسی کشور، مذاکره با دشمن و فتنه و فتنه‌گران باید برای شورای نگهبان محرز باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان نظام مقدس نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: نمایندگان مجلس اختیاراتی دارند و می‌توانند از وزرا سئوال کرده و آنها را استیضاح کنند.

۱۳۹۱۰۴۰۵۰۰۰۶۱۹_karbalaeioAحسن کربلایی، به رأی مجلس نخست بر عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور وقت اشاره کرد و افزود: بسیاری از کارها از مجلس شورای اسلامی بر می‌آید.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال به طور مستقیم از وظایف نمایندگان مجلس نیست، تصریح کرد: نمایندگان ممکن است فعالیتی انجام دهند که منجر به رفع بیکاری شود و دریافت اعتبارات منطقه‌ای بیشتر شود اما وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار سنگین‌تر است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی را دارای ویژگی‌هایی خواند و بیان کرد: ابتدا ویژگی‌های کلی نمایندگان مطرح است و براساس آموزه‌های دینی فردی که می‌خواهد نماینده مجلس در ایران اسلامی شود باید بداند عضو نظام جمهوری اسلامی که هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر برای برپایی و استمرار آن تقدیم کرده، است.

کربلایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را حافظ نظام ذکر کرد و گفت: تنها داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و پر کردن فرم برای ورود به مجلس شورای اسلامی کفایت نمی‌کند بلکه نماینده مجلس باید ویژگی حداکثری را داشته باشد.

*نماینده مجلس باید نسبت به مسائل انقلاب اسلامی آگاهی داشته باشد

وی با بیان اینکه نماینده مجلس شورای اسلامی باید نسبت به مسائل دینی، شرعی و انقلابی آگاهی داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان مجلس مسائل را به‌خوبی تشخیص دهند مردم را دچار گرفتاری و سرگردانی نمی‌کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان یکی از وظایف مردم را تحقیق درباره نامزدهای ورود به مجلس شورای اسلامی دانست و یادآور شد: فردی که می‌خواهد نماینده مجلس شود باید بداند نماینده نظام جمهوری اسلامی ایران است و طبق قانون بین نماینده‌ای که در منطقه‌ای با ۱۰ هزار رأی وارد مجلس شده و نماینده‌ای که در تهران یک میلیون رأی آورده، تفاوتی وجود ندارد.

کربلایی با اشاره به اینکه نماینده مردم در مجلس نمی‌تواند ساده‌لوح باشد، اظهار کرد: فردی که می‌خواهد به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ورود کند باید تخصص او مشخص شود.

وی به جلوگیری از اعضای ساواک، منافقان و ضد انقلاب به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: رفتار نماینده مجلس و آنها که می‌خواهند وارد مجلس شوند باید در فتنه‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد، مشخص شود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی مدت هشت ماه در فتنه سال ۸۸ کشور را گرفتار کرده بودند، تصریح کرد: پرسش اینجاست؛ آنها که می‌خواهند وارد مجلس شوند آیا آثاری در دفاع از نظام به‌جا گذاشتند زیرا مردم در ۹ دی آمدند و گفتند؛ ما مدافع نظام هستیم.

کربلایی خواستار مشخص شدن وضعیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی در فتنه سال ۸۸ شد و گفت: دشمنان نظام موضع خود را در فتنه ۸۸ مشخص کردند و نامزدهای مجلس باید اعلام کنند آیا جزو دوستان نظام و انقلاب بوده‌اند.

*نظر نامزدهای ورود به مجلس باید درباره فتنه‌گران مشخص باشد

وی بررسی وضعیت نماز، روزه، خمس و زکات نامزدها را یکی از وظایف شورای نگهبان عنوان کرد و متذکر شد: نظر نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی درباره قانون اساسی، مسائل سیاسی کشور، مذاکره با دشمن و فتنه و فتنه‌گران باید برای شورای نگهبان محرز باشد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه مواضع نامزدهای مجلس شورای اسلامی باید به صورت علنی اعلام شده باشد، خاطرنشان کرد: اگر سیاسیون و کارگزاران نظام درباره مفاسد و دشمن‌هایی که علیه نظام اسلامی می‌شود یا در زمینه اصل ولایت فقیه و استکبار جهانی اعلام موضع نکرده باشند، شورای نگهبان حق دارد اعلام کند صلاحیت فرد محرز نشده است.

کربلایی بسیاری از مشکلات شخصیت‌ها در کشور را از درون خانه، دفتر و محل کار آنها ذکر کرد و یادآور شد: باید مشخص شود نماینده تا چه اندازه از مقام معظم رهبری تبعیت دارد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که نگاه به داخل کشور باشد، زیرساخت‌ها را برای داخل مهیا کنیم، اتکا به نفت کم شود، جوانان متعهد و عامل در داخل کشور را به‌کار گیریم و در بلندمدت برنامه‌ریزی داشته باشیم.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان بر تلاش نمایندگان مجلس براساس واقعیت‌های مذکور تأکید کرد و افزود: نماینده‌ای که در مدت چهار سال نمایندگی خود حتی یک پرسش از دولت نکرده به معنای آن است که هیچ مشکلی در جامعه وجود ندارد در صورتی که نمایندگان به مردم قول داده‌اند مشکلات کشور را پیگیری کنند.

کربلایی به بندهای قانون اساسی نسبت به وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: مردم حق دارند از نمایندگان پرسش داشته باشند که در مدت نمایندگی چه اقدام‌هایی انجام داده‌اند.

tel final1

Share