جعفرزاده ایمن‌آبادی مطرح کرد

نابودی شرکت دخانیات در پی واگذاری به صندوق بازنشستگی فولاد/واگذاری شرکت دخانیات به صندوق بازنشستگی فولاد آتش زدن مال است/وضعیت باید اصلاح شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از واگذاری شرکت دخانیات به صندوق بازنشستگی فولاد، گفت: صندوقی که خود بدهکار و ورشکسته است نمی تواند موجب رونق اقتصادی صنعت دخانیات کشور شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از خانه ملت ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از واگذاری شرکت دخانیات به صندوق بازنشستگی فولاد، گفت: صندوقی که خود بدهکار و ورشکسته است نمی تواند موجب رونق اقتصادی صنعت دخانیات کشور شود.

jafar_0918غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درتوضیح عملکرد بخش خصوصی شرکت دخانیات ایران، گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی سمت وسوی شرکت‌های دولتی باید واگذاری به بخش خصوصی باشد اما دولت نباید از این فرصت استفاده کند و شرکت‌های خوب و سود ‌ده خود را از بابت بدهکاری به صندوق‌هایی واگذار کند که خود بدهکار هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه شرکت دخانیات ایران به یک مجموعه با کارکرد اقتصادی بالا واگذار نشده است بلکه به صندوق بازنشستگی ورشکسته‌ای واگذار شده که خود از بدهی رنج می‌برد و دارای مدیریت ضعیفی است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت دخانیات با واگذاری صورت گرفته دچار مشکلات بسیاری شده است، گفت: کوچک‌سازی در دولت نباید با هدف کاهش بار مالی صورت گیرد بلکه باید به جهت رونق اقتصادی باشد، لذا شرکت دخانیات هم که روزی مهم‌ترین شرکت صنعتی صادرکننده بوده، حال در سایه نبود نظارت و نگاه افزایش بهره‌وری مشکل ساز شده است.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه نحوه واگذاری شرکت دخانیات به صندوق بازنشستگی فولاد آتش زدن مال است، افزود: با توجه به شرایط موجود بخش واگذار شده شرکت دخانیات ایران به بنگاه‌های خصوصی باید به حالت قبل بازگردد، در حقیقت دولت مجددا تولی‌گری شرکت دخانیات را در دست گیرد، چراکه ادامه واگذاری به صندوق بازنشستگی فولاد نابودی این صنعت را به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیش از این وضعیت شرکت دخانیات، هزار بار بهتر بود اما در حال حاضر وضعیت به شدت نامناسب است، متاسفانه صندوق بازنشستگی شرایط شرکت دخایات را وخیم کرده است.

 براساس ابلاغیه دولت در تیرماه سال ۹۱، شرکت دخانیات به دو بخش حاکمیتی و تصدی‌گری تبدیل شد که بخش تصدی‌گری وظیفه تامین مواد اولیه، تولید و فروش محصولات دخانی را عهده دار است؛ در پی خصوصی سازی این بخش، ۵۵ درصد به صندوق بازنشستگی فولاد، ۴۰ درصد سهام عدالت و ۵ درصد سهام ترجیجی در اختیار کارکنان شرکت قرار گرفت که این امر با تصویب واگذاری ۵۵ درصدی شرکت به صندوق بازنشستگی فولاد در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۲ رسما خصوصی اعلام شد.

tel final1

Share