مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان

نرخ با سوادی در گیلان به ۹۷ درصد رسیده است/وجود ۴۵ هزار بی سواد در گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حاجتی گفت: در آخرین آمار خوداظهاری که امسال صورت گرفته تعداد بی سوادان به ۴۵ هزار نفر و درصد با سوادان از ۹۵ به ۹۷ درصد رسیده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت هفتم دی ماه مصادف با دستور حضرت امام خمینی(ره)جهت تاسیس نهضت سواد آموزی همایشی جهت گرامیداشت سی و ششمین سال تاسیس این نهاد با حضور مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در سالن اجتماعات دهکده ساحلی انزلی برگزار شد.

hajati_0521مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در حاشیه این مراسم در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران باید بی‌سوادی را یک منکر بدانیم عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ دستور تاسیس نهضت سواد آموزی را صادر کردند.
حاجتی در خصوص نرخ بی سوادی در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال اظهار داشت :در آخرین سرشماری که در سال ۹۰ صورت گرفت,  ۸۵ هزار نفر بی‌سواد داشتیم اما در  آخرین آمار خوداظهاری که در سال جاری صورت گرفته تعداد بی سوادان به ۴۵ هزار نفر و درصد با سوادان از ۹۵ به ۹۷ درصد رسیده است.

وی افزود:اگرچه در این زمینه پیشرفت داشته ایم اما هنوز این ارقام راضی‌کننده نبوده و باید تلاش کنیم تا نرخ بی سوادی به صفر نزدیک شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه امسال استقبال کمتری نسبت به سالهای گذشته در بحث ثبت نام افراد بی سواد صورت پذیرفته است یادآور شد:امیدواریم با آسیب شناسی و تجاربی که بدست آورده ایم گام های قوی تر و بهتری در جذب افراد کم سواد و بی سواد داشته باشیم .

حاجتی در پایان در پاسخ به سئوال خبرنگار دیارمیرزا در مورد علت عدم حضور معاون وزیر و مدیر کل نظارت سنجش آموزش و پرورش کشور در این مراسم گفت: بنده بصورت کامل در جریان این موضوع نیستم ولی عنوان شده  که همزمانی نشست دیگری با این همایش موجب شده که این عزیزان قادر نباشند در این روز به گیلان سفر کنند.

DSC_0535 DSC_0531 DSC_0529

tel final1

Share